Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Vista] Volume licenties voor zelfbouw?

Pagina: 1
Acties:

• mcdesign
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 08-02-2024
Hallo GoTters,

Ik kwam na wat surfen op het internet op deze pagina:
https://www.pcsnel.nl/Mic...icen-4CN00818-798038.html

Bij de beschrijving staat - Microsoft-SA Windows Vista Ultimate 64-bit Dutch Disk Kit Volume Licen-4CN-00818 -

en ik vraag mij af of ik die gewoon op mijn eigen pc kan installeren net zoals een Retail variant? Qua prijs is het namelijk stukken interesanter dan een Retail box :) .

Heeft hier iemand ervaringen mee?

• mrFoce
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23-11 18:22
Volgens mij koop je alleen de installatie dvd's. Meer niet, geen licentie dus.

• 3dfx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
mcdesign schreef op maandag 04 augustus 2008 @ 17:29:
en ik vraag mij af of ik die gewoon op mijn eigen pc kan installeren net zoals een Retail variant?
Ik gok van niet, er staat nl. "Disk Kit" bij.
Dat lijkt me alleen een schijfje ZONDER licentiesleutel/productkey.

Je zou wel kunnen kijken naar een OEM-versie: die mogen aan systeembouwers (door-)verkocht worden (en jij hebt het over zelfbouw, dus ben je een systeembouwer :P).
Duurder dan zo'n diskkit, maar in ieder geval wel met een productkey (en goedkoper dan een Retailversie).

• rally
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 30-11 08:55

rally

Deyterra Consultancy

Correct... dit zijn de media behorende bij een zogenaamde "Volume License".
Dus je kunt de media wel kopen, maar dan moet je wel een Volume License key zien te krijgen (afname minimaal 5 stuks).

http://www.deyterra.com

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Zijn gewoon alleen de dvd's voor als je een volume license hebt gekocht...

In principe gaat het alleen om de licentie. Heb jij een geldige licentie code kan je de dvd's downloaden van inet of deze disk kit kopen...

Heel erg simpel gezegd, als jij een bedrijf hebt met 200 pc's dan wil jij niet 200 dozen met dvd's binnenkrijgen. Jij wilt 200 licenties via een volume licensing schema en als laatste kan je dan nog 1 setje dvd's zelf kopen om de licences mee te gaan gebruiken...

Zonder licentie deze disk-kit gebruiken is net zo illegaal als een gedownloade, alleen iets duurder...

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Wat je eigenlijk zou willen hebben als zelfsleutelaar is een System Builder kit - daarmee heb je je eigen OEM license + disk.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• mcdesign
Bedankt voor jullie reacties!

• Bezulba
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15:05

Bezulba

Formerly known as Eendje

bij 35 euro voor een vista licentie gaat er niet bij jouw een lampje branden van "Goh, klopt dat wel helemaal?"

blup

• mcdesign
jawel, maar ik wou gewoon weten wat het precies inhield zonder gelijk een (wellicht foute) conclusie te trekken :D
Pagina: 1