Aan mijn moederbord Gigabyte GAM68SMS2 met onboard RAID 0/1/5 controller en 4x SATA300 aansluitingen, heb ik tot dusver één SATA300 schijf (Maxtor DiamondMax 21 STM3500630AS, 500GB) aangesloten gehad. Ik heb 4 van deze schijven. Het plan was om een RAID-5 aray te bouwen van deze schijven. Echter was de leverancier van het moederbord zo goed geweest om slechts twee SATA kabeltjes bij te leveren. Omdat ik niet kon wachten ben ik toch maar gaan bouwen en installeren wat allemaal redelijk soepeltjes ging. Nu heb ik de nieuwe kabels, maar vraag ik me af wat er precies met mijn data gebeurt als ik uit IDE-mode ga in de CMOS BIOS en over ga naar RAID-5 in de MediaShield BIOS.
De RAID FAQ is redelijk duidelijk, maar over behoud van data kan ik weinig terugvinden.
Ik wil dus graag de pakweg 200 GB van de eerste schijf, inclusief OS, behouden, maar dan wel in de RAID5 configuratie. Kan dit?
De RAID FAQ is redelijk duidelijk, maar over behoud van data kan ik weinig terugvinden.
Ik wil dus graag de pakweg 200 GB van de eerste schijf, inclusief OS, behouden, maar dan wel in de RAID5 configuratie. Kan dit?