Toslink => 3.5 MM jack

Pagina: 1
Acties:

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 06-02 15:23
Zoals we allemaal weten heeft de MacBook, MacBook PRO een 3.5 mm Jack aansluiting met Optical OUT.

Echter heb ik afgelopen weekend een Toslink => 3.5mm Jack aansluiting gekocht.
Als ik deze aansluit op mijn optical in van mijn reciever werkt deze niet. Ik sluit mijn PS3/digitene box aan op dezelfde aansluiting en ik heb gewoon geluid. dus de ingang van de reciever is niet defect.

Nu ben ik aan het twijfelen of ik wel een goede kabel heb gekocht :+ koste me maar 5Euro 1m dus dat is niet zo erg maar voordat ik weer een kabel koop die niet past ;)......

Anyway. Mijn 3.5mm jack aansluiting is voledig van kunstof. als ik op de website van apple kijk dan hebben all deze aansluitingen op het puntje een metaal legering zitten. kan dit de oorzaak zijn omdat die van mij voledig kunstof is?

Bij de sound preferances kan ik niets selecteren hij blijft op internal speakers staan. Als ik een normale 3.5mm jack ziet mijn machine een headphone conectie. en dit komt dan ook in de sound preferance terug..

A Soldiers manual and a pair of boots.

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Euh, zolang 't een optische kabel is zit je goed iig. Metalen connectoren is kansloos, kost alleen maar extra maar biedt niks (of hoogstens wat stevigheid.) Wat wel zou kunnen, omdat je MacBook 't niet herkent, is ofwel dat 't connectortje niet goed past of dat 't schakelaartje dat optische toslinks herkent in de ingang kapot is. Je hoort namelijk iets in de richting van Digital Output te zien.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Verwijderd

als het goed is als je nu op je MB je volume wilt veranderen geeft hij een kruis door je speaker icon. Bij jou ook het geval ?

• World Citizen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09:11

World Citizen

FreeReef.nl

To_Tall schreef op maandag 04 augustus 2008 @ 16:17:
Zoals we allemaal weten heeft de MacBook, MacBook PRO een 3.5 mm Jack aansluiting met Optical OUT.

Echter heb ik afgelopen weekend een Toslink => 3.5mm Jack aansluiting gekocht.
Als ik deze aansluit op mijn optical in van mijn reciever werkt deze niet. Ik sluit mijn PS3/digitene box aan op dezelfde aansluiting en ik heb gewoon geluid. dus de ingang van de reciever is niet defect.

Nu ben ik aan het twijfelen of ik wel een goede kabel heb gekocht :+ koste me maar 5Euro 1m dus dat is niet zo erg maar voordat ik weer een kabel koop die niet past ;)......

Anyway. Mijn 3.5mm jack aansluiting is voledig van kunstof. als ik op de website van apple kijk dan hebben all deze aansluitingen op het puntje een metaal legering zitten. kan dit de oorzaak zijn omdat die van mij voledig kunstof is?

Bij de sound preferances kan ik niets selecteren hij blijft op internal speakers staan. Als ik een normale 3.5mm jack ziet mijn machine een headphone conectie. en dit komt dan ook in de sound preferance terug..
Zover mij bekend is.... kun je toslink niet naar 3.5 mm jack omvormen... Maar dat weet ik niet helemaal zeker.

Kun je niet van 3.5 mm naar dual (wit en rood) tulip gaan... en die in je versterker steken.

(edit: je hebt er wel kabels voor van toslink naar 3.5mm ... maar vaak vraagt een toslink aansluiting een acktivatie signaal... Ofwel hij moet een bepaald signaal krijgen om te activeren. )

[ Voor 6% gewijzigd door World Citizen op 04-08-2008 16:35 ]

FreeReef.nl

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

staat je reciever op PCM input?

anders prop even een DVD met dd5.1 in je mac en klik bij audio op directe digitale output. Kijk of je reciever dat wel slikt.

wat bmwmaster zegt klopt ook. Als je optisch aansluit werken de volume controls van je mac ook niet meer.

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online
Zou dat metalen puntje aan de officiele apple-kabel er niet juist voor zijn zodat de macbook herkent dat je er een toslink kabel insteekt?

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• To_Tall
_DH schreef op maandag 04 augustus 2008 @ 16:38:
staat je reciever op PCM input?

anders prop even een DVD met dd5.1 in je mac en klik bij audio op directe digitale output. Kijk of je reciever dat wel slikt.

wat bmwmaster zegt klopt ook. Als je optisch aansluit werken de volume controls van je mac ook niet meer.
Volume control ben ik bekend mee.. PS3 en Digintene box werkt het volume control ook niet.
Maar probleem is dat ik geen optical signal krijg. normaal krijg je een rood lampje te zien. Dit krijg ik totaal niet. Geluid blijft met de toslink kabel uit m'n boxjes van me MBP komen.

@Decon Frost.
Zie ook specs van apple MacBook en zie hier mini-Toslink aansluiting ;) de MacBook heeft een opticla Output via de min jack. en optical input
Xander schreef op maandag 04 augustus 2008 @ 16:44:
Zou dat metalen puntje aan de officiele apple-kabel er niet juist voor zijn zodat de macbook herkent dat je er een toslink kabel insteekt?
Daar zit ik ook aan te denken. Maar wil dat bevestigd hebben die krengen zijn 24 Euro. een normale Toslink van 2 m heb je al voor een 10je

[ Voor 19% gewijzigd door To_Tall op 04-08-2008 16:50 ]

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Xander schreef op maandag 04 augustus 2008 @ 16:44:
Neen. Dat herkent 'ie middels een schakelaartje namelijk.

• bart155
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 05-02 08:29
Ik heb vorig jaar een keer deze gekocht:

http://store.apple.com/nl...ories/cables&mco=MjYxODky

Werkt ook perfect met m'n MacBook Pro. Gaat gewoon 5.1 geluid overheen. Heb trouwens ook merkbaar beter geluid vanaf een AE t.o.v. de normale tulp stekker! Ut mag wat kosten maar dan heb je ook wat!

• To_Tall
bart155 schreef op maandag 04 augustus 2008 @ 16:53:
Ik heb vorig jaar een keer deze gekocht:

http://store.apple.com/nl...ories/cables&mco=MjYxODky

Werkt ook perfect met m'n MacBook Pro. Gaat gewoon 5.1 geluid overheen. Heb trouwens ook merkbaar beter geluid vanaf een AE t.o.v. de normale tulp stekker! Ut mag wat kosten maar dan heb je ook wat!
Een stereo aansluiting :+
Waarschijnlijk heb je Prologic geluid.. je reciever zet dan bepaalde geluiden om naar de achterste boxjes :)

Thanx Maar daar ben ik niet naar op zoek. Zal dadelijk ff langs iFactors lopen. (werk in roterdam centrum) en daar deze even laten testen :)

• bart155
To_Tall schreef op maandag 04 augustus 2008 @ 17:06:
[...]

Een stereo aansluiting :+
Waarschijnlijk heb je Prologic geluid.. je reciever zet dan bepaalde geluiden om naar de achterste boxjes :)

Thanx Maar daar ben ik niet naar op zoek. Zal dadelijk ff langs iFactors lopen. (werk in roterdam centrum) en daar deze even laten testen :)
Ff goed lezen vriend:

"De AirPort Express Stereo Connection Kit met Monster Cable-kabels bevat alles wat u nodig hebt om optimaal te profiteren van de mogelijkheden van AirPort Express: een Monster mini-naar-RCA links/rechts audiokabel, een Monster mini-naar-optisch digitale Toslink-audiokabel en een AirPort Express-verlengsnoer."

En die Monster mini-naar-optisch digitale Toslink-audiokabel is ook los te krijgen voor € 29,-.

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

bart155 schreef op maandag 04 augustus 2008 @ 17:09:
[...]

Ff goed lezen vriend:

"De AirPort Express Stereo Connection Kit met Monster Cable-kabels bevat alles wat u nodig hebt om optimaal te profiteren van de mogelijkheden van AirPort Express: een Monster mini-naar-RCA links/rechts audiokabel, een Monster mini-naar-optisch digitale Toslink-audiokabel en een AirPort Express-verlengsnoer."

En die Monster mini-naar-optisch digitale Toslink-audiokabel is ook los te krijgen voor € 29,-.
Duur. Die kabels zijn gewoon stukjes plastic met een connector eraan namelijk.

• To_Tall
bart155 schreef op maandag 04 augustus 2008 @ 17:09:
[...]

Ff goed lezen vriend:

:+ werdt getrigerd door de titel AirPort Express Stereo Connection Kit met Monster Cable-kabels
Anyway. heb net met iFactors gebeld deze geven aan dat de optical out gewoon herkend moet worden. kabeltje moet volgens hun werken. Zal woensdag ff langs gaan. Vandaag zal ik te laat zijn ze gaan al om 18:00 dicht en woensdag ben ik vroeg klaar...

• Christoph
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ik heb gewoon een 3.5mm naar toslink connector en een 10 meter toslink kabel. Werkt perfect. Koste in totaal 12 euro.

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14:04

SeatRider

Hips don't lie

Als je een normale toslink kabel hebt, moet je deze hebben:

Afbeeldingslocatie: http://www.elektronica-online.nl/productimages/277.jpg

Of had je al een 3,5mm naar toslink kabel gekocht?

Afbeeldingslocatie: http://www.elektronica-online.nl/productimages/1409.jpg

Nederlands is makkelijker als je denkt

• bart155
CyBeR schreef op maandag 04 augustus 2008 @ 17:12:
[...]

Duur. Die kabels zijn gewoon stukjes plastic met een connector eraan namelijk.
Duur maar degelijk, kabels zien en voelen er degelijk uit! Met trekontlasting etc. Ik ben ook een beetje een audiofiel hoor maar Monster kabels zijn nou eenmaal goed wat mij betreft!

• To_Tall
SeatRider schreef op maandag 04 augustus 2008 @ 17:18:
Of had je al een 3,5mm naar toslink kabel gekocht?

Afbeeldingslocatie: http://www.elektronica-online.nl/productimages/1409.jpg
Zo'n kabeltje heb ik idd. Was iets makelijker.. heb namenlijk al op mijn andere Toslink kabels apparatuur hangen.

[ Voor 4% gewijzigd door To_Tall op 04-08-2008 17:25 ]

• To_Tall
Vaag,

Ik probeer het net opnieuw uit.
En het werkt :S

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

To_Tall schreef op maandag 04 augustus 2008 @ 23:07:
Vaag,

Ik probeer het net opnieuw uit.
En het werkt :S
Schakelaartje :P

• Apache
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 04-02 21:38

Apache

amateur software devver

Of zijn toslink kabel lag opgerold oid, als de bochten te scherp zijn word het licht niet voldoende weerkaatst. Kan ik heel makkelijk reproducen op mijn mbp, kabel beetje meer buigen en weg geluid.

If it ain't broken it doesn't have enough features

Pagina: 1