Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

[VS.NET] Geconverteerd project; #If DEBUG werkt niet meer

Pagina: 1
Acties:

• dixon
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-08 19:36
Ik heb ooit een VB .Net applicatie gemaakt in Visual Studio 2003. Dit project heb ik onlangs geconverteerd naar een Visual Studio 2005 project. Sindsdien werkt het volgende niet meer:

code:
1
2
3
4
5
#If DEBUG Then
        MsgBox("Debug mode")
#Else
        msgbox("Release mode")
#End If

Bij de Configuration Manager kun je wisselen tussen Debug/Release mode maar ik krijg altijd de 'Debug mode' message. Als ik een nieuw project maak in VS 2005 dan werkt dit wel en krijg ik gewoon de 'Release mode' message wanneer ik de Config Manager op Release zet!

Ik wil dit echt heel graag oplossen. Wat ik erg belangrijk vind is dat in Debug mode bepaalde code wel/niet wordt meegenomen (en hetzelfde geldt dus voor Release mode).

Wat een onzin..

Verwijderd

Het kan aan het verschil tussen C# en VB.NET liggen maar onder Visual Studio 2008 met C# gebruik ik de volgende code:

C#:
1
2
3
#if DEBUG
    ...blaat...
#endif

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:24

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Dit kan je aangeven onder de eigenschappen van een Project --> compile --> Advanced Compile Options --> Compilation Constants

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

• dixon
ProFox; beide projecten zijn in VB gemaakt en bij het nieuwe project werkt het wel. Taalverschil is het niet.

Gorgi: staat al goed; Define DEBUG constant staat aangevinkt. Dit was het eerste wat ik zelf probeerde.

[ Voor 32% gewijzigd door dixon op 04-08-2008 16:03 ]

Wat een onzin..

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17:29
Ja, maar daat die constant ook uitgevinkt bij de release mode configuration ?

https://fgheysels.github.io/

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17:29
Dit is trouwens geen VB.NET probleem, noch een programmeer-probleem

-> DTE dus

https://fgheysels.github.io/

• dixon
whoami; dat is het :) Er wordt me nu heel wat duidelijk. Dank U!

Wat een onzin..

Pagina: 1