• Workaholic
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Waarschijnlijk een erg simpele vraag, maar ik kan het zo 1,2,3 niet vinden.

Onze fileserver heeft momenteel helaas te weinig schijfruimte, om dit tijdelijk op te vangen hebben we een externe schijf aangesloten.

Zelfs wanneer dit maar een tijdelijke oplossing is willen we nog wel dezelfde folder structuur aanhouden.

Echter, we willen een map binnen een share verhuizen naar de externe disk aangezien deze bijna 100gb is.

Dus het is --> Share --> folder--> folder (deze gaan we verhuizen) --> data

Nou kan ik simpel weg een shortcut aanmaken, maar dan werken eventuele login scripts weer niet die direct naar die map verwijzen.

Is het mogelijk om die map (via thirdparty software?) instellingen mee te geven dat hij verwijst naar een andere locatie?

Ik hoop dat het een beetje duidelijk is, beetje lastig uit te leggen.

Wat ik dus zoek is een instelling waarmee ik de map binnen een share kan laten staan en deze laten door verwijzen naar een andere locatie waar de data staat (externe schijf).

Enige wat ik me net kan bedenken is eventueel het mounten van de disk als een folder en deze gebruiken?)

[ Voor 14% gewijzigd door Workaholic op 04-08-2008 15:29 ]

Mijn V&A

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Als je DFS hebt is dat niet zo lastig te doen, maar iets zegt me (in verband met je nesting) dat daar nog niet aan is gedacht ;)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• KatirZan
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-02 15:25

KatirZan

Wandelende orgaanzak

mijn eerste vraag is direct : welk besturingssysteem?

http://help.globalscape.c...soft_DFS_for_Failover.htm

misschien dat dit werkt ;)

[ Voor 52% gewijzigd door KatirZan op 04-08-2008 15:31 ]

Wabbawabbawabbawabba

Verwijderd

Novell ?, Windows ?, *nix ? Dat maakt het 'n stuk gemakkelijker :P

• Archie_T
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-02 23:34
Ik neem aan Windows Server 200x ? Dan kan je toch gewoon een folder aanmaken en in die folder de schijf mounten? Kijk maar even in Disk Management.

• Workaholic
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Liever geen DFS omdat dit tijdelijk is uitgeschakeld vanwege problemen met UNC paden en langzame verkenner icm dns/broadcast traffic.

Zelfs met meerdere netwerk sniffers en troubleshooting hebben we dit probleem nog niet kunnen verhelpen. We zijn hier dus nog mee bezig en dfs is helaas dus nog geen optie. Anders was het wel makkelijk geweest met eventuele targets.

OS is windows 2003 standard.

Diskmanagement koppeling zou dus mijn beste keuze zijn, maar kan ik dit dan ook linken aan een specifieke map op de nieuwe locatie of linkt de hele disk dan aan deze folder?

[ Voor 73% gewijzigd door Workaholic op 04-08-2008 15:34 ]

Mijn V&A

• KatirZan
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-02 15:25

KatirZan

Wandelende orgaanzak

zonder DFS is het niet zo makkelijk geregeld ;) Dan werkt linking wel weer goed....zolang de rechten van de map waar heen gelinked wordt hetzelfde zijn als de oude lokatie....

Wabbawabbawabbawabba

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Audi-Addict schreef op maandag 04 augustus 2008 @ 15:32:
Liever geen DFS omdat dit tijdelijk is uitgeschakeld vanwege problemen met UNC paden en langzame verkenner icm dns/broadcast traffic.
Zijn meerdere fixes voor sinds 2005 al, eventjes bij http://blogs.technet.com/filecab/default.aspx kijken moet je al wat verder kunnen helpen daarmee.
Diskmanagement koppeling zou dus mijn beste keuze zijn, maar kan ik dit dan ook linken aan een specifieke map op de nieuwe locatie of linkt de hele disk dan aan deze folder?
Je linkt dan een folder op de oude disk aan de gehele disk.

Ander alternatief is dat je met een symlink / softlink (junction) gaat werken, maar lang niet elk stuk software gaat daar even netjes mee om.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Diskmngmt aan 'n drive koppelen werkt al jaren goed hier :P
Pagina: 1