Toon posts:

P5B-VM SE met een E7200

Pagina: 1
Acties:
  • 321 views

Verwijderd

Topicstarter
volgens sommige 'site's is de E7200 een goede overclocker.
nu is het probleem bij mij dat ik mijn E7200 niet overclocked krijg. bij een Fsb van 280 huodt het systeem op. en bij 285 doet mijn computer raar. bij alles hoger start het systeem niet op. Ook kan ik de Vcore niet aanpassen. nu is mijn vraag. hoe kan ik hoger komen. ik gebruik windows vista 32bits.

de specs:

E7200@2.66ghz
2x1 GB RAM PC-6400
P5B-VM SE
250GB Hdd
Ati 3650 512DDR3

bedankt voor de hulp

Verwijderd

PCI en PCI-e gelockt?
FSB:RAM verhouding 1:1?
Maximale FSB met een multiplier van 6?
Maximale RAM snelheid?

Wat versta je onder raar doen van de PC?

Daarnaast heb je het slechtste overklok moederbord uitgezocht die er bestaat bijna. ;)
Heeft namelijk een G965 chipset en die is zeker geen overklok wonder. Het chipset heeft namelijk onboard video en die gaat raar doen als je de FSB verhoogd.
Volgens mij wil het bij dit chipset wel eens helpen om de PCI-e frequentie te verhogen, maar als je te hoog gaat gaat je videokaart raar doen. Maar verder dan een FSB van 300MHz ga je volgens mij niet komen. :)

[ Voor 64% gewijzigd door Verwijderd op 04-08-2008 15:17 ]

Verwijderd

Topicstarter
hoe kan ik dat zie of pci gelockt is of niet?

de maximale FSb met een MP van 6 hbe ik ook geprobeerd maar ik kom niet hoger:S.
de maximale ram snelheid is 800Mhz. De Fsb ram verhouding weet ik niet maar het RAM staat op AUTO.

ja pc raar dat om de haverklap vstloopt of uitvalt of raar beeld op het scherm krijg.

de onboard videocard gebruik ik niet ik heb daarnaast een 3650 inzitten.

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 04 augustus 2008 @ 15:21:
hoe kan ik dat zie of pci gelockt is of niet?
Moet je instellen. ;)
PCI-e op 100 en PCI als die voorkomt op 33
de maximale FSb met een MP van 6 hbe ik ook geprobeerd maar ik kom niet hoger:S.
de maximale ram snelheid is 800Mhz. De Fsb ram verhouding weet ik niet maar het RAM staat op AUTO.
Je kunt het het beste eerst op de laagst mogelijk snelheid zetten dan weet je dat het niet het RAM is dat niet verder wil.
de onboard videocard gebruik ik niet ik heb daarnaast een 3650 inzitten.
Al gebruik je het niet het blijft op de een of andere manier nog actief zodat je niet voorbij de 300MHz komt.
Maar misschien kom je nog iets verder als je de PCI-e frequentie op 115 ofzo zet, maar veel verder zal het niet zijn iig. :)

Verwijderd

Topicstarter
ik zal het proberen:) bedankt voor de tips

Verwijderd

Topicstarter
ik heb het geprobeerd tot een FSB van 300 mhz. maar dan doet internet het niet meer. DRAM=533mhz. pci-e=115 FSB=300 MP=9.5. is dit probleem op te lossen.

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 04 augustus 2008 @ 19:59:
ik heb het geprobeerd tot een FSB van 300 mhz. maar dan doet internet het niet meer. DRAM=533mhz. pci-e=115 FSB=300 MP=9.5. is dit probleem op te lossen.
Ander moederbord kopen. ;)
Of PCI-e frequentie verlagen, maar dan kom je weer minder ver met overklokken. :)

Verwijderd

Topicstarter
is goed ik zal het weer proberen:)

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:43

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

1) vragen over overclocking horen in Tweaking, Cooling & Overclocking Algemeen, niet hier.
2) Ook in TCA hebben ze een FAQ. Lees die eens...

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.