Bestaande website CMS integreren

Pagina: 1
Acties:
  • 384 views

• Xavier
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Hoi Allemaal,
Weet niet of dit het juiste gedeelte is, anders moet hij even verschoven worden.

Probleem is. Mijn moeder heeft een eigenwebsite. niet interessant.nl
Deze heb ik een aantal jaren geleden in elkaar gegooid omdat zij een website wilde. Nu ben ik alleen het huis uit en doe ik helemaal niks meer met websites (toen ook al niet als je naar de code en de website kijkt)
Maar ze vind de website nog steeds prachtig alleen ze wil zelf foto's en teksten er op kunnen plaatsen. Maar ze heeft geen idee hoe HTML werkt of hoe je de website dan upload met FTP.

Enige gebruiksvriendelijke oplossing die ik kon bedenken was een CMS systeem.

Dus de vraag hoe kan ik zorgen dat mijn moeder haar eigen site zelf bijhoudt wat nog gebruiksvriendelijk is maar wel de huidige site in grote lijnen kan behouden?

[ Voor 2% gewijzigd door IEF op 09-08-2008 15:20 ]

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:24

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Met een CMS dus. :?
Ik begrijp niet helemaal waarom je het nog vraagt als je de regel erboven zelf het antwoord geeft?

[ Voor 7% gewijzigd door remco_k op 04-08-2008 14:54 ]

Alles kan stuk.

• Xavier
  • Niet online
ja maar kan je met bijv wordpress de huidige site behouden zonder de hele site om te gooien omdat je verplicht bent een template te gebruiken...

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Xavier schreef op maandag 04 augustus 2008 @ 14:59:
ja maar kan je met bijv wordpress de huidige site behouden zonder de hele site om te gooien omdat je verplicht bent een template te gebruiken...
Je bedoelt de content van Wordpress integreren in de huidige site? Kan vast wel, maar dan moet je dieper de code induiken. Handiger is om wordpress te skinnen zoals de huidige site.

• Xavier
  • Niet online
Noork schreef op maandag 04 augustus 2008 @ 15:06:
[...]

Je bedoelt de content van Wordpress integreren in de huidige site? Kan vast wel, maar dan moet je dieper de code induiken. Handiger is om wordpress te skinnen zoals de huidige site.
Dat is dus gewoon mogelijk begrijp ik.

Is wordpress erg lastig om mee te werken? of is het vrij simpel om te skinnen zoals de huidge website nu is?

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Xavier schreef op maandag 04 augustus 2008 @ 15:07:
[...]

Dat is dus gewoon mogelijk begrijp ik.

Is wordpress erg lastig om mee te werken? of is het vrij simpel om te skinnen zoals de huidge website nu is?
Niet zo moeilijk als je een beetje door hebt welke files je moet bewerken. Verder moet je wel wat kennis van CSS hebben.

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 00:08

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

het skinnen is gewoon net als CSS en HTML, en wat placeholders (titel, content)
Verder zijn er op internet gelukkig ook een groot aantal templates te vinden, die je e.v.t nog zou kunnen aanpassen. :)

Geloof het of niet, maar er zijn sites die Wordpress gebruiker terijl je het haast niet meer merkt, dus er valt alles aan te stylen :).

[ Voor 17% gewijzigd door AW_Bos op 05-08-2008 09:34 ]

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

• IEF
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 27-11 20:42

IEF

Why so serious?

Ok.. wat heb je zelf gezocht / geprobeerd ?

Maak eens een wordpress.com aan en probeer hem te skinnen zoals op die website. Dat moet overigens niet bepaald een probleem zijn gezien de huidige site.

Verder is er genoeg info over de duizend-en-een CMS'en te vinden. Meeste CMS ondersteunen ook stukken HTML, dus dat is een kwestie van copy/paste.

Deze gaat op slot.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.