Toon posts:

Welke S-ATA aansluiting?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Asrock Conroe 865 PE moederbord, en wil graag een nieuwe hardeschijf aansluiten. Nu zag ik dat er verschillende S-ATA interfaces waren, dus ik vroeg me af welke ik moest hebben (ik kan het zelf niet vinden op de website / Google.

http://www.asrock.com/mb/overview.asp?Model=ConRoe865PE

Hoe kan ik weten welke S-ATA interface ik moet hebben?

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Je hebt 2 dezelfde aansluitingen. Maakt niks uit welke je neemt.

Verwijderd

Je hebt maar 2 sata poorten, ik veronderstel dat die op een en dezelfde controller zitten.

Ik typ traaaag...

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 04-08-2008 14:29 ]

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16-01 06:54

Wiethoofd

Broadcast TOM

- 2 x SATA 1.5 Gb/s connectors (No Support for "RAID" and "Hot Plug" functions )
Je hebt 2x een Sata-150 aansluiting. Elke nieuwe harde schijf zal zichzelf 'terugklokken' naar deze aansluiting omdat de meeste nieuwe sata-300 zijn.

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Verwijderd

Topicstarter
Wiethoofd schreef op maandag 04 augustus 2008 @ 14:30:
[...]

Je hebt 2x een Sata-150 aansluiting. Elke nieuwe harde schijf zal zichzelf 'terugklokken' naar deze aansluiting omdat de meeste nieuwe sata-300 zijn.
Dus dat wil zeggen dat ik ook een SATA 300 hardeschijf kan kopen?

Oke, bedankt allemaal.

• dezejongeman
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 14-02 08:30
volgens mij moet je dat wel een jumper op de schijf plaatsen om hem in sata 150 mode te zetten.
sata 150 is eigenlijk nog steeds ruim voldoende aan banbreedte. dus in performance zul je dit waarschijnlijk toch niet echt merken

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11-02 08:55
dezejongeman schreef op maandag 04 augustus 2008 @ 14:35:
volgens mij moet je dat wel een jumper op de schijf plaatsen om hem in sata 150 mode te zetten.
sata 150 is eigenlijk nog steeds ruim voldoende aan banbreedte. dus in performance zul je dit waarschijnlijk toch niet echt merken
Nee dit hoeft niet.
Dit moet je alleen doen indien je hd niet goed werkt.
Pagina: 1