Toon posts:

Logitech X-530 Radio onderbreking

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb enkele problemen met m'n Logitech X-530 speakers, soms ontvang ik plots op mijn speakers radio ineens?
Ik ontvang niet op vaste tijdstippen radio ineens op m'n speakers, maar zo af en toe ineens plots.

Ik ben niet de enigste die van dit probleem last heeft, Hier op een ander forum heeft iemand er ook last van, maar daar word geen oplossing gepost.

bedankt

• KatirZan
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-02 15:25

KatirZan

Wandelende orgaanzak

ook ik heb er last van (Logitech X-350 serie) en het schijnt zelfs normaal te zijn ;)

Half jaartje terug ben ik verhuist, sindsdien heb ik het niet meer gehoord. Heeft te maken met de stand van je speakers.

Ps. : Hoe hoger je volume, hoe minder je het hoort!

Wabbawabbawabbawabba

Verwijderd

Topicstarter
Dus eigenlijk zou ik het volume in windows lager moeten zetten, en het volume van m'n speakers(door aan 't knopje te draaien) hoger zetten wil ik er minder last van hebben?

of zoals ik ergens anders lees, de kabels naar de speakers toe inwikkelen in aluminiumfolie(WTF :X ?), is dat serieus?

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 04-08-2008 14:11 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 04 augustus 2008 @ 14:10:
Dus eigenlijk zou ik het volume in windows lager moeten zetten, en het volume van m'n speakers(door aan 't knopje te draaien) hoger zetten wil ik er minder last van hebben?

of zoals ik ergens anders lees, de kabels naar de speakers toe inwikkelen in aluminiumfolie(WTF :X ?), is dat serieus?
Je L.S. kabels fungeren als antenne voor met name lange golfzenders( Radio Tirana) .
Dat opgepikte H.F. signaal komt via tegenkoppelnetwerk op de ingangstrap van je versterker terecht en wordt daar gedetecteerd. Condensatortje van zo'n 100pF tussen Basis-Emitter van 1e versterkertrap sluit dat H.F. signaal kort. Je kunt ook de "hete" kant van L.S. leiding tig x door ferrietkern halen; in fatsoenlijke versterkers zit nl al spoel tussen uitgang/luidsprekers, maar die hebben ze bij jou kennelijk "vergeten".