Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.
Toon posts:

[Crystal Reports 11.5] Tabs in tekstvelden uitlijnen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik hoop dat dit topic op de goede plaats 'staat'.

Ik heb een applicatie gemaakt in VB 2005 waarin gebruikers in sommige velden tekst kunnen invoeren (type ntext). De gebruikers voeren tekst in en met behulp van 'tabs' wordt sommige tekst uitgelijnd.
Wanneer ik deze tekst opvraag in mijn rapport worden de tabs wel getoond, maar staat niet alles altijd recht onder elkaar, het lijkt wel alsof er soms een tab 'verdwijnt'. Wanneer ik in de applicatie kijk staat het wel goed. Vaak gaat het ook goed, maar soms wordt het niet netjes onder elkaar getoond.

Ik heb een ander lettertype geprobeerd en nu werden enkele wel goed getoond, maar nu werden andere weer niet goed onder elkaar uitgelijnd. Heeft er iemand een idee hoe ik dit kan oplossen? Het is heel irritant en staat ook niet netjes op het rapport (factuur-rapport).

Overigens gebruik ik ook Sql Server 2005

• P_de_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Gebruik je wel een monospaced lettertype? (Zoals courier new bijvoorbeeld?)

Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruik in de applicatie MS Sans Serif (puntgrootte 8,25) en op het rapport arial (puntgrootte 10). Ligt daar het probleem?

Ik heb op beide Courier New gebruikt en dit lost het probleem ook niet op.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 04-08-2008 13:04 ]

• mOrPhie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13-11 10:30

mOrPhie

❤️❤️❤️❤️🤍

Met tabs uitlijnen werkt ook niet. Soms is 1 tab even ver als 2 tabs op de volgende regel, omdat het voorgaande minder lang is. Je kunt beter met andere report items allignen, zoals tables en matrix'en (die zitten ook in CR toch?).

[ Voor 29% gewijzigd door mOrPhie op 04-08-2008 13:52 ]

Een experimentele community-site: https://technobabblenerdtalk.nl/. DM voor invite code.

Verwijderd

Topicstarter
mOrPhie schreef op maandag 04 augustus 2008 @ 13:50:
Met tabs uitlijnen werkt ook niet. Soms is 1 tab even ver als 2 tabs op de volgende regel, omdat het voorgaande minder lang is. Je kunt beter met andere report items allignen, zoals tables en matrix'en (die zitten ook in CR toch?).
Is dit mogelijk op een tekstbox die gevuld is (ntext)?

• mOrPhie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13-11 10:30

mOrPhie

❤️❤️❤️❤️🤍

Mjah, je kunt er niet onder uit dat er tabs worden gebruikt voor de opmaak aan de voorkant? Dat is namelijk ook niet helemaal netjes en zou imho veel beter kunnen. Als er dus een mogelijkheid is dat eerst aan de voorkant op te lossen, dan zou ik die mogelijkheid zeker overwegen.

Maar omdat ik snap dat dat veel aanpassing vergt en er (meestal... of eigenlijk altijd ;) ) op zoek wordt gegaan naar een pragmatische oplossing, denk ik dat je de regels zult moeten splitten op de tabs en dan zelf een collectie/array of iets dergelijks vullen, welke je vervolgens als datasource aan CR voedt. Daar moet je dan een beetje creatief mee om gaan. :)

Een experimentele community-site: https://technobabblenerdtalk.nl/. DM voor invite code.

Verwijderd

Topicstarter
mOrPhie schreef op maandag 04 augustus 2008 @ 14:29:
Mjah, je kunt er niet onder uit dat er tabs worden gebruikt voor de opmaak aan de voorkant? Dat is namelijk ook niet helemaal netjes en zou imho veel beter kunnen. Als er dus een mogelijkheid is dat eerst aan de voorkant op te lossen, dan zou ik die mogelijkheid zeker overwegen.

Maar omdat ik snap dat dat veel aanpassing vergt en er (meestal... of eigenlijk altijd ;) ) op zoek wordt gegaan naar een pragmatische oplossing, denk ik dat je de regels zult moeten splitten op de tabs en dan zelf een collectie/array of iets dergelijks vullen, welke je vervolgens als datasource aan CR voedt. Daar moet je dan een beetje creatief mee om gaan. :)
Ok, snap ik. Gaat me ook heel wat tijd kosten, maar ik denk dat ik er niet onder uit kan. Thnks ;-)
Pagina: 1