Toon posts:

XP install vindt geen media (hd)

Pagina: 1
Acties:
  • 617 views

Verwijderd

Topicstarter
L.S,

Betreft Acer aspire 500 mediacenter!
Door een virus hd gewist, ook alt f10 partitie.

Tijdens installatie XP vindt de setup geen harddisk
betreft wd caviar se 2500js
mobo: 945 gt
Moet ik tijdens f6 optie sata drivers adden Zo ja , waar haal ik die vandaan

Data life guard tools heb ik al gebruikt van wd , werkte niet.

Hoe krijg ik XP weer geinstalleerd zonder de recovery cd te bestellen bij acer a 60 euro>?

info:

Specificaties
Garantieduur 1 jaar
Garantiesoort Send-in
Processor type Intel Core Duo
Processor nummer T2300
Processor snelheid (GHz) 1.66
Intern geheugen hoeveelheid 1024 MB
Geheugentype DDR2
Moederbord Intel 945GT
Chipset Intel 945
Opslag 1 sATA 7200RPM
Capaciteit harde schijf (GB) 250
Grafisch i945 Integrated Graphic Engine
Optische Drive 1 DL-DVD+/-RW
Optische Drive 2 Geen
Beelschermtechnologie Geen
Audiosysteem Realtek ALC883DD
Aantal usb-poorten 4
Externe aansluitingen USB 2.0
Firewire-400
Besturingssysteem Windows XP Media Center Edition

Alvast bedankt!

• Yuragon
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 16-12-2025
probeer is te kijken in je bios of de sata controller goed staat ingesteld

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Volgens mij hoef je hiervoor geen SATA drivers te laden tijdens de setup.
Wordt je schijf wel herkend in het BIOS? Maakt deze geen tikkende geluiden o.i.d.?

Overigens kunnen minder uitroeptekens zorgen voor wat prettiger lezen...maar welkom op GoT ;)

Verwijderd

Heb je nog garantie er op ? Welk eigen OS je er ook op gooit je zal toch problemen krijgen met Windows verification. Heb zelf een Acer 9800 en de recovery gebrande DVD doet het niet meer, wou ook een schone install. En via de BIOS kan ik ook niet meer installeren van de harde schijf. Een willekeurige XP geinstalleerd met eigen code maar word niet geaccepteerd, in de zin van de melding dat ik een illegale versie draai. Ook alle drivers/software manual installeren is niet leuk.

Heb Acer gebeld en er komt een schijfje deze kant op, kan 2 weken duren maar valt binnen de garantie, had een uitbreiding van 3 jaar er op genomen.

Hoop dat Acer toch wel weer in de toekomst originele recovery's mee gaat leveren want van dit soort zaken word je niet vrolijk.

Hoe heb je er overigens een virus op gekregen ?

Verwijderd

Topicstarter
In de bios kan ik geen optie voor sata ontdekken.
Ik heb 3 verschillende hd's gebruikt geven allemaal hetzelfde probleem.
schijf wordt herkend in de bios.
kuch *removed !*

Verwijderd

Topicstarter
Virus door een iphone module voor apps! iphone.exe torrentje (tja dat was erg stom om die niet ff te checken) Maar wel een briljant virus; Alles weg hd genuld

• AvanCade
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-02 06:28
Voor elke XP installatie die op een SATA schijf plaats vind heb je een SATA driver nodig die je met F6 dient te laden tijdens de setup. Dit is niet anders voor laptops dan bij desktops e.d.

De drivers haal je van de Acer site of je zoekt de chipset op en je gaat naar hun site (heb ik ook moeten doen met mijn HP laptop).

[ Voor 3% gewijzigd door AvanCade op 04-08-2008 12:14 ]

Verwijderd

Topicstarter
Kan de sata drivers niet vinden, heeft iemand een linkje?

Op de intel site kan ik geen w945gt chipset vinden , of luistert dat niet zo nauw? kan ik de drivers van de 945 chipset gebruiken?

Verder zie ik ook geen bios update die aansluit bij mijn bios nummer.

Of zal ik maar gewoon even naar alternate gaan voor een nieuw mc. ;)

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17-02 15:51

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Dit is een zeer en veel besproken onderwerp en met een beetje eigen zoek werk echt wel terug te vinden hier in het forum. Tijdens installatie van Windows XP op een S-ATA hardeschijf dien je met F6 tijdens de installatie de juiste controller drivers toevoegen. Sommige BIOSen bieden nog ATA emulatie, je kunt bijvoorbeeld "Native S-ATA" op disabled zetten.

Daarnaast voor drivers van een Acer moet je bij Acer zelf zijn, mogelijk dat de fabrikant van de chip drivers beschikbaar gesteld heeft, maar dit moet je echt zelf wel kunnen vinden. (bel anders eens met Acer) Je hebt verder goede reacties gekregen waarmee je zelf eerst wel vooruit moet kunnen komen.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.