Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Audio over ethernet

Pagina: 1
Acties:

• elgringo
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-09 20:30
Ik heb een pc met een complete audio installatie hierachter en een pc met wat minder geluid. Ik wil de pc met het minder geluid zijn geluid laten afspelen op de andere pc over ethernet.
De lengte tussen de pc's is nml 20 meter waardoor analoog te veel ruis is en digitaal te prijzig. Ethernet ligt er echter al.

Nu zijn er veel hardwareoplossingen om het te doen, maar dit is overkill aangezien ik maar 1 pc van audio wil voorzien. (ethersound oa)

Shoutcast oid is ook geen oplossing omdat dan niet alle audio meegaat.

Linux heeft er de esound oplossing voor link die doet wart ik wil. Alleen ik heb een windows XP en windows Vista combi, dus dat werkt niet helemaal.

Zijn er mensen die zoiets gedaan hebben of weten hoe het moet?

if broken it is, fix it you should

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14:03
Je kunt analoog makkelijk 20 meter over bruggen, hoe denk je dat bij een concert het geluid bij de mengtafel komt midden in de zaal. Afstand is nog niet eens zo belangrijk, kwaliteit van je kabels zijn veel belangrijker. Stuk afgeschermde coax voor digitale overdracht lijkt me ook niet zo duur (handig voor meer kanaals geluid).

• elgringo
jongentje schreef op maandag 04 augustus 2008 @ 11:55:
Je kunt analoog makkelijk 20 meter over bruggen, hoe denk je dat bij een concert het geluid bij de mengtafel komt midden in de zaal. Afstand is nog niet eens zo belangrijk, kwaliteit van je kabels zijn veel belangrijker. Stuk afgeschermde coax voor digitale overdracht lijkt me ook niet zo duur (handig voor meer kanaals geluid).
Die kabels zijn te duur en ik zoek een goedkopere oplossing. Tevens heb ik geen zin om allemaal gaten in mijn huis te gaan boren. UTP is 25 ct/ meter dat is wel iets wat goedkoper dan fatsoenlijk audio kabel, plus het feit dat deze er al ligt. Daarom zoek ik een software oplossing.

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online
Je zou het misschien kunnen proberen met RDP, alleen geen idee wat dat met de geluidskaliteit doet. En anders misschien streamen met VideoLan?

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06:20
Airfoil... google it ;)

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04 00:29
elgringo schreef op maandag 04 augustus 2008 @ 11:45:
Shoutcast oid is ook geen oplossing omdat dan niet alle audio meegaat.
Waarom is streamen met VLC geen optie? Als je streamt met een lossless codec (FLAC) of desnoods plain pcm gaat er echt niets verloren.

• elgringo
probleem met streamen is meestal dat niet alle audio meegaat (lees ik wil alles wat naar mijn geluidskaart gaat op de andere pc hebben). Met streamen (shoutcast iig) heb je meestal 1 bron, mp3 oid. en dat wil ik dus niet.

Met RDP gaat toch de hele desktop ook mee? Kwa geluid werk het prima, alleen ik wil dus alleen het geluid over hebben en blijven werken op de pc waar dus geen geluid uit komt.

Aitfoil, zoals ik het zie, haalt ook de audio zelf uit spelers. Dus uit winamp etc. en blijven de windows bliepjes achterwegen.

• elgringo
Henk007 schreef op maandag 04 augustus 2008 @ 23:14:
[...]

Waarom is streamen met VLC geen optie? Als je streamt met een lossless codec (FLAC) of desnoods plain pcm gaat er echt niets verloren.
Ik bedoel met alle audio alle bronnen, kwaliteit is nog niet van toepassing. Ik wil dus niet alleen mediaspeler X hebben maar ook het speleltje wat ik speel en de windows bliepjes.

• elgringo
Ik zat me te bedenken of een hardware oplossing iets iets (zoals die linksys draadloze ding met audio uit) en dat deze als audio gateway werkt. Zoiets als de Apple versie alleen dan wat beter (als ik de reviews moet geloven). Heeft iemand heir ervaring mee? Zo zijn er nog andere stukjes software die dit kunnen?

Pagina: 1