Ik heb een pc met een complete audio installatie hierachter en een pc met wat minder geluid. Ik wil de pc met het minder geluid zijn geluid laten afspelen op de andere pc over ethernet.
De lengte tussen de pc's is nml 20 meter waardoor analoog te veel ruis is en digitaal te prijzig. Ethernet ligt er echter al.
Nu zijn er veel hardwareoplossingen om het te doen, maar dit is overkill aangezien ik maar 1 pc van audio wil voorzien. (ethersound oa)
Shoutcast oid is ook geen oplossing omdat dan niet alle audio meegaat.
Linux heeft er de esound oplossing voor link die doet wart ik wil. Alleen ik heb een windows XP en windows Vista combi, dus dat werkt niet helemaal.
Zijn er mensen die zoiets gedaan hebben of weten hoe het moet?
De lengte tussen de pc's is nml 20 meter waardoor analoog te veel ruis is en digitaal te prijzig. Ethernet ligt er echter al.
Nu zijn er veel hardwareoplossingen om het te doen, maar dit is overkill aangezien ik maar 1 pc van audio wil voorzien. (ethersound oa)
Shoutcast oid is ook geen oplossing omdat dan niet alle audio meegaat.
Linux heeft er de esound oplossing voor link die doet wart ik wil. Alleen ik heb een windows XP en windows Vista combi, dus dat werkt niet helemaal.
Zijn er mensen die zoiets gedaan hebben of weten hoe het moet?
if broken it is, fix it you should