Toon posts:

Audio voor lcd tv en xbox 360

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goedenmiddag Tweakers,

Ik krijg binnenkort een Samsung LE26R81 (is dit trouwens dezelfde als de LE26R81'B'? Ik zie geen verschil??) en heb as we speak een xbox 360 (premium). LCD TV's staan nou niet echt bekend om hun top geluidskwaliteit en daarom wil ik graag een extern setje kopen. MIjn kamer is te klein voor een 5.1 set dus het liefst een stereosetje met eventueel een subwoofer. Mijn price top is 100-150 euro. Kan iemand mij wat aanraden?

Alvast bedankt!!
Jaap

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 04 augustus 2008 @ 11:20:
Goedenmiddag Tweakers,

Ik krijg binnenkort een Samsung LE26R81 (is dit trouwens dezelfde als de LE26R81'B'? Ik zie geen verschil??) en heb as we speak een xbox 360 (premium). LCD TV's staan nou niet echt bekend om hun top geluidskwaliteit en daarom wil ik graag een extern setje kopen. MIjn kamer is te klein voor een 5.1 set dus het liefst een stereosetje met eventueel een subwoofer. Mijn price top is 100-150 euro. Kan iemand mij wat aanraden?

Alvast bedankt!!
Jaap
Ik moet dus eigenlijk zelf al wat rondgekeken hebben zie ik in de forumrules. Het probleem is dat ik géén idee heb, kan een van jullie me misschien gewoon 1/2/3 merken geven zodat ik ff lekker rond kan pluizen? Bedankt!

• Aldmar
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 10-02 15:52

Aldmar

Niks...

Persoonlijk zou ik een 5.1 setje willen ipv stereo. Voegt veel meer toe aan het gamen en films kijken.

Voor 100-150 euro is echter geen degelijk 5.1 setje (en trouwens ook geen stereoset) op de markt welke aangesloten kan worden op een 360. Het probleem is namelijk dat je een digitale/optische (geluids)ingang moet hebben. Alleen de duurdere setjes hebben een dergelijke ingang.

Een goedkoop en kwalitatief setje is de Z-5500 van Logitech. Dit setje kost ongeveer 250 euro.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt!

Ik zal 's denken om m'n kamer opnieuw in te richten. Verder bedankt!

Jaap

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 04 augustus 2008 @ 12:01:
Bedankt!

Ik zal 's denken om m'n kamer opnieuw in te richten. Verder bedankt!

Jaap
Gewoon m'n bed eruit denk ik, slapen is voor mietjes :D

• Frank1973
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19:56

Frank1973

XBL: Ghostleader1NL

Als je geen plek hebt voor de Z5500 zou ik voor de Z-2300 gaan.. Is ruim voldoende om je buren te laten verhuizen..

pricewatch: Logitech Z-2300

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 10-02 07:48

mr.paaJ

generatie cmd+z

heeft een X360 echt geen analoge uitgang?? je kunt anders ook het geluid via de tv aansluiten, X360 met HDMI naar tv, op de tv zit hoofdtelefoon (minijack) en tulp uitgang, dus dat aansluiten kan geen probleem zijn.

ps. tenzij je een witte gekozen hebt (die er volgens mij niet is in deze maat) zijn beide versies gelijk, de B staat voor zwart. De witte heeft een W (hoe origineel :) )

[ Voor 28% gewijzigd door mr.paaJ op 05-08-2008 12:27 . Reden: spelling ]

liever de tong gebrand dan lauwe soep

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor jullie reacties! Ik denk dat ik mjin kamer ga herinrichten voor de 5.1.

Ik heb de kabel van dit plaatje, http://www.qplaza.nl/images/xbox360pack15mk.jpg. En bij die aansluiting via de tv heb je zeker te maken met kwaliteitsverlies? En geen 5.1?

Ik denk dus dat ik gewoon voor die 5.1 ga, bedankt!

Verwijderd

Mocht je toch niet gaan herinrichten:
Een simpel Logitech X-210 setje (2.1, ongeveer 50 Euro) klinkt beter dan het audio-deel van m'n Samsung LE37A556 (37" full HD LCD ding).
Bij "gewoon" TV kijken gaat bij mij het geluid dus naar de X-210, en bij DVD of TV waarbij het geluid belangrijk is naar m'n audio set (maar die zit in een heel andere league en prijsklasse).

Verwijderd

Ik heb een X-540 welke beschikt over een 'game console adapter', waardoor je de twee tulp's (rood en witte stekker?) aan ene kant kan indoen andere kant gewoon je 3.5mm mini-jack (normaal groene pc aansluiting). Ook beschikt de X-540 over 'matrix'-modus waardoor je 2-kanaals ook als 5.1 kan uitzenden, wat bij de xbox 360 het geval is.

5.1 set, 75-80 euro bij lokale computerboer.

(offtopic: ik had een VGA kabel, wil dus tft op me xbox doen, daarom had ik een externe geluidsbron nodig, heb veel gegoogled allemaal gekke oplossingkjes maar die game console adapter standaard bij deze set is simpel en zonder female/male changers etc.)

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 07-08-2008 21:33 ]

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 10-02 07:48

mr.paaJ

generatie cmd+z

is zo'n matrix-mode niet om twee stereo kanalen te verdelen over 5.1, dus geen echt surround? normale surround-kaarten sturen namelijk surround uit over 3 stereo pluggen, dus eigenlijk de 6 kanalen.

liever de tong gebrand dan lauwe soep

Pagina: 1