720p en 1080p afspelen geeft elke bijna altijd problemen

Pagina: 1
Acties:

• onnaj
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 03-04 10:17
Ik kan maar heel weinig 720p films afspelen en geen enkele 1080p omdat mijn scherm de hele tijd flikkert en soms ook het geluid hapert. VLC blijft meteen hangen, media player (classic) speelt wel gewoon af alleen dus met of flikkerend beeld of haperend geluid.

Ik heb al verschillende codec packs geinstalleerd en gedeinstalleerd en heb nu de k-lite codec pack full geinstalleerd. Het probleem met het geluid lijkt (bijna) helemaal opgelost alleen het flikkerende beeld blijft.

De CPU wordt voor 1080p max. op 50% belast dus dat mag t probleem ook niet zijn. Ik heb al overal gezocht maar kan geen enkele oplossing vinden...wie redt mij?

Mijn PC:
Pentium D 930 3.0 Ghz
2 Gig intern
Asus P5B-se mainboard
Geforce 8600 GT TOP 256MB
SB Audigy 4

Dit zou toch ruim voldoende moeten zijn??

• Big Womly
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 19-03 10:38

Big Womly

Live forever, or die trying

onnaj schreef op maandag 04 augustus 2008 @ 11:18:
De CPU wordt voor 1080p max. op 50% belast dus dat mag t probleem ook niet zijn. Ik heb al overal gezocht maar kan geen enkele oplossing vinden...wie redt mij?

Mijn PC:
Pentium D 930 3.0 Ghz
Zijn dat geen Dual-cores? Als je CPU op 50% hangt wil dit dan zeggen dat 1 core voluit gestressed wordt terwijl de andere met z'n vingers zit te draaien. Lijkt me wel een oorzaak kunnen zijn. Check eens op de taskmanager.

When you talk to God it's called prayer, but when God talks to you it's called schizophrenia

Verwijderd

Zal wel nergens op slaan, maar laatst las ik een soortgelijk bericht en deze persoon heeft toen ten einde raad ook zijn AC3Filter geupdate. En toen was het schok-effect opgelost.
Ja inderdaad... wat heeft AC3 (geluid) met beeld te maken... dat dachten ze toen ook.

Afijn... je kan het altijd proberen.
Weet je trouwens dat ondanks dat je codec-(packs) de-installed, er een hele hoop... echt een hele hoop... rotzooi achterblijft? Ik maak altijd een image voordat ik met dit soort uitprobeerselen begin.

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 02:18

M2M

medicijnman

Verwijderd schreef op maandag 04 augustus 2008 @ 11:24:
Zal wel nergens op slaan, maar laatst las ik een soortgelijk bericht en deze persoon heeft toen ten einde raad ook zijn AC3Filter geupdate. En toen was het schok-effect opgelost.
Ja inderdaad... wat heeft AC3 (geluid) met beeld te maken... dat dachten ze toen ook.

Afijn... je kan het altijd proberen.
Weet je trouwens dat ondanks dat je codec-(packs) de-installed, er een hele hoop... echt een hele hoop... rotzooi achterblijft? Ik maak altijd een image voordat ik met dit soort uitprobeerselen begin.
het beeld en geluid zitten samen in de stream, en worden ook tegelijk gedecodeerd. Als het ene vertraging oploopt, hapert alles.

maar misschien dat bij 1080P gewoon te zwaar is voor je processor.

en codecs? packs zijn voor normale gebruikers, als je het goed wilt doen download je alleen de codecs die je echt nodig hebt, en voor een enkel afwijkend filmpje gebruik je dan videolan

ps. in media player classic ga je naar view --> statistics. Dan kun je onderaan in beeld zien hoeveel frames hij overgeslagen heeft (en hoeveel gerendered)

[ Voor 7% gewijzigd door M2M op 04-08-2008 11:32 ]

-_-

• onnaj
ps. in media player classic ga je naar view --> statistics. Dan kun je onderaan in beeld zien hoeveel frames hij overgeslagen heeft (en hoeveel gerendered)
Na 30 sec geeft hij aan: Frames: drawn 632, dropped 97

• Tommy The Cat
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-03 09:57
Wat je ook kunt proberen is de KMPlayer:

[The KMPlayer] Review

Mijn ervaring is dat deze player elk bestand en dan met name HD het meest probleemloos afspeelt. Lees het topic even door voor meer info.

Edit:
Zelf heb ik na kennismaking met deze player alle andere progjes d'r af gegooid: mpc, vlc, winamp, etc... Het speelt alles.

[ Voor 22% gewijzigd door Tommy The Cat op 04-08-2008 12:48 ]

• Shiro
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 10:37

Shiro

Serenity

Je zegt nu 720p en 1080p, maar wat voor bestanden zijn het(MP4, MKV, WMV)? En welke codering is er voor gebruikt?

Als het gecodeerd is met h264 dan kan je het volgende doen:
Installeer coreAVC en zorg dat MPC(media player classic) CoreAVC gebruikt voor het afspelen van h264 bestanden.

Juniper RWD

• tm030614
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-03 00:16
Probeer eens Cyberlink powerdvd om het materiaal met te draaien. Deze activeer de hardwarematige decoder van je VGA kaart. Wel even vinkje zetten in het programma onder 'configuration, video'.

• onnaj
Shiro schreef op maandag 04 augustus 2008 @ 14:55:
Je zegt nu 720p en 1080p, maar wat voor bestanden zijn het(MP4, MKV, WMV)? En welke codering is er voor gebruikt?

Als het gecodeerd is met h264 dan kan je het volgende doen:
Installeer coreAVC en zorg dat MPC(media player classic) CoreAVC gebruikt voor het afspelen van h264 bestanden.
Het zijn allemaal .mkv bestanden en allemaal x264 decoding. Dus dan zal mijn cpu de beperkende factor zijn omdat x264 alleen de cpu gebruikt?

• onnaj
Ik heb even KMplayer geinstalleerd et voilla! Geen schokjes of niets meer! Alleen een hoge pieptoon bij Ratatouille maar dat is de enige film waarbij hij dat doet. Schitterend beeld gewoon.

Ik heb wel weer dat hij bij shooter het geluid niet goed via 5.1 doorgeeft via mijn SPDIF maar dat is de volgende uitdaging.

• Tommy The Cat
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-03 09:57
Mooi werk :). Het zal me niets verbazen als je over een tijdje alle andere players de deur uit doet ;).

Verwijderd

Gaat hem hier ook eens uitproberen!

• Dekaasboer
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12:28
Ik weet niet of kmplayer gewoon lichter voor je systeem is of hardware ondersteuning heeft.

Gewoon zorgen dat je een media speler gebruikt die hardware versnelling ondersteund. Als ik 1080p draai in media player (classic) heb ik 40-50% cpu gebruik. Als ik dezelfde film in powerdvd open heb ik nog maar 0-2% cpu verbruik :9

Gewoon even de systeem monitor er bij pakken, zulke verschillen in cpu verbruik zie je snel genoeg :p

Ik gebruik trouwens een 3870 en een c2d 3,2ghz

http://axrotterdam.blogspot.nl

• onnaj
Als ik dezelfde film in powerdvd open heb ik nog maar 0-2% cpu verbruik
PowerDVD speelt alleen geen .mkv files af. Ook de niet de Ultra Edition.

• Dekaasboer
  • Laatst online: 12:28
Ow. Das wel vervelend. Wat je ook nog kan proberen is in players met verschillende rendermethodes experimenteren. In mediaplayer classic van wmv9 naar overlay brengt een halvering in processorbelasting met zich mee.

http://axrotterdam.blogspot.nl

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Nu online
onnaj schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 08:46:
PowerDVD speelt alleen geen .mkv files af. Ook de niet de Ultra Edition.
Dat hoeft geen probleem te zijn, stel je alternatieve player dan zo in dat deze de cyberlink/powerdvd hardware codec gebruikt.
Ik gebruik hier ook de MPC+cyberlink/powerdvd codec combinatie voor het afspelen van HD(TV) materiaal.
Werkt perfect ook op een oude P4 3ghz. :)

• onnaj
Even hierop nog terugkomend...Het afspelen van 1080p .mkv files gaat niet helemaal vloeiend, maar dit is een pc probleem denk ik omdat mkv puur en alleen de cpu gebruikt. 720p .mkv files afspelen gaat nagenoeg geheel vloeiend. Kwa geluid is het zowel bij 1080p als 720p perfect!

Ga vd week even proberen om de .mkv te converteren naar .mp4, kijken in hoeverre mijn systeem in staat is dan wél 1080p af te kunnen spelen.

• M2M

M2M

medicijnman

onnaj schreef op woensdag 13 augustus 2008 @ 09:37:
Even hierop nog terugkomend...Het afspelen van 1080p .mkv files gaat niet helemaal vloeiend, maar dit is een pc probleem denk ik omdat mkv puur en alleen de cpu gebruikt. 720p .mkv files afspelen gaat nagenoeg geheel vloeiend. Kwa geluid is het zowel bij 1080p als 720p perfect!

Ga vd week even proberen om de .mkv te converteren naar .mp4, kijken in hoeverre mijn systeem in staat is dan wél 1080p af te kunnen spelen.
de (matroska container) mkv is enkel de container. Die houd de videostream, audiostream en eventuele overige streams bij elkaar. De codec zou misschien hardwarematig (versneld) gedecodeerd kunnen worden. Je moet dus uitzoeken in welk formaat de film gecodeerd is, ipv simpelweg te kijken naar de extensie van een bestand.

ps. mp4 is misschien niet zo'n goed idee... volgens mij is die nog trager dan de meeste codecs die gebruikt worden in een mkv extensie. Sowieso, op jouw pc 1080P film gaan omzetten naar mp4 is een tijdrovende bezigheid.

[ Voor 11% gewijzigd door M2M op 13-08-2008 10:17 ]

-_-

• onnaj
Sowieso, op jouw pc 1080P film gaan omzetten naar mp4 is een tijdrovende bezigheid.
Zou ik kunnen volstaan met het inbouwen van enkel een andere processor dan? En welke is dan aan te raden!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
onnaj schreef op donderdag 14 augustus 2008 @ 16:52:
[...]

Zou ik kunnen volstaan met het inbouwen van enkel een andere processor dan? En welke is dan aan te raden!
Als je moederbord de Core 2 Duo serie ondersteunt is een E6600 of iets in die richting wel aan te raden.

Een E6600 is 2e hands rond de 70 of 80 euro. Als je dat te veel vind kijk dan eens naar een E6400 of E6300. Ik heb even snel gekeken en volgens mij moet een Core 2 Duo werken. Zou het wel nog even controleren voor zekerheid.
De CPU wordt voor 1080p max. op 50% belast dus dat mag t probleem ook niet zijn. I
Aangezien het een Dual Core is betekend 50% gewoon 100% van 1 core. Dus zit ie op zijn max. Zoals hier boven ook al gezegt is.

Laat je trouwens niet misleiden door kloksnelheden. Een E6600 op 2.4GHz is veel sneller dan je huidige CPU op 3GHz.

[ Voor 48% gewijzigd door PilatuS op 14-08-2008 17:02 ]

• tilt
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14-10-2022

tilt

PSN: tilt1080

welk OS heb je draaien?

• Archimond
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12:57

Archimond

Lopende Helpdesk

Als je wilt encoderen kun je kijken of de encoder 2 threads ondersteunt zodat die van beide cores gebruik kan maken.

Dit is toch je dual-core processor?: http://www.neoseeker.com/...rdware/Reviews/intel930d/

Ik heb nu de nieuwste stable versies van KMplayer v2.9.3.1428, SMPlayer v0.6.1 r1304, VLC v0.8.6i, windows media player 11, Media player classic 6.4.9.1, MPC home Cinema v1.1, Gomplayer v2.1.9.3754
Met K-lite codec pack Full v.3.7.0

Ik vergelijk ze allemaal en bekijk dan welke het beste is voor mijn doelen.

Ik had een keer even snel getest en SMplayer heeft de minste cpu belasting, daarna komt KMPlayer samen met Gomplayer ik speel de trailer Alexander 1080P af van deze website: http://www.microsoft.com/...ideo/contentshowcase.aspx

Beide cpu cores worden gebruikt en het speelt vloeiend af.

Zelf heb ik een AMD 64 X2 3800+ 2.0ghz S939, 2x512MB geheugen, Geforce 6600GT zonder purevideo van nvidia geinstalleerd.

Als ik tijd heb kan ik wat percentages posten.

-----------------------------------------------------------------
Het probleem bij jou is waarschijnlijk de dual core probleem en dat programma's soms niet van beide cores gebruik maken, daarom zie je 50%.

Heb je deze patch al geinstalleerd: Computers that are running Windows XP Service Pack 2 and that are equipped with multiple processors that support processor power management features may experience decreased performance
Via register kun je het ook nog aandoen:
1. Click Start, click Run, type regedit, and then click OK.
2. Right-click HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Session Manager, point to New, and then click Key.
3. Type Throttle for the new key name.
4. Right-click Throttle, point to New, and then click DWORD Value.
5. Type PerfEnablePackageIdle for the value name.
6. Right-click PerfEnablePackageIdle, and then click Modify.
7. In the Value data box, type 0. Make sure that Hexadecimal is selected in the Edit DWORD Value dialog box, and then click OK.

Note You can type 1 in the Value data box to enable the new performance state policy behavior.
8. Quit Registry Editor.

Als er nog iets onduidelijk is over dual-core patch kun je de eerste post van deze pagina lezen: http://forum.notebookreview.com/showthread.php?t=60416

[ Voor 4% gewijzigd door Archimond op 15-08-2008 01:10 ]

• onnaj
Dit is toch je dual-core processor?: http://www.neoseeker.com/...rdware/Reviews/intel930d/
Dat is hem helemaal! Interessant stuk...zeker ook da je hem tot 4 ghz kunt overclocken zonder verder ook maar iets aan te passen!
Heb je deze patch al geinstalleerd: Computers that are running Windows XP Service Pack 2 and that are equipped with multiple processors that support processor power management features may experience decreased performance
ik heb service pack 3 dus dit is niet meer van toepassing.

ik zie wel dat de processors allebei belast worden. Ik heb onlangs bij het k-lite codec pack via --> configuration --> x264 --> More het aantal threads op 2 gezet nu worden beide processoren belast!

• Archimond
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12:57

Archimond

Lopende Helpdesk

Je kunt de D930 processor op 4Ghz overclocken, maar dan gebruikt die wel veel meer energie en geeft meer warmte af.

De patch van dual-core zit niet standaard in de service packs, die moet je apart downloaden en installeren.

• onnaj
Dom dom dom maar ik heb gisteren alles nog maar eens nagekeken maar ik heb dus een Pentium D 925 3.0 Ghz.

Heb al ff gekeken om hem wat over te clocken maar heb niet echt een geschikt moederbord daarvoor. Kan met mijn P5B SE niet eens de Vcore aanpassen...Volgens PC Probe II is mijn Vcore standaard ca. 1.28V. De standaard P5B heeft deze mogelijkheid wel.

Kan mijn processor opschroeven tot ca. 3.4Ghz maar daarboven start hij soms helemaal niet meer op of Windows wordt niet meer gestart dus dat schiet niet op. Lijkt me ook logisch dat de processor wat meer voltage nodig heeft bij een hogere snelheid om stabiel te draaien. Ook raar is dat als je de processor opschroeft de BIOS het geheugen terug klokt naar een PC-4300, dit moet je dan vervolgens weer bij de Northbridge aanpassen en de geheugensnelheid van automatisch op 667 mhz zetten.

Toch ma ff kijken voor een E6600 of meer...dan heb ik ook niets met het overclockverhaal te maken.

• The_Doman
  • Nu online
onnaj schreef op dinsdag 19 augustus 2008 @ 10:11:Toch ma ff kijken voor een E6600 of meer...dan heb ik ook niets met het overclockverhaal te maken.
Voor alleen HD materiaal af te spelen is dat dus helemaal niet nodig.
De Geforce 8600 heeft hardwarematig ondersteuning voor HD playback (Purevideo).
Het is alleen een kwestie van de juiste codec gebruiken welke deze hardware decoding ondersteund.
De enige die dit goed kan blijkt de cyberlink H264 powerdvd codec (7.x ultra/8.xx) te zijn.
Op een P4( 3,0ghz northwood)/Geforce 6610 met powerdvd en mediaplayer classic (overlay) speel ik hiermee 1080P WMV/H264 vloeiend af. :)

De Geforce 8600 heeft zelfs nog veel betere support voor H264 dus dat moet helemaal geen problemen geven.
Nvidia: PureVideo_Product_Comparison.pdf

• onnaj
The_Doman schreef op dinsdag 19 augustus 2008 @ 10:54:
[...]

Het is alleen een kwestie van de juiste codec gebruiken welke deze hardware decoding ondersteund.
De enige die dit goed kan blijkt de cyberlink H264 powerdvd codec (7.x ultra/8.xx) te zijn.
Op een P4( 3,0ghz northwood)/Geforce 6610 met powerdvd en mediaplayer classic (overlay) speel ik hiermee 1080P WMV/H264 vloeiend af.

De Geforce 8600 heeft zelfs nog veel betere support voor H264 dus dat moet helemaal geen problemen geven.
Eens kijken hoe ik dat voor elkaar krijg met een Matroska container...mijn 8600 GT wordt helemaal niet gebruikt namelijk, alles gaat hierbij volledig via mijn CPU, die dan lekker op 60-100% staat te draaien. Mijn 8600GT zit ondertussen met zijn duimen te draaien :D

• onnaj
of heeft iemand een idee hoe een intel pentium D 925 te overclocken icm een Asus P5B SE?

• fRiEtJeSaTe
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 29-03 13:52
onnaj schreef op maandag 25 augustus 2008 @ 14:39:
of heeft iemand een idee hoe een intel pentium D 925 te overclocken icm een Asus P5B SE?
Ik denk met je gezond verstand.

• onnaj
Ik denk met je gezond verstand
Bedankt voor je nutteloze opmerking.

Denk dat je het niet helemaal begrijpt, maar ik kan op mijn moederbord de Vcore niet aanpassen dus echt overclocken wordt dan lastig, vandaar deze vraag. Wie weet zijn er aangepaste biossen oid of is de bios te omzeilen (wat ik niet denk)

• The_Doman
  • Nu online
onnaj schreef op dinsdag 19 augustus 2008 @ 12:12:
Eens kijken hoe ik dat voor elkaar krijg met een Matroska container...
Als het allemaal nog niet lukt....
Met behulp van de Haali Matroska Splitter kun je de MKV files ook afspelen in o.a PowerDVD.

[ Voor 8% gewijzigd door The_Doman op 25-08-2008 19:40 ]

• fRiEtJeSaTe
onnaj schreef op maandag 25 augustus 2008 @ 18:34:
[...]

Bedankt voor je nutteloze opmerking.

Denk dat je het niet helemaal begrijpt, maar ik kan op mijn moederbord de Vcore niet aanpassen dus echt overclocken wordt dan lastig, vandaar deze vraag. Wie weet zijn er aangepaste biossen oid of is de bios te omzeilen (wat ik niet denk)
Excuses, maar ik denk dat je die inderdaad niet gaat vinden. Het bord mist waarschijnlijk een bepaalde chip, anders had de vcore optie er wel standaard opgezeten. Die 8600GT zou je cpu toch flink op weg moeten kunnen helpen.

Voor MKV's (x264) heb ik zelf de beste resultaten behaald met Media Player Classic Home Cinema. Met dit geweldig stukje software kan ik MKV's bijna compleet offloaden (HD3450). De DXVA optie werkt echter alleen met nieuwe HD-rips. Ze moeten op een bepaalde manier ge-encodeerd zijn.

Laatst bij m'n moeder op de laptop deze rip met succes gedraaid:
The.Spiderwick.Chronicles.2008.blu-ray.1080p.DTS.x264.dxva-EuReKA
Deze laptop heeft een Intel Pentium Dual-Core T2330 en NVIDIA GeForce 8400M GS.

[ Voor 29% gewijzigd door fRiEtJeSaTe op 25-08-2008 21:47 ]

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
The_Doman schreef op dinsdag 19 augustus 2008 @ 10:54:
[...]

Op een P4( 3,0ghz northwood)/Geforce 6610 met powerdvd en mediaplayer classic (overlay) speel ik hiermee 1080P WMV/H264 vloeiend af. :)

Even een vraagje tussendoor.
Ik heb een PC met een 3,0 Ghz northwood (klinkt bekend :P) en ik zat te kijken naar een HD3650 AGP voor het afspelen van 1080p. Nu zie ik in dat pdf overzicht dat een Geforce 6200 AGP ook al H.264 decode acceleration heeft. Deze is toch wel iets goedkoper dan die Ati, zou deze voldoende zijn ?

• fRiEtJeSaTe
Viper® schreef op dinsdag 26 augustus 2008 @ 10:36:
[...]

Even een vraagje tussendoor.
Ik heb een PC met een 3,0 Ghz northwood (klinkt bekend :P) en ik zat te kijken naar een HD3650 AGP voor het afspelen van 1080p. Nu zie ik in dat pdf overzicht dat een Geforce 6200 AGP ook al H.264 decode acceleration heeft. Deze is toch wel iets goedkoper dan die Ati, zou deze voldoende zijn ?
Denk dat je het met een Geforce 6200 niet gaat redden. Ook wordt hij niet ondersteunt door MPC HC. Waarom geen HD2400? Die is qua prestaties vergelijkbaar met de 6200.

[ Voor 3% gewijzigd door fRiEtJeSaTe op 26-08-2008 11:42 ]

• thomasf
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
de beste combi is volgens mij CCCP en dan x264 uitvinken bij de instellingen.
Daarna CoreAVC installeren en de media splitter uitzetten bij de installatie.

Nu kan ik zelfs 720p spelen op een msi wind (1.6ghz atom, intel onboard) zonder problemen :)

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
fRiEtJeSaTe schreef op dinsdag 26 augustus 2008 @ 11:42:
[...]

Denk dat je het met een Geforce 6200 niet gaat redden. Ook wordt hij niet ondersteunt door MPC HC. Waarom geen HD2400? Die is qua prestaties vergelijkbaar met de 6200.
Ik had er zelf ook een topic voor geopend. Het gaat me niet om de prestatie maar puur om de HD support. De HD3650 is ook in AGP te krijgen en vrij nieuw dx10 en zuinig.

De HD2400/2600 zijn ook een optie, al is de 2600 niet veel goedkoper dan de 3650
HD2400pro gevonden voor 45 euro, HD3650 voor 70.

[ Voor 3% gewijzigd door Viper® op 26-08-2008 13:34 ]

Verwijderd

Ik weet niet of het al gemeld is hier boven maar i.c.m. Media Player Classic: Home Cinema kreeg ik op mijn Radeon HD3650 gelijk UVD ondersteuning wat resulteerde in 1-3% cpu use i.p.v. 50% (single core 100%) op een AMD Athlon X2 4850E.

Misschien dat dit voor jouw 8600 ook werkt.

Doh, al meerdere keren gezegd,

Echter kan ik je de 3650 echt aanraden maar een 3450 zou ook al voldoende moeten zijn.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 26-08-2008 13:51 ]

• ice-T106
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 03-04 23:25
CoreAVC in combinatie met een dual core werkt prima voor 1080p. Als je met een andere codec 50% belasting ziet, gebruikt hij waarschijnlijk maar 1 core en die helemaal maximaal(dus te langzaam).

11.635 Wp Solar edge. 7kW Lucht-water, 5kW Daikin Lucht-Lucht, lucht WTW, VW Passat GTE, Home Assistant

• onnaj
Ik heb gisteren toch weer geruime tijd zitten spelen met allerlei instellingen maar ik krijg het gewoon niet goed.

Ik heb nu daarom toch maar een E6850 gekocht hier via tweakers. Hopelijk is deze deze week nog binnen.

Ik wil gewoon af kunnen spelen zonder teveel geneuzel en dan ben ik gelijk weer een beetje up to date naar wij dachten.

Bedankt voor alle reacties.

• onnaj
toch nog even een aanvulling na nog een avond bezig te zijn geweest.

Ik heb mijn p5b SE nu manual overgeclockt naar 3,5 Ghz en de volgende instellingen aangepast:
1) het geheugen ipv auto op 667 mhz gezet en
2) de pci express frequency ipv auto op 100 gezet

Ik merkte de vorige keer dat als ik overclockte mijn p5b se het geheugen terug klokte naar pc4200 ipv pc5300, ik heb t vage vermoeden dat hij dus ook bij overclocken de pci express frequency verlaagd en het systeem instabiel wordt.

Ik kan nu full hd afspelen zonder problemen! Ook het geluid klopt nu, de bottleneck is dus idd mijn cpu!

3dmark06 geeft nu voor mijn systeem 5700 punten ipv 5000, de cpu scoort ruim 250 punten hoger nu.

Dadelijk met de nieuwe cpu moet het helemaal een genot zijn :)

• Gumball
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Ik zit met hetzelfde.
Heb een 1080P film (HD-Rip, planet Earth) op mijn laptop (T5500, 2GB, GF7600 256MB) , echter loopt het beeld net niet lekker. (WMV container)
Heb PowerDVD 8 geprobeerd, WMP, VLC, etc. maar nergens gaat 't helemaal soepel.
Kan de GeForce 7600 hardwarematig decoderen?"

720P(WMV) samples gaan overigens wel goed.

[ Voor 7% gewijzigd door Gumball op 01-09-2008 11:28 ]

• M2M

M2M

medicijnman

Gumball schreef op maandag 01 september 2008 @ 11:25:
Ik zit met hetzelfde.
Heb een 1080P film (HD-Rip, planet Earth) op mijn laptop (T5500, 2GB, GF7600 256MB) , echter loopt het beeld net niet lekker. (WMV container)
Heb PowerDVD 8 geprobeerd, WMP, VLC, etc. maar nergens gaat 't helemaal soepel.
Kan de GeForce 7600 hardwarematig decoderen?"

720P(WMV) samples gaan overigens wel goed.
als je met hetzelfde zit, lees het topic dan even helemaal door. Check dus de cpu-usage, installeer nvidia pure video, gebruik verschillende codecs, maar de kans bestaat dat je laptop gewoon niet snel genoeg is om 1080P materiaal soepel af te spelen.

WMV container zegt ook niet alles. Er zijn tools op internet te vinden die je zeggen in welk formaat de video gecodeerd is. waarschijnlijk komt daar WMV-HD oid uit, maartoch, beter zeker zijn van de zaak.

-_-

• Denzo
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 10-03 16:39
Ik gebruik gewoon het CCCP Project. Is een alles-in-een pakket, en komt met alle codecs die je nodig hebt en Media Playe Classic.

• M2M

M2M

medicijnman

Denzo schreef op maandag 01 september 2008 @ 22:34:
Ik gebruik gewoon het CCCP Project. Is een alles-in-een pakket, en komt met alle codecs die je nodig hebt en Media Playe Classic.
CCCP is ook redelijk achterhaald. Zelfs videolan speelt niet alles af, en sinds dat iedereen op internet zijn eigen formaat wil hebben (zo lijkt het in ieder geval), met verschillende versies van codecs etc. etc. is er eigenlijk geen standaard oplossing. Videolan speelt veel formaten af, maar niet het soepelst. CCCP zit MPC bij, maar de k-lite codec pack ook.

wil je het veilig en simpel houden, download dan alleen de codecs die je nodig hebt. Voor een simpele alles in een oplossing is een combinatie van een codec pack met videolan ook goed genoeg.

-_-

• Patten
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 31-03 22:57
@TS:

Ik zou het K-Lite codec pack eens installeren.
Dat is er in 3 gradaties (simpel tot advanced) en dat speelt afhankelijk van de versie echt alles af.
En encodeert (afhankelijk van versie) ook alles wat los en vast zit.
Ook is het volledig te configureren voor zowel audio(spdif etc)/video/subs.
Ik draai het als aanvulling op mijn Windows XP Media Center Edition (MCE).
Ik heb een bagger videokaart (Intel GMA950) welke (bijna) geen enkel spel fatsoenlijk kan trekken, maar video tot 1080p afspelen gaat prima, en zonder hoge CPU load.

Carpe Diem

• onnaj
KMplayer is toch wel een alleskunner, zonder ook maar enige vorm van codecs te installeren op mijn vers geinstalleerde pc speelt KMplayer alles direct af. Dwz 1080p, 720p, divx, etc. etc.

Ik heb alleen de Nvidia Pure Video Codec naderhand geinstalleerd zodat H264 en VC-1 via mijn grafische kaart worden gedecodeerd en minder via de cpu. De CPU's worden nu bij het afspelen van 1080p VC-1 mkv maar belast voor ca. 30%.

• Sagaris
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 14-02 20:38
Om even in dit topic verder te gaan, ik heb ook problemen met het afspelen van BluRay's met een 8600GT.
Volledige specs:

Acer Aspire 5920G
15,4" WXGA
2Ghz T7300
8600GT
5400rpm 160GB harde schijf

Ik probeer dit: The.Dark.Knight.2008.720p.BluRay.DTS.x264 (een .mkv bestand) af te spelen, maar ik krijg het niet soepel. Ik heb het als eerste geprobeerd met VLC Media Player, maar daar hort en stoot het om de 10 seconden. Toen heb ik dit topic ontdekt en de Nvidia PureVideo Decoder geïnstalleerd, samen met KMPlayer en Media Player Classic: Home Cinema. Daarna heb ik nog een keer met alledrie de spelers het bestand proberen af te spelen. Het horten en stoten bij VLC is gebleven, maar bij KMPlayer en MPC:HC niet. Daar lopen het beeld en audio niet synchroon.

Zijn er dingen die ik vergeten ben of die ik nog kan doen? Er staan zoveel dingen in dit topic dat ik door het bomen het bos niet meer zie.

Alvast bedankt!

*edit: Ok, ik ben een beetje achterlijk volgens mij. Het probleem was heel simpel, ik had mijn energiebeheerschema nog op 'Besparing' staan in plaats van 'Hoge prestaties'. Daarin werkt het perfect. Het spijt me!

[ Voor 10% gewijzigd door Sagaris op 07-02-2009 12:43 ]

• Mojo
  • Laatst online: 19-03 20:38

Mojo

The Power Within

Voor de goede orde, als je hardware acceleratie van je videokaart wilt gebruiken zal je Media Player Classic HC of de Cyberlink decoder moeten gebruiken. Daarnaast moet de film voldoen aan de Level 4.1 specificaties van h264/x264. Een hogere restrictie kan werken, zolang de x264 header goed staan, er niet te veel reference frames worden gebruikt (afhankelijk van resolutie) en afhankelijk van een encode setting genoemd p4x4 analysis. :) (Kan kwaliteit verbeteren bij zeer kleine bewegende objecten).

Horten/stoten en sync zijn in principe hetzelfde probleem, hij rendert de frames met vertraging of hij skipt er een aantal.

CPU-belastingsprobleempje in elk geval dus.. :P

Mooie kick trouwens.. :P

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop

Verwijderd

Wat bij mij helpt om HD soepel af te spelen is Enhanced Video Renderer (EVR) gebruiken. Dit zit in Windows Vista of Windows XP met .NET 3.0. Als je bijvoorbeeld Zoom Player gebruikt kun je dit instellen.

Wat ook misschien helpt is de CPU tijdens het decoderen een buffer op laten bouwen in het videogeheugen. Als er rustig beeld is kan de processor op deze manier 'vooruit werken' zodat tijdens de ingewikkelde en drukke scenes van de video alvast wat gedecodeerd is. EVR past dit misschien ook wel toe. De nieuwste FFDshow tryouts hebben deze optie in ieder geval i.c.m. VMR9. 'Queue output samples' wordt het daar genoemd bij de video decoder instellingen, maar dit is bij mij niet zo soepel als EVR (1080p .mkv op Athlon 64 3500+, overgeklokt).

Ik hoef nu gelukkig geen DXVA te gebruiken (waarbij het lastig is ondertiteling en andere instellingen toe te passen).

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 16-02-2009 12:56 ]

Pagina: 1