Toon posts:

Remote desktop van Vista naar Mac?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Op mijn werk staat een PC met Windows Vista. Thuis heb ik een iMac, met Mac OS X 10.5.4.

Bestaat er een (gratis) mogelijkheid om via de PC in te bellen op de Mac? Ik hoorde iets van VNC o.i.d. Ik zou graag bij mijn bestanden of desktop kunnen op mijn werk, als een soort van desktop overnemen, zonder dat er iemand iets op die Mac hoeft te doen.

• Invisible_man
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 15:01
Even Googlen levert al gauw een aantal bruikbare links op: Klik

• remmelt
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 30-11-2025
Ik geef een voorzichtige kansloos af, tenzij je een gat door de firewall/nat router/etc kan (laten) prikken op je werk. Ik ga er van uit dat je werkpc geen extern ip adres heeft.
De veilige optie is een VPN, maar dat is ook veel instelwerk!

Verwijderd

Topicstarter
Dat Google gaat de andere kant op: van Mac naar Vista.

En op mijn werk is het niet zo speciaal, het is mijn eigen zaak, met een Planet-lijntje op één PC. De andere lijnen zijn wel beveiligd.

• jpvk007
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-01 22:22
Remote dekstop bedoel je?
http://www.microsoft.com/...mote-desktop/default.mspx

edit:
bij alle remote desktop programma's moet je wel letten op je snelheid... met name de upload snelheid van de server (vista pc dus) is belangrijk... voor data sharing kan je ook denken aan een ftp server op je pc te zetten. is met beveiliging wat makkelijker/veiliger, hoewel de MS oplossing ook goed in te stellen is. OpenVNC zou ik even laten voor wat het is, of een SSL of andere beveiliging zoeken...

[ Voor 69% gewijzigd door jpvk007 op 04-08-2008 11:39 ]

Verwijderd

Topicstarter
Nee, ook dat is de andere kant op. Ik wil graag van Vista mijn Mac binnenkunnen... of kan dat gewoon met interne software in Vista?

Moet ik dan mijn IP weten ofzo?

• jpvk007
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-01 22:22
in je mac zit een ingebouwde vnc client/server
ip moet je wel weten

[ Voor 27% gewijzigd door jpvk007 op 04-08-2008 11:40 ]

• Peetman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:15

Peetman

Tjah....

Remote instellen op de Mac, juiste poorten openzetten in je thuisrouter en bijv op je werk TightVNC gebruiken om te verbinden. Werkt bij mij thuis prima. Je moet uiteraard wel je externe ip weten. Eventueel kan je met een dyndns host je ip aan een dnsnaam koppelen.

[ Voor 26% gewijzigd door Peetman op 04-08-2008 11:41 ]

Verwijderd

Topicstarter
Peetman schreef op maandag 04 augustus 2008 @ 11:40:
Remote instellen op de Mac, juiste poorten openzetten in je thuisrouter en bijv op je werk TightVNC gebruiken om te verbinden. Werkt bij mij thuis prima.
Okay, mooi, ga ik dat proberen. En hoe weet ik dan welke poorten er open moeten?

• -elw00d
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 06-02 14:16
Verwijderd schreef op maandag 04 augustus 2008 @ 11:41:
[...]

Okay, mooi, ga ik dat proberen. En hoe weet ik dan welke poorten er open moeten?
Even zoeken op google, dan weet je welke poort VNC gebruikt.

• remmelt
Aha, dan kan je inderdaad VNC gebruiken. Je moet je externe IP weten van je thuisadres. Het zit er dik in dat dat een dynamisch IP is. Gebruik dan een tool als dyndns.org (gratis, je adres is dan altijd iets van BASENL.dyndns.org ofzo). Daarna moet je in je modem een poort vrijgeven in je NAT tabel, dat al het verkeer op een bepaalde poort op je externe adres 1 op 1 wordt doorgegeven aan een computer op je interne netwerk (je Mac, in dit geval). Handig is dan om je Mac een vast IP te geven (maar niet strict noodzakelijk). Daarna installeer je een VNC server op je Mac, een VNC client op je PC en connecten maae

[ Voor 0% gewijzigd door remmelt op 04-08-2008 11:54 . Reden: He, lekker, zo'n mosterd na de maaltijd post. ]

• SpoekGTi
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16:36
Anders moet je even Teamviewer downloaden en installeren, dat werkt namelijk beide kanten op en is gratis. www.teamviewer.com

Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.

Verwijderd

Topicstarter
SpoekGTi schreef op maandag 04 augustus 2008 @ 11:57:
Anders moet je even Teamviewer downloaden en installeren, dat werkt namelijk beide kanten op en is gratis. www.teamviewer.com
Dat ziet er inderdaad prima uit, ga ik zo even proberen.

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 16:38
BASENL, uit je topicstart blijkt niet dat je zelf al enig vooronderzoek hebt gedaan. Het topc loopt aardig, dus ik zal hem nu niet op slot doen.

Maar kijk de volgende keer dus wel eerst met de GoT search of Google of je het antwoord op je vraag kunt vinden en meldt ook wat je hebt geprobeerd/hebt gevonden. Lees ook het algemeen beleid #topicplaatsen en de Policy Apple Talk (update 2 oktober 2007) door, zodat je weet wat we van een topicstart verwachten :).

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

• Mei
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17-10-2024

Mei

remmelt schreef op maandag 04 augustus 2008 @ 11:52:
Aha, dan kan je inderdaad VNC gebruiken. Je moet je externe IP weten van je thuisadres. Het zit er dik in dat dat een dynamisch IP is. Gebruik dan een tool als dyndns.org (gratis, je adres is dan altijd iets van BASENL.dyndns.org ofzo). Daarna moet je in je modem een poort vrijgeven in je NAT tabel, dat al het verkeer op een bepaalde poort op je externe adres 1 op 1 wordt doorgegeven aan een computer op je interne netwerk (je Mac, in dit geval). Handig is dan om je Mac een vast IP te geven (maar niet strict noodzakelijk). Daarna installeer je een VNC server op je Mac, een VNC client op je PC en connecten maae
Gaat niet werken. Je IP is niet voor niets dynamisch ;) Je kan er wel eentje instellen voor zo'n gratis subdomein, maar als je IP verandert, dan heb je ook niks meer aan dat subdomein totdat je het nieuwe IP in hebt gesteld.

@TS: zoals al gezegd in: op je Mac remote management inschakelen en via VNC inloggen op het externe IP van je Mac. Wel zorgen dat een eventuele router de goede poort forward naar je Mac.

• remmelt
Mei schreef op maandag 04 augustus 2008 @ 12:47:
[...]
Gaat niet werken. Je IP is niet voor niets dynamisch ;) Je kan er wel eentje instellen voor zo'n gratis subdomein, maar als je IP verandert, dan heb je ook niks meer aan dat subdomein totdat je het nieuwe IP in hebt gesteld.
... En daarom hebben ze bij dyndns.org voor elk OS tooltjes die dat automatisch voor je doen. Het zit overigens ook ingebakken in de meeste modems, dan gaat het dus helemaal automatisch en alleen als je IP echt is gewijzigd.

Dit is standaard kost, hoor. Eerst even onderzoek doen voordat je een ongefundeerd antwoord geeft.

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 06-02 12:04

Nitai

Live the life you love.

Ik gebruik al een tijdje Logmein.com om vanaf m'n werk m'n Mac thuis over te nemen. Werkt prima door firewalls/proxy's heen..

[ Voor 12% gewijzigd door Nitai op 04-08-2008 13:41 ]

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 03-02 12:18
Nitai schreef op maandag 04 augustus 2008 @ 13:41:
Ik gebruik al een tijdje Logmein.com om vanaf m'n werk m'n Mac thuis over te nemen. Werkt prima door firewalls/proxy's heen..
Ik wilde het net zeggen. Het duurde wel ff voor logmein hier voorbij kwam.
En dat is een stuk eenvoudiger, webbased en geen gedoe met poorten.
Je kunt er zelfs meerdere pc's mee beheren.

PSN: djmurcielago

• DoctorV64
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:01

DoctorV64

Cosmopoliet

Voor huis, tuin en keukengebruik om even vanaf je werk thuis in te loggen zijn beide oplossingen weliswaar makkelijk maar is er ook een redelijk prijskaartje aan verbonden. Zoals de TS ook al vraagt, de mogelijkheden voor een gratis makkelijke manier heb ik zelf ook nog niet kunnen ontdekken.

Beter lezen, logmein free is er ook voor 1 computer kennelijk ipv meerdere waar je dus wel tegen betaling de dienst pas kan afnemen.

[ Voor 18% gewijzigd door DoctorV64 op 04-08-2008 14:36 ]

Als er een zwerfkei op je weg ligt, ga erop staan en geniet van het overzicht ...

• enzoronald
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 11-12-2025
ik gebruik ook logmein.com. Echt ideaal vanaf m'n werk

• Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 06-02 15:45
bij mij is logmein.com geblokkeerd op mijn werk. Then again is elke vorm van VNC ook geblokkeerd...dus ik heb gewoon pech :)

PSN: Sluuz

• remmelt
Ik wil niet een circelredenatie starten, maar kan je dan niet via een ssh-tunnel naar je thuiscomputer en op die manier connecten? Is vrij simpel op te zetten.

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 06-02 12:04

Nitai

Live the life you love.

DoctorV64 schreef op maandag 04 augustus 2008 @ 14:17:
Voor huis, tuin en keukengebruik om even vanaf je werk thuis in te loggen zijn beide oplossingen weliswaar makkelijk maar is er ook een redelijk prijskaartje aan verbonden. Zoals de TS ook al vraagt, de mogelijkheden voor een gratis makkelijke manier heb ik zelf ook nog niet kunnen ontdekken.

Beter lezen, logmein free is er ook voor 1 computer kennelijk ipv meerdere waar je dus wel tegen betaling de dienst pas kan afnemen.
Nee hoor Logmein Free is er voor meerdere. Ik kan bij m'n Windows PC, m'n iMac, m'n Powerbook en nog een pc van m'n moeder. Je hebt alleen minder functies (printen op afstand, bestanden oversturen, bestanden delen, slepen, extern geluid etc.) Maar ja, lekker boeiend :) De Free versie is voldoende. Als je je aanmeldt heb je 30 dagen gratis de Pro versie waarna je automatisch omgezet wordt naar een Free versie (tenzij je betaalt).

Hier mijn overzichtje:
Afbeeldingslocatie: http://lh4.ggpht.com/vinoda/SJcTowlJG3I/AAAAAAAAAtw/qOtgCgJlLXw/logmein.png

[ Voor 12% gewijzigd door Nitai op 04-08-2008 16:36 ]

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

Pagina: 1