Toon posts:

Kan niet installeren met 4gig werkgeheugen

Pagina: 1
Acties:
  • 597 views

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Heb een nieuw moederbord gekocht : Asus M2N-VM DVI
Dit moederbord kan een max geheugen van 8 gig aan.
Heb er nu 4 gig in (4x 1 gig)

Kan alleen windows niet installeren. Zowel met 3 als met 4 gig komt bij de installatie van windows niet verder als het kopieeren van de bestanden voor de installatie.
Dit is het geval bij zowel Windows xp 64 als Windows vista 64
Als ik windows installeer met 2gig gaat alles prima. Druk ik na de installatie de andere 2 gig erbij, gaat het weer mis.
De bios laat wel netjes 4 gig zien.
Moet ik hier iets voor aanpassen in de bios ? Het geheugen en de sloten zijn namelijk al getest en OK.

Alvast bedankt voor jullie hulp

• Keiichi
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22-05 16:01
-edit- te snel

[ Voor 83% gewijzigd door Keiichi op 04-08-2008 10:36 ]

Solar @ Dongen: http://solar.searchy.net/ - Penpal International: http://ppi.searchy.net/

• _the_crow_
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-03-2025

_the_crow_

Rare vogel

Als je Windows succesvol geïnstalleerd hebt met 2GB en daarna uitbreidt naar 4GB, wat gaat er dan precies mis? Krijg je een BSOD bij het opstarten van Windows? Of boot de computer geeneens door? :)

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

Verwijderd

Topicstarter
Hij boot niet door. Hij stopt op het punt dat normaal het logo van windows wordt weergegeven

• _the_crow_
  • Laatst online: 30-03-2025

_the_crow_

Rare vogel

Ja, maar even iets explicieter? Wat versta jij onder 'stoppen'? De pc valt gewoon uit?

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

• RobertJ
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10-05 23:16
Met het risico dat ik een open deur intrap (je bent newbie :P ) ; Heb je de nieuwste BIOS versie van je moederbord?

Life is what you make of it. Always has been, always will be.

• Motrax
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

Je hebt de twee oude latjes en de twee nieuwe latjes ram.

Vervang de twee oude met de twee nieuwe en kijk of Windows doorstart. Vervolgens voer je eerst memtest uit op de twee nieuwe latjes, om er zeker van te zijn dat deze fysiek in orde zijn. Als variatie kan je ook nog de plaatsing van je geheugen wisselen door andere sloten te gebruiken en uit te sluiten dat deze misschien brak zijn.

Tijdens de memtest run zoek je op een andere pc op internet uit of je moederbord uberhaupt wel 4 geheugensloten in gebruik kan hebben, sommige kunnen dat niet aan.

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22-05 22:37

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Niet lullig bedoelt, maar je moet eerst x64 updaten alvorens je de overige 2 gig erbij propt. Ik had hetzelfde probleem. Booten en installen met 2 gig gaat prima, zodra ik de overige 2 erbij deed bootte de PC niet meer. Er is een update voor uitgegeven, maar die zit alleen in de nieuwste versies ingebakken. Als je dus een wat oudere install CD hebt, moet je SP 1 installen en alle overige updates en hotfixes. Pas als je geen update meer kan installen, gooi je de ovierge 2 gig erbij ;)

Moet lukken dan ;)

Zie ook: Error message when you try to install Windows Vista on a computer that uses more than 3 GB of RAM: "STOP 0x0000000A"

[ Voor 17% gewijzigd door Notna op 04-08-2008 10:58 ]

Xbox Live ID:Notna8310

Verwijderd

Topicstarter
Motrax : In het boekje van het moederbord staat dat alle 4 geheugen sloten gebruikt kunnen worden.
Heb het geheugen 1 voor 1 getest in de verschillende sloten. memtest gaat dan ook goed.

Windows start door als ik de 2 oude modules erin stop en ook als ik de 2 nieuwe modules erin stop.

the Crow: De pc loopt echt vast. Zwart scherm

Verwijderd

Topicstarter
Ok Notna dat ga ik proberen.

• Notna

Notna

Where are you?®

Pssst, lees even 1 post erboven ;)

Tenzij je natuurlijk alles al ge-update had en het dan alsnog niet werkt, dan is het een ander probleem ;)

Edit:

Ow en gebruik de edit knop als je wat wil toevoegen aan een vorige post, scheelt weer berichtjes ;)

[ Voor 27% gewijzigd door Notna op 04-08-2008 11:01 ]

Verwijderd

Topicstarter
Maar even een vraag nog ..... waarom kan ik nieteens installeren met 4 gig dan ?
Is het dan niet vreemd dat het wel lukt als je windows installeerd met 2 gig en dan alle updates enz installeerd ??

• Notna

Notna

Where are you?®

Nee, want als je de link had gelezen die ik gepost had; het is een bug in de eerste installs van x64. Later is dit opgelost dmv een hotfix. Die zit alleen nog niet op de oudere CD's, maar wel in SP 1 of via de hotfix zelf.

Dus x64 installen met 2 gig, alles updates installen en dan 2 gig erbij knallen

• Blonde Tux
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 16-04 18:02

Blonde Tux

<advertisement>

Niet als je bedenkt dat ie een bug heeft met de geheugens en dat een "te groot aantal" simpel weg niet goed toe past.

Heet zand zand omdat het tussen zee en land ligt?

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal het proberen met de updates.

Bedankt !

zal melden als het gelukt is

[ Voor 86% gewijzigd door Verwijderd op 04-08-2008 11:22 ]

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem is verholpen.
Alles geprobeerd zonder resultaat. Toen de bios update geinstalleerd.

Bedankt voor jullie hulp

• DeeJee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-12-2024

DeeJee

Dus...

Verwijderd schreef op maandag 04 augustus 2008 @ 14:59:
Het probleem is verholpen.
Alles geprobeerd zonder resultaat. Toen de bios update geinstalleerd.

Bedankt voor jullie hulp
RobertJ schreef op maandag 04 augustus 2008 @ 10:51:
Met het risico dat ik een open deur intrap (je bent newbie :P ) ; Heb je de nieuwste BIOS versie van je moederbord?
Volgens mij is dat al in het begin geroepen...

Money for nothin' and your chicks for free

Verwijderd

Topicstarter
Klopt, maar dat was het laatste wat ik probeerde.
Heb die gene ook bedankt voor zijn hulp.

• dion_b
  • Laatst online: 13:43

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Dit heeft weinig met hardware te maken en is sowieso niets nieuws. Lees voortaan de FAQ van het subforum dat wel relevant is, in dit geval Windows Clients.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.