Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Alleen de nodige codecs installeren

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb van het weekend een schone instal gedaan. Ik wilde gisteren een dvd afspelen, maar MediaPlayer en BSPlayer deed het niet. Ik dacht dat dit niks uitmaakte, omdat het een originele dvd is. Verkeerd gedacht, omdat ik toch verschillende codecs nodig had.

Dit had ik gekeken door een .VOB in GSpot te laden. Toen kreeg ik de melding dat ik een MPEG-2 codec nodig had. Na deze gedownload te op hebben http://www.free-codecs.com/ en geinstalleerd te hebben, lade ik het bestand nogmaals in GSpot. Kreeg echter weer dezelfde melding.

Omdat het niet gelukt is heb ik maar een codecpack geinstalleer. Wil het eigenlijk zo minimaal mogelijk houden qua codecs.

Iemand een idee wat ik verkeerd doe?

• Dekaasboer
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 14:42
Welk codec pack heb je geinstalleerd dan?

Met het k-lite codec pack zou het moeten lukken, en zolang je niet een hoop paketten door elkaar installeerd kunnen meerdere codecs geen kwaad.

[ Voor 64% gewijzigd door Dekaasboer op 04-08-2008 10:22 ]

http://axrotterdam.blogspot.nl

Verwijderd

Mpeg2 is een commerciële codec (als je hem hebt staan is het omdat je commerciële dvd afspeelsoftware hebt geïnstalleerd staan). Daarom dat je die niet zomaar zal tegenkomen in codec packs.
Wat je kan doen is ofwel een speler gebruiken die mpeg2 ondersteunt (mediaplayer classic, vlc) ofwel een alternatief voor de mpeg2 codec gebruiken. Probeer eens ffdshow te downloaden. Dan heb je in principe geen codecs meer nodig ook ;)

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 04-08-2008 10:34 ]

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Nu online

mace

Sapere Aude

Codec packs zijn evil, ze kunnen je systeem goed in de war schoppen!
Ik heb vroeger zoveel shit gehad met die ace codec pack, k-lite en CCCP.

Meer dan ffdshow, CoreAVC en haali media splitter heb ik niet nodig aan codecs, kan ik alles mee afspelen. (Zelfs CoreAVC is niet nodig, maar sneller dan ffdshow voor h264)

Als player gebruik ik media player classic, ingebouwde subs etc...

Als je alleen DVD's wilt kijken kun je ook WinDVD of PowerDVD installeren, de mpeg2 decoders die daarbij zitten werken dan ook in andere media players.

[ Voor 26% gewijzigd door mace op 04-08-2008 10:35 ]

Verwijderd

Topicstarter
Heb nu Kazaa Lite Codec pack geinstalleerd. Werkt nu wel goed, maar wil eigenlijk alleen het broodnodige installeren.

Voordat ik deze had geinstalleerd, had ik deze codec gedownload voor het MPEG2 gebeuren:
Stinky's MPEG-2 Codec 1.2.0.79

Maar toen kreeg ik nog steeds dezelfde melding. Is het niet beter om alleen de codecs los te installeren die je alleen nodig hebt ipv die packs. Lijkt mij wel...

• Dekaasboer
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 14:42
Als het werkt dan werkt het. ;)

Ik heb ook zo'n codec pack draaien (dezelfde) Ik heb nooit problemen met mijn spelers of dat ik iets niet kan draaien. Het maakt de boel ook niet langzamer ofzo aangezien ze pas bij het afspelen worden ingeladen.

http://axrotterdam.blogspot.nl

Verwijderd

Topicstarter
Achja dacht dat wel mogelijk was....
Pagina: 1