Verwijderd

Topicstarter
Allemaal,

Ik ben op zoek naar een goede digitale decoder, gecombineerd met een harddisk recorder en dlna/upnp ondersteuning.

Zijn er reeds toestellen op de markt die hieraan voldoen?
Of komen er wellicht toestellen binnenkort op de markt die hieraan voldoen?

Ik heb ge-googled, maar tot dusver niets kunnen vinden...

Alvast bedankt voor jullie hulp!

• pduh
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-12-2025
Ik weet niet wat je met je laatste opmerkingen bedoelt (upn ofzo) maar wij zijn hier ontzettend tevreden over de Humax Duovision iPVR-9200C.
Misschien komt dat een beetje in de buurt van wat je zoekt?
Kabeldecoder en harddiskrecorder in 1 apparaat. Opgenomen programma's kun je met usb kabel op pc zetten (laptop lijkt me handiger maar dat ligt er aan waar je pc staat) en weer verder bewerken. Transport naar pc gaat niet zo heel erg snel trouwens maar goed, aanzetten en weglopen.

P.Duh! lekker puh!

• ParkOverall
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13:56
Dit type apparaat met een goede (lees: snelle) netwerk-verbinding (hetzij via ethernet danwel via USB) lijkt er niet te komen. Dit ligt mogelijk aan de kabel-boeren, die lijken te kunnen bepalen welke apparaten wel en welke niet met hun kabel werken. Waarschijnlijk willen ze het ongebreideld kopieëren van door hun uitgezonden materiaal zo ontmoedigen/onmogelijk maken.

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

volgens mij kan je bij casema (of hoe dat nu heet) gewoon een topfield of dream box met DVB-S (!) tuner en CI kaart aansluiten.
UPC heeft natuurlijk een gesloten standaard gekozen om (inderdaad) verspreiding en cardsharing tegen te gaan.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• ArChie
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
franssie schreef op maandag 04 augustus 2008 @ 17:32:
volgens mij kan je bij casema (of hoe dat nu heet) gewoon een topfield of dream box met DVB-S (!) tuner en CI kaart aansluiten.
Ontvangers met DVB-S tuner gaan niet werken aangezien die voor satelliet ontvangst bedoeld zijn. Voor kabel ontvangst heb je een DVB-C tuner nodig. Sommige Dreamboxen zijn er ook in DVB-C uitvoering of beschikken over een zogenaamde uitwisselbare Network Interface Modules (NIM) zodat de tuner module in de ontvanger vervangen kan worden door een andere type tuner module middels een insteekkaart. Dit soort oplossingen vragen echter wel om wat technische handigheid en niemand kan garanderen dat deze alternatieve ontvangers ook in de toekomst blijven werken.

• MrScratch
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17:10

MrScratch

I am rubber, you are glue

Nu werkt een dreambox in ieder geval zonder problemen. Heb hier een dreambox 7025 met 2 kabeltuners en kan alles wat gevraagd wordt. Toegang gaat dmv ethernet en werkt als een tierelier. Inderdaad is enige mate van technische handigheid wel handig, maar het valt best mee.

En je moet wat avontuurlijk zijn, al wil ik wel eens zien dat die kabelmaatschappijen de boel gaan saboteren, kunnen ze waarschijnlijk alle decoders van hun klanten gaan vervangen. Het lijkt me dat ze daar geen zin in hebben.

Look behind you! A three headed monkey!

Pagina: 1