Toon posts:

Notebook start niet na recovery

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo iedereen,

Ik heb een HP NC8430 laptop met de volgende specs: 4gb ram, 120gb, core duo T7600, Ati X1600

Aangezien m´n windows wat problemen aan het geven was, wou ik m´n C schijf restoren met een image die ik met Norton Ghost 14 had gemaakt na een cleane install.

Dus ik doe de recovery disk van Norton Ghost 14 in m´n laptop, load die image van een externe HD en terwijl die aan het recoveren was jammer genoeg drukte ik per ongeluk op de uit knop.

Nu wilt m´n laptop helemaal niet meer starten. ik krijg geen bios schemr of niks, als ik op de aan knop drukt gaat ie naar 3 sec uit, ik krijg niks te zien op het scherm het enigste wat ie eventjes doet is knipperen met de leds van het toetsenbord...

Wat raden jullie me aan om te doen, de HD kan het denk ik niet zijn (anders zou ik tenmiste de bios moeten zien).. is het mogelijk dat het moederboord kapot is?

• WhizzCat
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-10-2025

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

Van een software restore? Nah, dat lijkt me echt niet. Typisch gevalletje Murphy denk ik. Wat je nog even kan proberen is om er een extern scherm aan te hangen en daarop te zien wat er gebeurt. Wellicht is alleen je videokaart wat gaar.

En dan ook even schakelen met de Fn toets een paar keer ;)

Gezocht: netwerkbeheerder
Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein

• Cereal
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-01 19:47
Weet je zeker dat je hem uit gezet hebt? Misschien staat ie gewoon op standby.

Het lijkt me namelijk vreemd dat je zelfs geen bios meer ziet, een (ruwe) onderbreking van een restore zou alleen je OS/hd/bootsector mogen beinvloeden normaalgezien.

Adapter los & accu er uit, en dan nogmaals proberen.

Ook even kijken of er een bios reset mogelijkheid is.

Kijk ook even of hij wél beeld geeft op de vga-uitgang. Probeer sowieso even de fn-functieknop waarmee je displays wisselt. Gaat het ledje aan- en uit op het moment dat je op de numlock toets drukt? Dit is meestal een indicatie dat hij toch opgestart is, en niet volledig vasthangt.

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 07:09
*Titelfix*

Haal inderdaad even de accu er uit. Check daarna of alles er nog goed in vast zit. Ik denk zelf wel aan een defect moederbord. Dit zijn symptonen die kapotte laptops vaak maken. Even knipperen, fan die een keer opspint en dan *poef* en uit.

Mocht je hem net binnen hebben dan kun je hem als DOA (Death On Arrival) aanmelden en dan zou je direct een nieuw exemplaar moeten krijgen. Anders wordt het een normale RMA.

Ik zou je wel willen adviseren om even Hangen en Opstartproblemen troubleshooter door te lopen.

[ Voor 96% gewijzigd door GENETX op 04-08-2008 11:28 ]

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor alle reacties. Ik heb de adapter los en accu er uit gedaan en weer der in. Hem op een externe LCD aangesloten en er gebeurt precies het zelfde. het is precies zoals genetx verteld. dat ie poef uit gaat na effe de knipperen met de leds...
Ik ga de laptop effe open maken kijken of alles er goed in zit en of het mogelijk is om de bios te resetten.

• ThinkPad
  • Laatst online: 10:25
Warmte probleempje?

• GENETX
  • Laatst online: 07:09
Gaan je fans wel draaien of dat niet?

Het lijkt me persoonlijk het beste dat je de laptop naar de RMA afdeling stuurt (ik neem aan dat je nog garantie hebt). Niet te veel zelf gaan knoeien bij laptops met garantie ivm Warrantie seals is mijn advies.

[ Voor 74% gewijzigd door GENETX op 04-08-2008 17:20 ]

Verwijderd

Topicstarter
fans draaien ff en vallen dan uit. ik heb geprobeert ram en hd er uit te halen maar er gebeurte het zelfde... kan idd een hitte probleem zijn, ik zal kijken hoe het met de garantie zit..
Pagina: 1