Magnetische Schroevendraaier een probleem ?

Pagina: 1
Acties:
  • 1.049 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kosty
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 11:19
Hallo

Om mijn moederbord los en terug vast te zetten (nieuwe case) heb ik een schroevendraaier nodig (WAUW)

Nu hebben wij hier thuis enkel magnetische schroevendraaiers liggen, en dus dacht ik dat dat misschien een probleem zou kunnen zijn.

Als iemand mij dit zou kunnen uitleggen ?
Alvast bedankt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Waarom denk je dat? Statische electriciteit, dat is een killer voor moederborden en geheugen, en een sterke magneet kan schade aanrichten aan harde schijven. Maar die magneten in schroevedraaiers zijn heel zwak. Mijn computers hebben nog niet geklaagd :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndriesLouw
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 03-05 13:53
Mag niet uitmaken denk ik, ik gebruik al jaren magnetische schroevendraaiers voor al het hardware-werk (ook hardeschijven). Problemen heb ik er nooit mee gehad, en ik denk dat een verkeerd vallend schroefje op een printplaat meer schade kan toebrengen. Dus, ze zijn (volgens mij) niet alleen ongevaarlijk, maar ook erg handig!

Specificaties | AndriesLouw.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Geen probleem, en zo wel, dan heb ik de afgelopen 15 jaar iets vekeerd gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kosty
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 11:19
Ik gebruik dus een magnetische schroevendraaier :p
@Gambieter : Ik heb/had een beeld dat magneten en elektronica niet goed samengaan... Vast door de vele verhalen over gewiste HDDs, diskettes enzovoorts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yousif
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 06-05 20:33
Ik heb hier vaker mensen thuis gehad van Medion, om mijn pc te repareren, en zij gebruikten ook altijd magnetische schroevendraaiers.

En ik gebruik zelf ook altijd magnetische.. veel handiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrfu
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online

mrfu

Quis custodiet ipsos custodes?

Hier weer een magnetische schroevendraaiert :w

No problems in de 13 jaar knutselen tot nu toe...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 263922

ik heb er nog niet eens bij stilgestaan, en gewoon gebruikt, nooit ergens last van gehad en erg handig, hoef je niet steeds die schroeven uit die ene hoek te peuteren :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10:45

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
De magnetische schroevendraaier is de beste uitvinding na het wc-papier.
Ik gebruik hem dan ook zeker bij het schroeven in een pc, je kan het wel vergeten dat je er met je andere hand nog bij kan om het schroefje op de goede plek te houden.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aap
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 06-05 00:01

aap

Ik heb een tijdje in de asemblage bij een grote computerwinkel gewerkt en we gebruikten alleen maar magnetische schroevendraaiers. Ook voor de schroefjes om de harddisks mee vast te maken.

Het magnetisme van zulke schroevendraaiers is veel te zwak om schade mee te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 217543

Zowieso maken magnetische schroevendraaiers niks uit, maar zelfs bij een hardeschijf is het hier nog nooit verkeerd gegaan als ik er een dikke magneet van een luidspreker naast had liggen. Dus zo'n schroevendraaier gaat echt niks slopen, maak je niet druk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 09-03 17:21

Turkish

zhé germans

Mooi dat is dan ook weer duidelijk. Verder had dit waarschijnlijk beter in OH gepast of SG.
Aangezien het nu opgelost is verplaats ik het niet maar doe hem hier op slot.

Zie er niet echt meerwaarde in voor PMG ;)

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.