WOL over speedtouch 780

Pagina: 1
Acties:

• Averell
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 05-01-2023
Ik probeer Wake on Lan aan de praat te krijgen achter een speedtouch 780 modem. Het probleem is dat de ARP cache in het modem na ca 20 minuten de entries voor mijn server kwijt is. Daarom heb ik een static entry gemaakt met arpadd, en op zich werkt dat goed, ik kan via internet mijn server aanzetten. Echter, na het opstarten van de server wordt de static entry vervangen door de originele dynamic entry. Het resultaat is dat ik dus maar eenmalig een WOL kan doen, zonder weer via telnet aan mn modem aan te loggen, en de static entry toe te voegen.
Heeft iemand een idee hoe ik de static entry ook kan laten bestaan?

Alvast bedankt

• Nijn
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 02-03 08:56
Ik denk dat dit toch meer veroorzaakt wordt door het gebruik van een consumenten-modem. Static arp entries zijn toch meer iets voor professionele modems.
Ik zou in ieder geval uberhaupt blij zijn dat die functie erin zit. (Al is de console van de Speedtouch serie redelijk uitgebreid natuurlijk).

Ik denk dat je enige optie gaat worden:
Een scriptje schrijven dat bij het opstarten van je server telnet naar je modem om de entry er weer in te gooien. Waarschijnlijk ook handig om dat scriptje ook bij afsluiten aan te roepen, om te voorkomen dat DHCP renewals al te veel roet in het eten gaan gooien, je weet maar nooit.

• Averell
Daar heb ik over zitten denken, maar t lukt niet om de actieve dynamic entry te deleten. Wat ik me afvraag is waarom er overschreven wordt. Wellicht automatisch wanneer de dhcp server adressen uitgeeft (?)

• CoolGamer
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 25-02 21:46

CoolGamer

What is it? Dragons?

Zelf had ik dit opgelost door gewoon de WOL-poort te forwarden naar 255.255.255.255, maar ik heb een ander merk router. Dan heb je die static entries helemaal niet nodig. Iets wat ook kan helpen is een statisch IP instellen, i.p.v. dynamisch.

[ Voor 28% gewijzigd door CoolGamer op 03-08-2008 22:18 ]

¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸<º)))><¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸

• Kwastie
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 11:53

Kwastie

Awesomeness

Ik heb zelf ook een Speedtouch 780. Ik heb dit probleem opgelost door gewoon de poort 7(UDP) en 9(UDP) door te sturen naar mijn server. (wel gereserveerd dhcp adres geven). Dit zou toch ook bij jou systeem moeten werken?

(je forward een poort door " Een nieuw spel of een nieuwe toepassing maken" te selecteren, je moet hem daarna wel aan je apparaat toevoegen)

[ Voor 26% gewijzigd door Kwastie op 03-08-2008 22:27 ]

When I get sad i stop being sad and be awesome instead

• Averell
Dat heb ik dus, en het werkt ook totdat de speedrouch 20 minuten na het uitzetten van de server niet meer weet welk mac adres hoort bij welk ip adres. Meestal staat mijn server langer uit voor ik deze remote aan wil zetten. Bij mij zijn de arp entries iig na ca 20 minuten verdwenen

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Nijn schreef op zondag 03 augustus 2008 @ 22:05:
Ik denk dat dit toch meer veroorzaakt wordt door het gebruik van een consumenten-modem. Static arp entries zijn toch meer iets voor professionele modems.
Dat is in ieder geval onzin. Ik heb het tot nog toe gewoon werkende gehad op een Copperjet 816-2P en nu op een Linksys WAG160N. Gewone consumentenrouters.

• Averell
De post van TheCoolGamer zette me aan het denken. In plaats van de port forwarding te koppelen aan het ip adres van de server heb ik dit via "user defined" aan 192.168.0.255 geforward, hetgeen er toe leidt dat alles netjes gebroadcast wordt, en de server keurig boot. Had t eerst via CLI met mapadd gedaan, maar dat leidde ook tot een zichtbare entry in de web interface, en via "user defined" kun je blijkbaar ook broadcast adressen invullen.
Vind het nog steeds raar dat de static map overschreven wordt, maar dat is nu vooral nog een theoretische beschouwing.
Dank voor de hulp!
Averell

• Nijn
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 02-03 08:56
Exorcist schreef op zondag 03 augustus 2008 @ 23:05:
[...]

Dat is in ieder geval onzin. Ik heb het tot nog toe gewoon werkende gehad op een Copperjet 816-2P en nu op een Linksys WAG160N. Gewone consumentenrouters.
Feit dat het lukt op sommige consumentenrouters houd natuurlijk niet in dat het op alle consumentenrouters werkt...

Static ARP entries zijn nou niet bepaald iets waar je je modem/router op koopt. Het staat niet in de specificaties en er zal geen klacht binnenkomen als je als producent geen static arp mogelijkheden in je modem gooit.

Dat het op een Linksys werkt vindt ik niet verwonderlijk. Een Copperjet verwonderd mij al iets meer. Ik vraag me dan ook af of je WoL werkend hebt gehad, of Static ARP entries.

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Nijn schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 00:20:
[...]

Feit dat het lukt op sommige consumentenrouters houd natuurlijk niet in dat het op alle consumentenrouters werkt...

Static ARP entries zijn nou niet bepaald iets waar je je modem/router op koopt. Het staat niet in de specificaties en er zal geen klacht binnenkomen als je als producent geen static arp mogelijkheden in je modem gooit.

Dat het op een Linksys werkt vindt ik niet verwonderlijk. Een Copperjet verwonderd mij al iets meer. Ik vraag me dan ook af of je WoL werkend hebt gehad, of Static ARP entries.
Lees mijn historie maar eens na. Ik ben een tijdje zoet geweest om de static-ARP entries aan te maken, maar eigenlijk was het een peace of cake. Veel routers bieden de optie echter niet op de webinterface, maar wél via de CLI.

Verwijderd

HE hallo mensen, :X weet niet of dit nog iemand gaat lezen. Maar ik ben de laatste dagen ook bezig om WOL werkend te krijgen en het werkt ook perfect. Zit dus alleen ook met het probleem dat mijn WAG160N de ARP lijst leeg gooit en dit al op 5 min ongeveer. Maar ik kan in mijn modem nergens iets vinden om een MAC ardes aan mijn ipadres te koppelen (static ARP lijst)

Weet iemand meschien hoe ik dit kan oplossen. Of een alternatieve firmware voor de WAG160N

mvd

Andy

• ronald136813
  • Laatst online: 02-02 07:20
Ik heb het vanmorgen geprobeerd en je hoeft helemaal geen static arp te doen.
Als je de machine die je wilt wakker maken een "vast" IP adres geeft dan weet de speedtouch op welke poort deze machine zit. vervolgens gewoon met NAT het UDP poort 7 en 9 doorzetten naar het IP adres van de PC die wakker gemaakt dient te worden en via http://wol.dtools.net/index.php je IP of DYNDNS ingeven met je MAC en klaar de machine komt uit zijn uit stand daarna kun je van alles met remote desktop ( geen default poorten gebruiken maar een andere poort is wel zo veilig en een account met een niet makkelijk te raden password natuurlijk.

Ik vind dit fantastisch dat dit werkt , zat gisteren te denken over een NAS bij Qnap maar die dingen zijn zo duur daar bouw je een kleine pc voor en dit is beter want je kan de wakker gemaakte machine ook weer met shutdown commando uitzetten dus online and offline on demand wat wil je nog meer.

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

ronald136813 schreef op zaterdag 10 oktober 2009 @ 12:19:
Ik heb het vanmorgen geprobeerd en je hoeft helemaal geen static arp te doen.
Als je de machine die je wilt wakker maken een "vast" IP adres geeft dan weet de speedtouch op welke poort deze machine zit.
Drie keer raden wat ARP is en doet, je spreekt jezelf nogal tegen hier :+

• ronald136813
  • Laatst online: 02-02 07:20
Nou even een update , toch een statische ARP entry gemaakt in de Speedtouch, was toch uit de arplijst , nu is die STATIC en de boel werkt.

• robpoc
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17-12-2025
ronald136813

Zou je nog 1 keer willen omschrijven wat je nu moet doen om ditwerkend te krijgen. ik heb zelf ook een speedtouch 780wl. maar mij lukt het nog niet eenstappen plan zou fijn zijn.
Pagina: 1