Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Divx croppen of resolutie verhogen ?

Pagina: 1
Acties:

• Nick39
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online
Ik ben in het bezit van een conceptronic CSM3PL. player
Het probleem met divx is dat ie werkt met behoud van aspect ratio.
Als de lengte niet lang genoeg is zal de hoogte ook aangepast worden en vise versa.
Soms heb je enorme balken boven en onder, soms een hoog beeld maar aan de zijkant weer zwarte balken.

De beste beeld resultaten krijg ik met een resolutie van 720X576 maar er zijn zeer weinig divx-en in dit formaat.
Als ik logisch denk moet de helft ook weer een juiste aspect ratio hebben:
360 X 288 maar dan zit ik op een hd ready nog maar op een vierde, blokjes dus...
Nu ben ik al bezig geweest met Super,Crazy video pro,virtual dubmod maar wat je in feite doet is een al reeds gecomprimeerd iets nog verder comprimeren.

Wie weet er een programma dat wel de aspect ratio kan veranderen,of waarbij ik met croppen iets kan weghalen aan zijkant,bovenkant waardoor de aspect ratio klopt maar waarbij niet opnieuw de boel gehercodeerd wordt.
Full stream copy in virtual dubmod laat weer geen croppen toe.
Het is een prima player maar ik ben al dagen met allerhande divx-en bezig en programma's om toch een beetje een schermvullende divx te krijgen maar het begint me te duizelen.

De resolutie van de tv zelf is 1366x768

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 30-11 11:20

voodooless

Sound is no voodoo!

Divx en resolutie zijn termen die hier in de audio hoek niet van toepassing zijn. Schop richtingClient Software Algemeen dus :)

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

• Beuzelarij
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
Het bestand croppen en opnieuw opslaan, kan volgens mij niet zonder te hercoderen.
Een bestand on-the-fly "gecropt" afspelen kan met ffdshow.

• Nick39
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online
voodooless schreef op maandag 04 augustus 2008 @ 14:42:
Divx en resolutie zijn termen die hier in de audio hoek niet van toepassing zijn. Schop richtingClient Software Algemeen dus :)
Excuus,ik heb de search gebruikt en de meeste divx dingen stonden in de audio hoek.
Ik heb het opgegeven, 2 nieuwe mediaplayers gekocht die wel gewoon de resolutie instelbaar hebben.
Die grab and go's zijn miskopen :(