Acer Aspire 9413ZWSMi + SuSE ==> geen draadloos internet

Pagina: 1
Acties:

• OConnor
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 21:46
kom er niet uit...

Ik heb hier een Acer Aspire 9413ZWSMi op welke standaard Windows Vista stond geïnstalleerd. Dit werkte goed en ook draadloos internet ging prima, heb zelfs nooit een gebruikersnaam-wachtwoord hoeven ingeven, het werkte out-of-the-box. Alleen Vista crashte en het cd'tje, dat is kwijt. Aangezien ik geen xp- of Vistalicentie overheb heb ik er SuSE Linux op gezet, versie 10.2. Dit werkt echt prima en sneller dan Vista, en bekabeld internet werkt goed, wederom zonder instellingen te verrichten (dhcp?) maar draadloos internet niet. Ik vind geen draadloos netwerk en begin te twijfelen of SuSE de wireless-chip in dit laptopje wel ondersteunt...

Op internet vind ik weinig over deze laptop, en niets over dit probleem of welke controller erin gebakken zit. Ben tamelijk ten einde raad en ieder advies ben ik erg blij mee...

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipisicing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.

• Vicarious
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 24-06-2024

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Met het commando lspci kun je zien wat voor zooi er in je pc zit.

Vicariously I live while the whole world dies

• OConnor
Ok, gedaan. Er zit een Broadcom Wireless kaartje in, model 1390. Heb al wat gegoogled op mogelijkheden dit onder linux te laten werken en ben al iets verder. Ik laat resultaat hier weten.

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipisicing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Even tussendoor, als er standaard Vista op stond, heb je toch een licentiesticker onderop?

• OConnor
Ik ga even kijken. Alsnog heb ik dan geen cd'tje... Maar dat ik wel lenen.

EDIT: er zit inderdaad een licentiesticker onderop :P die dus geldig is. Ik ga eens kijken of ik ergens een Vista Premium cd'tje kan vinden. Bedankt alvast.

[ Voor 51% gewijzigd door OConnor op 04-08-2008 14:10 ]

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 11-03 12:57
Ik zou eerst eens kijken of nog de recovery partitie aanwezig is op je harde schijf.
Dat moet een partitie zijn van +- 10 Gb.
Dan zou je een recovery kunnen uitvoeren.

• OConnor
Die is niet aanwezig. Ik heb het nu als volgt (niet :P) opgelost:
Windows er opgezet, draadje in de kont van de Acer gestoken... krijg het draadloos niet voor elkaar :)

bedankt voor jullie meedenken!

• cornfed99111
Heb je gekeken op de Acer site voor de drivers?
Die zou toch moeten werken.

Verwijderd

ik heb helemaal geen cd bij mijn laptop, miss vergis je je en heb je helemaal geen cd, ik heb ook zon recovery partitie, hoop hem echter niet nodig te hebben :)

• cornfed99111
De recovery cd/dvd moet je zelf maken met eRecovery van Acer zelf.
Dan kan je de hidden partitie back-uppen of natuurlijk weer restoreren via de cd/dvd.

[ Voor 4% gewijzigd door cornfed99111 op 07-08-2008 11:23 ]

• OConnor
cornfed99111 schreef op donderdag 07 augustus 2008 @ 01:25:
Heb je gekeken op de Acer site voor de drivers?
Die zou toch moeten werken.
Ja, heb eerst achterhaald welke draadloze chip er in het laptopje zit. Dit bleek sowieso een broadcom te zijn. Van de acer-site de broadcom drivers geplukt en geinstalleerd, maar geen draadloos netwerk kon ik instellen... zelfde voor ubuntu (wat een grafwerk is dat trouwens :P) en SuSE...

Wat de recovery-partitie betreft: ik heb ALLES op die schijf vernietigd, stom genoeg. Dit wordt dus niks meer. Ik baal wel een beetje van mijn actie, doe normaal alles erg kalm en beheersd maar was die laptop zo zat na uren en uren klooien...

• cornfed99111
Heb je ook de correcte volgorde van drivers installeren opgevolgd?
Eerst de chipsetdrivers en dan pas de rest.

Hebben we het over Vista of XP? De XP driver voor wlan werkt inderdaad niet. Je moet dan een andere nemen.

• OConnor
cornfed99111 schreef op maandag 11 augustus 2008 @ 13:48:
Heb je ook de correcte volgorde van drivers installeren opgevolgd?
Eerst de chipsetdrivers en dan pas de rest.
Ja, heb ik, eerst vga- en chipsetdrivers en daarna wlan-drivers.
Hebben we het over Vista of XP? De XP driver voor wlan werkt inderdaad niet. Je moet dan een andere nemen.
XP... en werkt inderdaad niet. Ik zal nog eens drivers van de Broadcom site zelf proberen.

vr. gr. :)

• cornfed99111
Lees deze thread eens door..Acer 9410z, Vista => XP, draadloos werkt niet

Dan is je probleem opgelost.

[ Voor 4% gewijzigd door cornfed99111 op 12-08-2008 18:57 ]

Pagina: 1