Ik heb 2 netwerkkaarten geinst. op een win 98 platform 1 voor internet en 1 voor netwerk.... Ik heb nu maar één functie of internet of netwerk. ligt dit aan win 98 of iets anders.
Verwijderd
Iets anders want bij mij werkt het ook, misschien heb je de ip's en de subnetmasks niet goed ingesteld.
Verwijderd
Kijk anders even of er een rood lampje brandt op de achterkant van je netwerkkaart of een groen lampje. In het geval van een groen lampje zal het wel softwarematig probleem zijn. Iemand die ik ken heeft ook twee kaarten eentje voor zijn Chello kabelprovider en eentje voor een UTP kabel en dat werkte eerst ook niet, maar toen bleek dat hij de verkeerde kabel had
dus in het geval van een UTP kabel zoek even na of je er een hebt van het type "Crosslink"
dus in het geval van een UTP kabel zoek even na of je er een hebt van het type "Crosslink"
Wat ik denk is maybe beide netwerkkaarten in de zelfde IP range...
Zo zou het motte werke(zijn voorbeeld ip's
)
Kaart 1: 192.168.0.1 (lokaal)
Kaart 2: 62.108.x.x (a2000 als voorbeeld)
DNSen en gateway van alle pc's op lan is ip van kaart 1.
DNSen en gateway van Kaart 2 heb je van je isp gekrege.
Dus als je toevallig kaart 1 en 2 in 62.108.x.x heb ingesteld werkt het dus niet.
Verder moet je een proggie zoals Winroute hebben willen de mensen op je lan kunnen Inetten, ICQen, IRCen.
Zo zou het motte werke(zijn voorbeeld ip's
)Kaart 1: 192.168.0.1 (lokaal)
Kaart 2: 62.108.x.x (a2000 als voorbeeld)
DNSen en gateway van alle pc's op lan is ip van kaart 1.
DNSen en gateway van Kaart 2 heb je van je isp gekrege.
Dus als je toevallig kaart 1 en 2 in 62.108.x.x heb ingesteld werkt het dus niet.
Verder moet je een proggie zoals Winroute hebben willen de mensen op je lan kunnen Inetten, ICQen, IRCen.
Verwijderd
Mave_Rick,
Waarschijnlijk heb je bij de TCP/IP instellingen van je netwerkkaart die je gebruikt voor je home netwerk een Default Gateway ingevuld. Als je deze niet invuld is je probleem naar alle waarschijnlijkheid opgelost.
Waarschijnlijk heb je bij de TCP/IP instellingen van je netwerkkaart die je gebruikt voor je home netwerk een Default Gateway ingevuld. Als je deze niet invuld is je probleem naar alle waarschijnlijkheid opgelost.