Toon posts:

geluid hapert wanneer wireless adapter actief is

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
probleem
k heb een geluid haper probleem op mijn laptop

het probeelm hangt samen met mijn NETGEAR RangeMax Next Wireless-N USB 2.0 WN121T Adapter

als ik namelijk verbinding maak via die adapter dan knippert de blauwe led op de adapter zo nu en dan bij activiteit.

maar om de zoveel seconden knippert de led een aantal keer en dan hapert mijn geluid. wat ik ook afspeel of het nou een film is of mp3 of game hij hapert gewoon als die led om de zoveel tijd knippert.
Het heeft ook niks te make met de belasting van mijn internet. want hij knippert en hapert ook als ik geen internet gebruik om de zoveel tijd.

het maakt trouwns niet uit welke geluids kaart ik gebruik, die onboard of mijn creative xfi 5.1 usb, hij hapert bij beide

laptop
ik heb windows vista met sp1 en dit is de rest van mijn laptop:
duo t7100
ati mobility radeon x1700
2gb geheugen
het is een asus F3S series
M/B versie: F3SE

ik gebruik de creative x-fi 5.1 usb voor mijn geluid

wat ik al geprobeerd heb
- heb gesearcht hier op got maar niks gevonden over het zelfde probleem
- netgear router/ netgear usb adapter / creative xfi geupdate
- prioriteite van processen veranderd van: netgear adapter naar heel laag, creative processen (voor zover ik ze kon vinden) op heel hoog, maar zonder succes (misschien toch de verkeerde?)

heeft iemand enig idee?

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16-01 06:54

Wiethoofd

Broadcast TOM

Aangezien je je laptop verbind met een usb-stickje zou je het usbstickje in een desktop-pc kunnen stoppen en kijken of het probleem zich ook voordoet. Aangezien je X-Fi ook usb is kan je die ook aansluiten zodat je eigenlijk alleen de gebruikte hardware verwisseld.

Je zou ook nog kunnen kijken of het probleem zich onder linux voordoet (live cd-tje) en/of onder Windows XP.

Ook moet je niet de priority van je creative processen omhoog zetten maar de priority van het afspeelprogramma wat je gebruikt om je film of muziekje af te spelen.

Doet het probleem zich ook voor als je de usb adapter niet in je pc hebt zitten maar je moedem/router wel aanstaat en knippert?

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Verwijderd

Topicstarter
als de netgear usb adapter niet in mijn laptop zit en ik via de onboard wireless card verbinding maak dan hapert het geluid nooit

de andere punten ga ik zsm proberen bedankt

Verwijderd

Topicstarter
ik heb net getest:

live cdtje dan hapert hij ook

prioriteit van windows media speler op hoog, geen effect

de netgear usb adapter in de desktop pc, daar hapert het geluid niet

iemand nog enig idee?

• c.lemmers
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 09-02 15:35
Ik heb een vergelijkbaar probleem gehad met wireless (realtek Chipset) usb stick en haperent geluid
Dit bleek uiteindelijk opgelost door een driver update voor de wireless usb stick

Verwijderd

Topicstarter
drivers zijn up to date dus heeft bij mij helaas niet geholpen..

lijkt wel of de usb poorten het niet eens zijn met elkaar ofzo.. kan het zijn dat de usb poorten te weinig stroom krijgen omdat ik redelijk wat randapparatuur heb?

helpt dan een 9cell batterij ipv de nu 6cell's ??

• abaart
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online

abaart

lolbroek

is het niet gewoon zo dat je hdd iets aan het wegschrijven is van je linux torrents/usenet die je aan hebt staan??

Verwijderd

Topicstarter
ik gebruik nooit torrents of usenet.. maar hij knippert soms ook als ik geen internet aan heb, (zelfs msn uit)..

denk om betere verbinding te zoeken oid.. maar als hij dan knippert hapert mijn geluid ook

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 21:15:

lijkt wel of de usb poorten het niet eens zijn met elkaar ofzo.. kan het zijn dat de usb poorten te weinig stroom krijgen omdat ik redelijk wat randapparatuur heb?

helpt dan een 9cell batterij ipv de nu 6cell's ??
kan dat of niet?

Verwijderd

Ik heb exact het zelfde probleem.

En het is allemaal begonnen met het installeren van de RangeMax Next Wireless-N USB 2.0 WN121T Adapter. Om de minuut knippert het blauwe ledje 3 seconden en hapert het geluid even.

Draaide eerst met 1Gb intern en dacht dat het probleem daar zat. Inmiddels heb ik 4Gb maar het hinderlijke haperen van geluid is er nog. En exact synchroon met het knipperen van de LED.

Wie heeft het verlossende antwoord ?

Peter

• MadMan
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21-01 04:29

MadMan

What the....

Dat heeft niets te maken met de hoeveelheid maximale stroom die de usb poorten kunnen leveren, dus nee.

W211 E55 | W220 S500 | W116 280SE | E90 318iA | E30 325i | Cooper Classic

Verwijderd

Hallo allemaal

Ik had dus precies dit probleem en veel geprobeerd (extra geheugen, andere drivers, etc)

Bij mij had het te maken met mijn netwerk adapter: de NETGEAR WN121T Wireless USB 2.0 Adapter. Tijdens muziek luisteren haperde de weergave als tegelijkertijd de adapter actief was (te zien door de blauwe LED die knippert). Ook al ben je niet aan het browsen of downloaden, toch gebeurd dit kort om de minuut (een 2-tal seconden).

Om een lang verhaal kort te maken: ik heb via
http://catalog.update.mic...site/Search.aspx?q=wn121t

de nieuwste driver gedownload, en geinstalleerd (in mijn geval de 1.0.5.2.)
DIT HEEFT MIJN PROBLEEM OPGELOST

Ik ben benieuwd of dat jullie ook helpt...

Gr.

Peter

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16-01 06:54

Wiethoofd

Broadcast TOM

je moet je link naar de driver even tussen [url=]naam van link[/] plakken, hoe hij er nu staat werkt hij niet.

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Verwijderd

Topicstarter
http://catalog.update.mic...site/Search.aspx?q=WN121T

ik ben de driver nu aan het downloaden, ik edit deze post zodra ik meer weet

ik heb net het .rar bestand gedownload en uitgepakt

maar er zitten alleen deze files in:
mrvw24c.cat
Mrvw24C.map
Mrvw24C.pdb
Mrvw24C.sys
netmw24c.inf
vc80.pdb

hoe moet ik dit instaleren dan?! in de netgear map zitten geen van deze files?

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 10-08-2008 14:23 ]

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09-02 11:05
Verwijderd schreef op zondag 10 augustus 2008 @ 14:11:
http://catalog.update.mic...site/Search.aspx?q=WN121T

ik ben de driver nu aan het downloaden, ik edit deze post zodra ik meer weet

ik heb net het .rar bestand gedownload en uitgepakt

maar er zitten alleen deze files in:
mrvw24c.cat
Mrvw24C.map
Mrvw24C.pdb
Mrvw24C.sys
netmw24c.inf
vc80.pdb

hoe moet ik dit instaleren dan?! in de netgear map zitten geen van deze files?
Via computerbeheer je Wlan usb dongle opzoeken, rechter muistoets, stuurprogramma wijzigen/ updaten, Naar het mapje toe klikken.
Als hier dan zegt dat er geen drivers zijn dan kun je nog ze handmatig proberen te installeren door rechts op het inf bestand te klikken en dan installeren te kiezen.

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

Verwijderd

Topicstarter
het is gelukt en mijn geluid is gefixt.. :D bedankt allemaal
Pagina: 1