Flikkering beeldscherm (donker en licht)

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Sinds gisteren flikkert mijn beeldscherm plotseling. Het wisselt dan van donker naar licht en andersom. Soms gebeurt het heel vaak en snel achter elkaar en soms blijft het scherm een tijdje donker of licht.

Ik heb een Samsung 226BW en een ATI Radeon X1900XT.

Weet iemand raad? Kan op dit forum, tweakers en google niets vinden.

Bedankt alvast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Het probleem dat je omschrijft komt vaak door een backlight of inverter die defect aan het gaan is. Als het scherm naar donker gaat, is het beeld dan nog wel te lezen? In geval van een kapotte backlight of inverter valt de schermverlichting weg, maar de informatie blijft nog wel staan (die dan nog maar net leesbaar is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
het is maar een beetje donkerder (wel duidelijk merkbaar), dus alles is nog wel te lezen. Mijn beeldscherm is net een paar maanden nieuw en een goed merk, dus lijkt me raar dat er iets kapot is, maar je weet het maar nooit natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirNobax
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 21-07 12:15
Hmmm, wat je beschrijft lijkt op iets wat ik wel eens heb als ik een scherm analoog aansluit op een videokaart. Vooral bij donkere scene's is dat goed te zien, dan knippert het vreselijk snel. Ik dacht eerst ook dat de backlight gaar was, maar zodra ik het aansloot via DVI was alles verholpen.

Pentaxiaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frunz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 15:24
het klinkt een beetje als dynamic contrast, als er geen wit in beeld is dimt de verlichting zodat het contrast hoger lijkt

probeer is met de knoppen onderaan het scherm (2e van links op m'n 223BW) het profiel van het scherm te veranderen, want ik denk dat ie op dynamic contrast staat (op je beschrijving afgaand)

WoT: Frunzzzzz NoobMeter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
dynamic contrast kan ik nie vinden, maar het probleem is dat het maar af en toe gebeurt. soms doet ie een hele tijd normaal! :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18:49

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Zitten de kabels aan de monitor nog wel goed vast?!

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frunz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 15:24
heb je op de knoppen onderaan je scherm gedrukt, bij mij kan ik met de 2e knop van links het actieve profiel van m'n monitor wijzigen (een van de profielen is dynamic contrast, dan schakeld de monitor dus af en toe)

WoT: Frunzzzzz NoobMeter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mischien is het MagicColor die op Intelligent staat, kijk even in het menu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dynamic contrast en en intelligent magic color zijn het niet. De kabels zitten ook goed en ook gewoon op DVI aansluiting. Lijkt me nu eerder dat dat backlight ofzo kapot is, al vind ik het wel vaag dat het flikkeren alleen af en toe gebeurt.

denk dat ik m eerst op een andere pc probeer en dan voor garantie opsturen ofzo, helaas.

of heeft iemand anders nog ideeën? bedankt voor de hulp in ieder geval!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ev!L H0meR, hoe heb je het uiteindelijk opgelost want ik heb dit probleem heb ik ook sinds kort.

Verwijderd

Topicstarter
nou het gebeurde 3 weken lang niet meer, maar nu begint het weer :S moet m nog altijd een keer bij mijn broer testen, maar als ie dan niet flikkert hoeft het probleem dus niet aan mijn eigen pc te liggen, omdat ie nu ook al 3 weken goed was ....
Pagina: 1