Toon posts:

Screen Tearing

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goedemorgen,

Ik heb sinds kort een TFT schermpje, ik heb hier veel problemen mee.
Elke keer als ik op youtube kijk zie ik strepen op mijn scherm. Heb de flash player al geupdate, dit wou niet helpen. In games heb ik ook deze problemen, al zit ik op 54 fps of 24 dat maakt niets uit. Ik blijf strepen houden, het zijn geen artifacts. 3Dmark en de atitool draaien zonder problemen, in 3dmark zie ik dat lichte lijntje ook.
Als ik de optie V-sync aanzet zijn de problemen in de games weg, maar dit lijkt me geen goede optie, heb veel frame drops. Drivers zijn up-to-date, heb de drivers die op de cd stonden ook geprobeerd.

Gegevens :
Siemens LCD 20 Ich
3d kaart: Nvidia 9600GSO

Voorbeeld :
http://www.nhancer.com/help/images/VSync.jpg

Updates:
Vandaag windows opnieuw geinstaleerd dit wou niet helpen

-GOT Searh en FAQ doorgenomen.

• NATStudent
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 14-08-2025
Hoezo lijkt V-sync je geen goed idee ? Dat is toch juist hiervoor bedoeld. Ik zou niet weten wat je er anders aan kunt doen.

Verwijderd

Topicstarter
Beste Student

in youtube filmpjes heb ik hier niks aan heb hier alsnog tearing

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 04-04 17:20

Wiethoofd

Broadcast TOM

Je kan in de Nvidia drivers zelf de rules instellen en dus zeggen dat je (ongeacht de app) Vsynch in wilt schakelen

{update}
Bovenstaande moet gebeuren in 3D Settings -> Manage 3D Settings -> Global en dan onderin Vertical Synch op Force on zetten. Dit is alleen in 3D modus.

Verder zou ik eens gaan kijken of je wel de spellen en je bureaublad in de native resolutie van het scherm draait om dat uit te sluiten. En probeer eens een andere monitor, het kan zijn dat je scherm het gewoon niet aan kan. Het liefst dan een CRT proberen en dus v-synch uitzetten en kijken of je tearing hebt, zo ja, vraag een RMA aan voor je grafische kaart

[ Voor 69% gewijzigd door Wiethoofd op 03-08-2008 17:12 ]

Volg me op Twitter/X & Bluesky

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Desnoods de refreshrate eens wat omhooggooien, van 60 naar 75Hz. HEt maatk voor TFT schermen op zich niet uit, maar het wil in beeldstabiliteit nog wel eens uitmaken.

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

Terw_Dan schreef op zondag 03 augustus 2008 @ 17:13:
Desnoods de refreshrate eens wat omhooggooien, van 60 naar 75Hz. HEt maatk voor TFT schermen op zich niet uit, maar het wil in beeldstabiliteit nog wel eens uitmaken.
Dan moet je scherm het wel ondersteunen. Mijn schermen ondersteunen geen hogere refreshrate den 60 en zijn daar dus ook qua framelimit op gecapt. Maar als je 20" Dell wel 70 of 75 (of misschien wel 85) Hertz aankan zou ik hem daar gewoon op zetten. Het kan zelfs tijdens desktopwerk een rustiger beeld geven.

Verwijderd

Topicstarter
Op een ander scherm geprobeerd het hielp daar zelfs niet op 85 hz (Ctr) schermpje

• GrooV
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12-05 14:51
Voor je scherm maakt het geen bal uit of je nu op youtube kijkt of een normale pagina bekijkt. Ik zou eens een andere 3d kaart proberen

Verwijderd

Topicstarter
Ik draai op de native resolutie :) dit is ok uitgesloten het is wel raar dat als ik de optie V-sync aanzet dat in games toch helemaal weg is O-) bizar probleem

Verwijderd

Topicstarter
Kan het zijn dat mijn voeding te zwak is 520 watt realpower?van coolmaster

• Brainsz
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 16:46
Dit heeft volgens mij niets met je voeding te maken...

Computers are useless. They can only give you answers.

Verwijderd

Topicstarter
Ok maar is voldoende ?520 watt

Verwijderd

Zit je dit te typen op je computer? Dan is 520 watt voldoende, me dunkt ;)

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit dit te typen ja ik ben 24 uur mee bezig om dit probleem op te lossen ik kom er echt niet uit maar daar in tegen waardeer ik jullie hulp zeker.

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

Je zou een andere grafische kaart moeten proberen in je huidige systeem om te kijken of het tearen nog steeds optreed op je al geteste schermen.

Verwijderd

Topicstarter
Ga ik doen

• Charlie932
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17:26
Wat wiethoofd ook zegt, probeer eens een andere grafische kaart.

Daarbij probeer op je huidige pc met huidige grafische kaart ook eens een ander LCD scherm. Heeft deze er op die pc ook last van?

Het leven is net een dolfijn...... meestal dol, maar soms ook fijn.

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 16:00

Sebazzz

3dp

Wiethoofd schreef op zondag 03 augustus 2008 @ 17:20:
[...]

Het kan zelfs tijdens desktopwerk een rustiger beeld geven.
Niet meer, bij de eerste TFT schermen zoals bij mijn AG Neovo F-417 was dat zo ja. Maar tegenwoordig, zoals bij mijn Samsung 205BW maakt het geen reet uit welke refreshrate je zet.

Heeft geloof ik te maken met hoe je backlight wordt aangestuurd, maar dat weet ik niet zeker. Het heeft ergens op GoT gestaan.

edit: Yup, hier LCD's refreshen niet dus een refreshrate is overbodig. Zeker via DVI.

[ Voor 14% gewijzigd door Sebazzz op 04-08-2008 18:21 ]

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Pagina: 1