volume toetsen remappen

Pagina: 1
Acties:
  • 191 views

• ddofborg
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-11-2025
In mijn powerbook wil ik graag F1 en F2 toetsen gebruiken om de helderheid van mijn scherm aan te passen en toetsen F3-F5 om volume te regelen. Nu moet ik dat met fn+F? doen. Ik kan geen tooltje vinden die het kan. Met DoubleCommand is het niet mogelijk zover ik dat kan zien. Verder heb ik geen andere remapping tools gevonden om 'volume'-toetsen te mappen aan gewone toetsen.

Iemand ervaring hiermee?

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16-01 06:54

Wiethoofd

Broadcast TOM

je moet je register aanpassen om toetsen andere functies te laten doen dan standaard.

Zo heb ik m'n Caps Lock-toets geremapped naar de Shift-toets en de Insert naar de Delete-toets.
Als je meer dan 1 toets wilt remappen krijg je 1 hele lange registrykey die je moet invoegen in je register.

Weet wel dat deze mapping alleen onder Windows zelf werken en niet ingame, omdat ze dan gewoon niets doen (in mijn geval dan).

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Verwijderd

volgens mij heeft wiethoofd iets teveel wiet gerookt :+ haha. je hoeft namelijk niets te rommelen met een register (in OSX trouwens ?)

oplossing voor de TS: ga naar systeemvoorkeuren -> toetsenbord & muis -> vinkje weghalen bij " gebruik alle F1, F2 toetsen als standaard functie toetsen"

* excuus voor de misschien wat brakke vertaling, ik gebruik OSX in het engels.

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16-01 06:54

Wiethoofd

Broadcast TOM

Verwijderd schreef op zondag 03 augustus 2008 @ 17:04:
volgens mij heeft wiethoofd iets teveel wiet gerookt :+ haha. je hoeft namelijk niets te rommelen met een register (in OSX trouwens ?)
even niet gelet op het APL voordat ik postte. Ook staat er in mijn post dat ik windows gebruik, en dan moet je wel met je register gaan kloten om het werkend te krijgen.

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Verwijderd

Wiethoofd schreef op zondag 03 augustus 2008 @ 17:07:
[...]

even niet gelet op het APL voordat ik postte. Ook staat er in mijn post dat ik windows gebruik, en dan moet je wel met je register gaan kloten om het werkend te krijgen.
maakt niet uit man, vond het wel een coole nickname iig (h). Dacht een leuke passende reactie hoort daar wel bij (A)

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 14:07
Bmwmaster heeft de oplossing inmiddels gegeven. Dit is echt een zoekvraagje. Dat is niet de bedoeling op GoT, hier verwachten we wat eigen inzet.

Kijk de volgende keer dus eerst even met de GoT search of Google of je het antwoord op je vraag kunt vinden en meldt hier ook even wat je hebt geprobeerd. Lees ook even het algemeen beleid #topicplaatsen en de Policy Apple Talk (update 2 oktober 2007) door, zodat je weet wat we van een topicstart verwachten :).

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.