Toon posts:

problemen met netwerk en Experiabox

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een neiuwe Acer Travelmate laptop gekocht die ik nu wil aansluiten op het draadloze netwerk van de KPN Experia box.

Nu geeft hij problemen bij het kiezen van een voorkeursnetwerk.
Ipv mijn netwerk te kiezen, kiet hij automatisch een onbeveiligd netwerk uit de buurt. Ook als ik bij eigenschappen alle vinkjes verwijder en dit netwerk zelf verwijder komt het binnen enkele seconden terug.

Ik lees wel dat er meer problemen zijn met een draadloze verbinding via de Experiabox maar een antwoord op dit probleem heb ik er nog niet tussen kunnen vinden.

Heeft iemand een oplossing voor dit probleem.

• NATStudent
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 14-08-2025
Ik neem aan dat je Vista hebt ? Meer informatie geven aub: specs van de laptop (in ieder geval OS), is je netwerk beveiligd ?

Ik weet niet hoe dat gaat bij Vista, maar bij XP heb je een lijst met netwerken waar je laptop automatisch verbinding mee moet maken. Jouw netwerk moet als enige in die lijst.

Verwijderd

Topicstarter
Het gaat inderdaad om Vista.

Het klopt wel dat mijn (beveiligde) netwerk in de lijst staat maar daar staat ook een andere onbeveilgd netwerk waar hij continue verbinding mee maakt. Volgens de KPN Helpdesk heeft hij deze als voorkeur geselecteerd. Ze wisten daar ook niet hoe ik dit in windows moest aanpassen.

Het gaat om een Acer Travelmate 5720 met intel centrino . Ik ben een leek en ik weet niet precies welke gegevens je verder nodig bent van de laptop

• raymondkrah
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 10-09-2024
Ik heb zelf ook een enkele malen een probleem gehad met Experia boxen en Acer laptops.
Het klopt dat deze acer laptops vooral als ze op Vista draaien veel problemen geven met het verbinden naar de experiabox. |:(
Dit heeft vaak als oorzaak dat acer een eigen software pakket op deze laptops installeerd waarin ook een util zit voor je wireless verbinding.

Deze software zoekt standaard een netwerk zonder wachtwoord. Dit komt doordat deze util werkt met profielen. 8)7

Je kunt eens proberen een eigen profiel te maken in deze util en hierin je experiabox toe te voegen met het wachtwoord en in de util aan te geven dat je dat profiel wilt gebruiken en niet het automatische profiel.

De wachtwoord encryptie moet je daarbij op WPA-PSK zetten omdat het met WPA2/WEB vaak fout gaat. :9