Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omniferious
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15-09 09:58
Beste mensen,

Ik heb reeds een nieuw PC gekocht:

De specs:
ASUS P5Q,s775
E8400 @ 3.0 Ghz
Sapphire ATI HD4850
Kingston KVR800D2N5K2/2G
Samsung F1 750GB
G15 Keyboard
Logitech MX 518 Muis
AOpen ES45F,Black, 350W Voeding

Mijn temperaturen:
CPU 32 graden Idle
CPU 43 graden Stressed
Videokaart @ 48 graden idle ( ik heb mijn fan speed omhoog gegooid, was eerst rond de 80 )
Mobo zit meestal rond de zelfde temp als mijn CPU

Maar okay, mijn probleem:

Ik heb dus mijn Windows XP Dutch SP1 geinstaleerd, alles gaat goed, ik installeer alle drivers zonder een of ander probleem, daarna update ik, helemaal geen probleem, alles werkt perfect, totdat ik SP2 instaleer ( Ik zit momenteel dus ook op SP1 ). De installatie verloopt goed, maar nadat ik de PC opstart, als er SP2 op zit, dan duurt het zo rond de 10 seconden - 10 minuten totdat hij random vastloopt. Ik heb nu echt helemaal geen idee hoe dit komt, ik heb een Windows XP met SP3 integrated geprobeerd, daar loopt hij soms vast bij het instaleren van de devices... =\ met grote nadruk op soms, want soms instaleert hij gewoon goed, maar dan krijg ik precies hetzelfde probleem, de PC loopt random vast. Ik heb ook Vista Business geprobeerd, en ook Vista Ultimate, maar die lopen al vast bij het instaleren ervan... =(

Zijn er nog andere dingen die ik kan proberen, om erachter te komen er nou precies mis is?

:)

Edit: oops ik kan de titel niet meer veranderen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom gooi je niet gewoon gelijk SP3 eroverheen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik zou een memtest draaien, als ik jou was.

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omniferious
Moet ik niet eerst SP2 instaleren? Maar als ik de Integrated XP Instalatie met SP3 instaleer, krijg ik nog steeds dat de PC spontaan vastloopt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yippie
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-09 23:43
Strip je pc naar minimale onderdelen om op te starten en probeer het nog is.

Of probeer je installatiecd bij te werken met SP2 geintegreerd en probeer is een herinstall.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

nee, in SP3 zitten gelijk alle updates die SP2 ook heeft.
Als het systeem hoe dan ook vastloopt, dan zou ik zoals anandus zegt, beginnen met een memtest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omniferious
Ik heb de afgelopen 20 minuten de Windows Memory Diagnostic zitten draaien, maar hij heeft geen fouten gevonden. Of zal ik het langer draaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Omniferious schreef op zondag 03 augustus 2008 @ 16:56:
Ik heb de afgelopen 20 minuten de Windows Memory Diagnostic zitten draaien, maar hij heeft geen fouten gevonden. Of zal ik het langer draaien?
Meestal laat ik er een nachtje overheen gaan.

Nu ken ik Windows Memory Diagnostics niet zo goed, dus ik weet niet hoe goed ze het werk doen.
Het kan best dat WMD een beetje oppervlakkig scant.
Hét programma om goed het geheugen te testen blijft Memtest.

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Memtest zou ik inderdaad meer vertrouwen, al is het maar omdat ik zeker weet dat die het volledige geheugn test (ook het gedeelte waar het prog zelf ingeladen is, doordat hij zichzelf verplaatst).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Titelfix.

Dat een installatie van elke Windows versie behalve XP SP1 vastloopt is nogal... apart met dergelijke hardware - krijg je een Blue Screen, een hangup, of iets anders?
Vastlopen is namelijk een beetje vaag, kun je iets duidelijker aangeven wat er op dat moment gebeurt?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omniferious
hij loopt vast, niks meer werkt, screen zie je nog wel, maar je ziet het niet meer veranderen, en als er geluid aan stond, gaat het enorm piepen... :( Ik had SP3 geinstaleerd, alles ging goed voor 30 min, en toen ging het weer vastlopen :( dus heb ik weer sp3 verwijderd en zit ik weer op SP1 =[ ik vind het echt raar =\

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Ik denk dat het niet onverstandig is om Hangen en Opstartproblemen troubleshooter eens stap voor stap door te nemen. Ik heb zo het vermoeden dat je probleem wel eens door brakke hardware veroorzaakt kan worden.
Heb je evt een andere hdd (geen Samsung). Het zou mijn theorie van incompatibility tussen Samsung en ICH(R) chips wel weer iets bevestigen namelijk als het dan ineens wel gewoon werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omniferious
Ik had de memtest zo'n 24 uur gedraaid, helemaal geen probleem, maar uiteindelijk ben ik er toch achter gekomen wat de probleem was, mijn moederbord heeft een functie die de CPU clock en multiplier veranderd, dit levert problemen op met SP2+ en vista e.d, de oplossing was dus alles manual inschakelen en een vast multiplier/FSB in te stellen. Ik vind het wel irritant =\ En Asus heeft nog helemaal geen oplossing. Zit nu op Vista 64 bit yay =p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PC was dus geOC'd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omniferious
Nee, het was niet geoverclocked, het is juist het automatisch terugclocken als het idle wordt die de crashes veroorzaakte.
Pagina: 1