Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paultje3181
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15-09 22:49
Ik heb hier mijn oude shuttle sn41g2 opgeschoond en er Vista opgezet. Op zich haal ik een redelijke score (3,6 voor de processor), maar ik vroeg me af in hoeverre een processor update (volgens mij is dan maximaal een barton 3200 mogelijk (nu barton 2800)) en extra geheugen (nu 1GB PC2700, update naar 2x1GB PC2700/3200) een meerwaarde op zullen leveren.

De processor levert nu dus 3,6 op, het geheugen 4,1.

Heeft het zin om via marktplaats een barton 3200 te scoren en wat zou dit voor prestatiewinst opleveren? Zijn er betere processors te krijgen dan deze barton 3200?

Wat kan ik dus verwachten? Max. investering ongeveer 50€, is het dit waard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spNk
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 05-09 08:50
CPU gaat je waarschijnlijk zo goed als geen winst op leveren, maar die extra gb geheugen zal al behoorlijk schelen in vista. Hoger dan 3200 is afaik niet te krijgen voor socket A.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paultje3181
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15-09 22:49
Dat was ook wat ik tegenkwam op google. Geheugen ben ik al aan het kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nAFutro
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-04-2020

nAFutro

hmm

De WinSAT score voor de CPU kun je met .1 of heel misschien met .2 opkrikken door die CPU erin te plaatsen, maar je merkt het niet echt denk ik.
Ik ben benieuwd hoe lang je Vista erop laat.. Vista zonder een Dual Core cpu is niet leuk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bitage
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 19-05-2024
nAFutro schreef op zondag 03 augustus 2008 @ 23:46:
Vista zonder een Dual Core cpu is niet leuk...
Onzin. Heb hier Vista draaien op een single core en het draait prima. Natuurlijk zullen dual core prestaties beter zijn, maar het is zeker niet onaangenaam ofzo.

@ TS: Kun je niet gewoon kijken in hoeverre je deze nog kan overclocken? En wat wil je eigenlijk met het beestje gaan doen? Video's kijken en wat internet zal het nu ook wel prima draaien. Verder zegt die Vista Prestatie Index niet zo heel veel, dus laat je niet misleiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Het zal nihiel zijn. Daarentegen werkt Vista prima op een 2800+ (@ nAFutro ; onzin!) . Wellicht kun je wat overclocken? Mijn 2500+ Barton deed het prima als 3200+ (op een Epox 8RDAE).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nAFutro
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-04-2020

nAFutro

hmm

Vista draait ook op een pentium 3 en als je dat gewend bent noem je dat prima, maar Vista draait gewoon sloom op de performance die single cores leveren. Dat jullie het onzin noemen komt door jullie korte visie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Is er geen betere argumentatie aan te dragen om die korte visie te ontkrachten dan? Welke punten geven dualcoresystemen een voorsprong onder Vista tegenover singlecore?

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

nAFutro schreef op maandag 11 augustus 2008 @ 12:49:
Vista draait ook op een pentium 3 en als je dat gewend bent noem je dat prima, maar Vista draait gewoon sloom op de performance die single cores leveren. Dat jullie het onzin noemen komt door jullie korte visie.
Ik heb Vista geïnstalleerd staan op 6 (!) verschillende systemen. Drie daarvan zijn C2D’s, de overige 3 zijn res. Een P4 3,0 , een Athlon64 3200+ en een Pentium-m 1,7. Ook op de laatstgenoemde systemen draait Vista heerlijk soepel (genoeg RAM doet wonderen). Als jij het niet lekker werkend krijgt op een single-core systeem, ligt dat aan jouw "kunsten en kwaliteiten" in dit vakgebied.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
spNk schreef op zondag 03 augustus 2008 @ 15:56:
CPU gaat je waarschijnlijk zo goed als geen winst op leveren, maar die extra gb geheugen zal al behoorlijk schelen in vista. Hoger dan 3200 is afaik niet te krijgen voor socket A.
volgens mij is er zelfs een 4000+ op Socket A gemaakt, voor leveringen aan HP :?

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

als je een goed moederbordje hebt met OC functies kan je die 2800 simpel weg op 3400 draaien.
Barton kern is bekend met deze OC.
Had zelf ook een 1800+ op 3400+ lopen.
die pc doet het nog steeds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dezejongeman
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08-09 19:20
spNk schreef op zondag 03 augustus 2008 @ 15:56:
ik heb anders wel eens geheugen banken van 500mhz ddr1 gezien dat is dus geen 3200.
maar PC-4000
http://www.xbitlabs.com/n...splay/20050222033401.html
aleen blijf je dan met de fsb zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jiffy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16:57

Jiffy

God, you're ugly!

dezejongeman schreef op maandag 11 augustus 2008 @ 13:26:
[...]

ik heb anders wel eens geheugen banken van 500mhz ddr1 gezien dat is dus geen 3200.
maar PC-4000
Hij heeft het over de snelheid van de processor en niet over de snelheid van het geheugen... :)
De Athlon 3200+ is idd de snelste socket A cpu die er is.

Life sucks. Then you die. Then they throw mud in your face. Then you get eaten by worms. Be happy it happens in that order...

Pagina: 1