[Macbook Pro] @Home internetverbinding instellen

Pagina: 1
Acties:

• Kneep
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 31-01-2024
Ik ben al de hele middag bezig om een @home internetverbinding werkend te krijgen op me mbp met osx 10.5
Als het goed is zou ik bij "Systeemvoorkeuren --> Netwerk --> Ethernet" bij geavanceerd de ID DHCP-client de computernaam van @home moeten invullen (CPxxxxxxx-A).

Een andere methode die ik heb geprobeerd is om bij Delen de computernaam aangepast in die computernaam.

Maar deze methodes werken dus niet, ik krijg steeds een lokaal ip-adres toegewezen via de DHCP.

Iemand die een oplossing voor dit probleem weet?

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

Dit past beter in NT lijkt me, en dan nog geef je te weinig info. Heb je een router? Werkt het op andere PC's wel? Wat zijn je IP-adressen, wie doet DHCP? Wat lukt er überhaupt niet? Wat zegt de statuspagina van je modem?

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Heb al meerdere malen op GoT gelezen dat CP/CC nr instellen niet meer hoeft...

Dus het is gewoon een kwestie van:
- kabel tussen MBP en modem
- ip/dns automatisch toe laten wijzen
- evt/desnoods modem resetten

Klaar, dan zou het moeten werken.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• Kneep
CodeCaster schreef op zondag 03 augustus 2008 @ 15:39:
Dit past beter in NT lijkt me, en dan nog geef je te weinig info. Heb je een router? Werkt het op andere PC's wel? Wat zijn je IP-adressen, wie doet DHCP? Wat lukt er überhaupt niet? Wat zegt de statuspagina van je modem?
Nou het ligt aan OSX, vandaar dat ik het hier in zet. Heb me mbp direct aan het modem gekoppeld, zit er nu via winxp op...dat werkt wel gewoon. IP-adres en DHCP wordt als het goed is door @home geregeld, vandaar dat het netwerk via DHCP verbinding moet maken. Met me modem of internetverbinding is dus niks mis!

• SpoekGTi
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12:02
Kneep schreef op zondag 03 augustus 2008 @ 15:46:
[...]

Nou het ligt aan OSX, vandaar dat ik het hier in zet. Heb me mbp direct aan het modem gekoppeld, zit er nu via winxp op...dat werkt wel gewoon. IP-adres en DHCP wordt als het goed is door @home geregeld, vandaar dat het netwerk via DHCP verbinding moet maken. Met me modem of internetverbinding is dus niks mis!
Euh, jah en je mac-adres van je XP bak wordt gekoppeld aan je modem als het goed is, dus als je hem rechtstreeks aan een andere pc of router hangt werkt het niet totdat je je modem opnieuw uit en weer aan zet.

Kortom, zet je modem uit en weer aan als hij aan de MBP hangt dan moet het werken. If not bel @home dan maar eens ;)

Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.

• Kneep
Juist ja, dat laatste was het hem dus. Je hoeft dus blijkbaar niet meer je computernaam in te stellen, maar een reset van je modem is dus wel nodig...voor niks n paar uur verneukt 8)7
Pagina: 1