Toon posts:

Joomla op internet publiceren

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb twee computers aangesloten op een router.

Op computer A staat een draaiende versie van joomla met een mysql server (easyphp). Deze site kan benaderd worden via localhost of 127.0.0.1

Ik zou graag deze site willen benaderen van computer B en van buiten.

Ik kan hier geen goeie info vinden op het net, ik google naar: lokale joomla website publiceren etc. etc.

Wie helpt mij op weg?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Je zult ervoor moeten zorgen dat de webserver van buitenaf bereikbaar is. Dit is een kwestie van de juiste poorten open zetten zodat die pc benaderbaar is. Wat er verder op de webserver draait (of dat joomla oid is) dat maakt weinig uit.
Het Grote Poortmappingsverhaal
Dit zal je al aardig op weg helpen.

Anders kun je er altijd nog voor kiezen om het ding bij een hoster onder te brengen. Kost je een paar euro en dan gaat niet alles over jouw internet verbinding.

[ Voor 35% gewijzigd door TERW_DAN op 03-08-2008 14:52 ]

• ChaosZ0ne
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 00:15
je moet in je modem je poorten fowarden naar die pc, zorg echter wel dat je een goede firewall hebt. op internet zijn er genoeg tutorials te vinden over port forwarden

• GGS_206
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

GGS_206

Oranje!

Heb je al poorten geforward? Zoniet, dan ff naar: Het Grote Poortmappingsverhaal

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

• cryforhelp
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-03 13:24
vanaf computer b kun je de pc ook benaderen op ip-adres. Wel zorgen dat je je firewall open genoeg hebt staan anders wordt er niks doorgelaten.

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18:45

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Maar voordat je gaat portmappen, denk eerst eens na over de risico's die dit met zich meebrengt.
Zelf een webserver draaien, met daarbovenop Joomla of een ander CMS is dan welliswaar leuk, maar ook gevaarlijk als je dat niet goed bijhoudt en beveiligd als beheerder. Een simpel beveiligingslek in de webserver kan voor jouw grote gevolgen hebben.

Alles kan stuk.

Verwijderd

Topicstarter
Jongens, dank voor deze info...kan ik even verder mee!
Pagina: 1