Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
We zijn met de familie eens op reis gegaan en daar natuurlijk vele foto's getrokken. Dan zijn we eens samengekomen en hebben alle foto's op pc gezet. Onze foto's en die van mijn nonkel (op wiens pc we het hebben gezet).
Alle foto's werden daar mooi geopend, zodus alles op usb-stick gezet zodat wij de foto's kunnen bekijken.

Wat blijkt nu thuis: Enkel de foto's van op ons fototoestel worden correct gelezen! :/
De andere foto's worden herkend als jpg, maar kunnen niet worden gelezen.

Bij mijn nonkel is het een mac, wij hebben windows (zowel op vista als xp lukt het niet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kijk eens of je ze met irfanview kunt openen.

En voor de niet belgen onder ons (zoals mij): nonkel = oom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Soms verandert "Mac-OS" de filenames van bestanden naar namen die Windows niet kan lezen (door tekens als + ? / te gebruiken)

Je kan eens proberen een foutieve .jpg volledig zelf van naam te veranderen.

probeer anders eens die foutieve .jpg's te "openen-met" een ander programma dan de standaard windows-fax-en-afbeeldingen viewer. Want misschien zijn de beelden in CMYK ipv RGB of zo
(photoshop/picasa/...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hmm, even iets meedelen nog: Als ik hem er hier bij mijn vista erin steek, komt er eerst op dat er mogelijk een probleem is met de schijf (usb-stick dus).

Door naam te wijzigen kan ik ze alleszins nog niet openen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3dfx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 03 augustus 2008 @ 13:26:
Bij mijn nonkel is het een mac, wij hebben windows (zowel op vista als xp lukt het niet)
Staat me vaag iets bij dat click&drag/klik&sleep op een MAC niet altijd automagisch betekent dat je een kopie maakt, maar een snelkoppeling naar het origineel.

Dus kijk ook naar de bestandsgrootte, zijn het jpg's van een paar KB, dan zijn het geen/mislukte gekopieerde foto's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-09 22:09

Zoefff

❤ 

Dit topic past beter in WOS :)

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Pff, geen idee waarom hij dat zo doet, maar van elke foto heeft hij een soort van kopie gemaakt op de usbstick, dus eigenlijk kan ik alle foto's openen, behalve die kopies. Dus elke foto staat er eigenlijk twee keer ofzo op, enkel kan ik alleen de tweede versie ervan openen. (de niet te openen staan allemaal vooraan, de 'openbare' allemaal achteraan). Ze hebben allemaal dezelfde naam, enkel diegene die ik niet kan openen hebben een _ ervoor...

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 03-08-2008 13:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

De bestanden met een _ ervoor zijn inderdaad vervelend; maar meer informatie is eenvoudig te vinden; zie mijn 1e hit op Google: http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=106510

Je kan die files dus gewoon negeren of weggooien. Je kan de foto's zelf nu dus wel gewoon openen?

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15-09 23:01

remco_k

een cassettebandje was genoeg

(ik met m'n b00b kennis van MAC's):
MAC zet toch altijd wat extra informatie in een file, een extra header over wat voor file is?
Dan is dat nu ook het geval bij die JPG's en windows snapt die extra header niet.

Alles kan stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan de foto's nu gewoon openen, zonder die _ bestanden ;)
Pagina: 1