Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Een kennis van mij woont en werkt op een binnenvaartschip, en is geïnteresseerd in een oplossing om een permanente internetverbinding te hebben (via vodafone) om zo via de Fritzbox te kunnen internetten en bellen (voip).

Nu ben ik al een beetje wezen rondkijken en kom tot de volgende opstelling:

Een linksys (link) LinkSys WRT543G router, daaraan een fritzboxje eraan en bellen maar ;)

Is deze opstelling handig of juist niet? Of zou ik beter kunnnen kiezen om een USB variant voor mobiel internet, en deze op de USB poort te prikken van de Fritzbox?

Het is mij idd bekend dat het niet toegestaan is om te bellen via internet (maar tot op heden ken ik al zo veel mensen die er tot op heden nog nooit van de ISP hebben gehoord. Ik vraag mij dan ook wel af of ze dat uberhaupt controleren?

------ Ik had al een topic gestart (link) maar bij nader inzien denk ik dat dit onderwerp beter past in dit hokje dan bij Internet providers en hosting. (excuses)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een Asus WL500w router in combinatie met een USB HSDPA modem (Huawei 220) een maand lang ingezet om een winkel van internet te voorzien terwijl de KPN aan het rommelen was om een DSL lijn geinstalleerd te krijgen.

De combinatie van OpenWRT en de instructies vanaf internet om de Huawei 220 onder Linux te laten werken werkte perfect. Het lastigste is te zorgen dat het modem in de juiste status komt te staan. Het is eerst nml een USB CD speler en na een rest pas de modem. Google even naar "Huawei 220 linux" en je zult veel How To's vinden.

Dan heb je dus een linux router die al het internet verkeer routeerd via de HSDPA modem. Wat je er dan achter hangt is dan weer helemaal open en niet anders dan met een vaste internet aansluiting

Success

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChaserBoZ_
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 06-09 18:10
Zyxel en uSyscom hebben ook dit soort apparaten.

Het lijkt me stug dat in deze tijd van bellen via internet een provider ineens gaat roepen van hey wat is dat ;)

'Maar het heeft altijd zo gewerkt . . . . . . '

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• honingh
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 20-12-2021
Ik heb hier een Option GlobeSurfer II 7.2 ingebruik daar stop je een simkaart in
en daarna heb je diverse interfaces beschikbaar
Gb-Lan
Wlan-AP
RJ11 plugje voor een phone.
je kunt gewoon bellen of gebeld worden

Werkt met hspda
.
Dit is een geweldige oplossing voor een beurs of boot of een plaats waar je tijdelijk internet
wilt hebben. Kost ongeveer 250 Eur,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dank al voor de reacties, ik ben wezen googlen met jullie modellen, maar wat ik nog 1 ding mis is namelijk of het voor VOIP meerdere sip providers kan instellen en verschilende dailplans erin kan kloppen.

Want dat was voor mij ook de reden om een fritzbox in het netwerk te zetten. (heb zelf thuis een fritzbox 7050 WL in huis)

Dus als ik de LinkSys WRT543G router met daaraan de fritzbox (bridged mode?) opzet op de boot, ben ik het goedkoopst uit?

Juist de mogelijkheid om meerdere sip providers op te zetten is een must. Zo kan mijn kennis diverse nummers nemen (via budgetphone) en verschillende voip aanbieders op de fritzbox, met elk de goedkoopste/voordeligste manier van bellen naar bijv. mobiel NL, Duitsland, vaste nrs in België en NL.

En natuurlijk ook de reden dat mijn kennis zo veel makkelijker en overzichtelijker van diverse nummers de kosten kan opgeven voor de BTW enzow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• honingh
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 20-12-2021
Die option router heeft geen SIp daar zou je bijv een linksys spa3102
achter kunnen hangen. Of je hangt er een sip phone aan een Grandstream of zo
Moet je bij die LinkSys WRT543G nu nog een aparte compatible pcmcia card kopen voor je sim
kaart dat is bij die option niet nodig daar stop je direct de sim kaart in

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
honingh schreef op zondag 03 augustus 2008 @ 20:58:
Die option router heeft geen SIp daar zou je bijv een linksys spa3102
achter kunnen hangen.
Dat moddelletje ken ik. Die heb ik vorig jaar bij een oom van mij geïnstaleerd. De beperking van deze is dat je maar 2 of drie verschillende SIP Providers erop kan zetten.
honingh schreef op zondag 03 augustus 2008 @ 20:58:
Of je hangt er een sip phone aan een Grandstream of zo

Moet je bij die LinkSys WRT543G nu nog een aparte compatible pcmcia card kopen voor je sim
kaart dat is bij die option niet nodig daar stop je direct de sim kaart in
Mijn kennis heeft op dit moment al een PCMIA kaart van Vodafone op zijn laptopje. Dat was trouwens ook één van de reden om een LinkSys WRT543G router te kiezen.
Pagina: 1