Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• RSP
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-11 15:04
Gisteren heb ik een MobiPanel MPC-100E gekregen, om te kijken of ik er een eenvoudige webbased invoer-applicatie op kan gaan draaien. Ik ben nu vooral even aan het zoeken naar wat ik kan met dit apparaatje. Het lijkt uitgerust te zijn met Windows CE 4.0, maar dit lijkt tegelijkertijd bijzonder beperkt qua functies. Ook voor ontwikkelen met het apparaat (Beperkte Javascript mogelijkheden, beperkte browser mogelijkheden) zou ik graag willen kijken naar een alternatief voor dit besturingssysteem.

Uit de FAQ is me duidelijk geworden dat CE op een gegeven moment is vervangen door Windows Mobile. Wat ik niet duidelijk krijg is hoe geschikt mijn hardware is voor het runnen van deze nieuwe Windows variant. Wat betreft specs, ben ik het volgende te weten gekomen;

Processor: Intel 400 Mhz Cotulla
Companion chip: Intel SA 1111 (whatever this means)
VGA Controller: ATI W4200+W1030
Operating system: Windows CE.NET
Memory: 128MB SDRAM, 64MB Flash Rom

Er is de mogelijkheid voor het aansluiten van een PCMCIA kaart, een Compact Flash slot, en een docking station dat ook USB poorten en een extra Serial port toevoegt.

Hebben jullie suggesties over wat ik zou kunnen doen om het meeste uit dit apparaatje te kunnen halen? Linux is wat mij betreft ook een optie, maar ik wil 't in eerste instantie met een Microsoft operating system proberen :)