Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Boomster
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 06:49
Hallo Tweakers,

vanwege problemen met mijn smtp provider online (deze wordt geweerd door een aantal ontvanger sin amerika als zijnde op een blacklist te staan) ben ik gedwongen om mijn eigen smtp server te gebruiken van mijn domein provider.
Alleen loop ik tegen een probleem op: Ik ben verplicht om een ssl instelling te maken voor het versturen van de mailtjes. Dit lukt prima, alleen bij het versturen van een mail weigert mijn provider de eerste keer na opstarten van thunderbird de mail en als ik hem weer verstuur dan gaat het goed. Als thunderbird wordt uitgeschakeld en weer opgestart is er hetzelfde probleem, het eerste mailtje moet ik 2 keer versturen om het gedaan te krijgen, alle volgende mailtjes gaan goed mits ik in eenzelfde thunderbird sessie zit.
ik gebruik het remember mismatched domain add-on om de certificaten te blijven accepteren.
De foutmelding die thunderbird geeft s dat hij geen verbinding kan krijgen met de smtp server terwijl de instellingen wel goed zijn.

Weten jullie een oplossing?

boomster

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:46

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Nieuwste versie van thunderbird?

Alles kan stuk.

• Boomster
Jazeker,
de nieuwste versie....
Alleen was het probleem ook daar met de oudere versie..

[ Voor 47% gewijzigd door Boomster op 03-08-2008 12:07 ]

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

CSA => OFF.

Wat voor authenticatie? Misschien POP-before-SMTP? :Y)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Boomster
Uhh.. ik begrijp even iets niet.
mijn authenticatie voor smtp is ssl.

Mijn POP accounts zijn allemaal ssl beveiligd.

CSA => OFF???
Pop-before-smtp??

• Boomster
Ok,

ik heb even de get-before-send extension geprobeerd, als zijnde de pop-before-smtp.

geen soelaas.

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

CSA => OFF???
Pop-before-smtp??
offtopic:
Is dat bedoeld als vraag wat dat betekent? Je loopt hier sinds 2006 rond, dus ik ging er van uit dat je wel snapte dat 'CSA => OFF' betekent dat het topic is verplaatst van Client Software Algemeen naar waar het wel thuishoort. Officesuites en -software. Het hoe en wat van pop-before-smtp is uitgelegd in de helpfunctie. Ik ging er trouwens ook van uit dat je weet dat er een edit knop is die je kunt gebruiken als je iets wilt toevoegen aan een post, ipv een tweede reactie te plaatsen ;)

SSL is geen authenticatie maar encryptie. Of heb je een eigen (clientside) certificaat?

Ander antwoord heb ik niet, helaas. Wel de tip om uit te zoeken waarom je de foutmelding krijgt/kreeg over verkeerde certificaten en te zorgen (of de ISP te laten zorgen) dat die melding wel klopt. Dan zit er iets - lokaal of bij de provider - fout en de remember mismatched domain add-on is symptoombestrijding ipv een oplossing.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Boomster
Mijn provider heeft een eigen certificaat, welke ik iedere keer moet vertrouwen, daarom heb ik de remember mismacthed domain geinstalleerd. Dit werk prima.
als ik de ssl uitzet dan doet hij het helemaal niet.
De foutmelding die ik krijg bij het allereerste mailtje in een nieuwe thuinderbird sessie is dat het versturen mislukt is en controleer de instellingen.
Als ik dan weer een mailtje stuur met dezelfde instellingen gaat het wel goed.

Ik zoek nog even verder. Alle oplossing zijn welkom!!

Boomster

• Boomster
Hallo Tweakers,

mijn provider heeft me reuze geholpen, ik had de verkeerde port staan.
de standaard TLS poort van thunderbird is 25, terwijl het 25025 moet zijn voor mijn provider.

Bedankt voor de reacties en hulp.

boomster

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Ah, dat konden we aan deze kant niet zien. Dank voor de update, kan nuttig zijn voor een volgende :)

Pagina: 1