Trage downloadsnelheid

Pagina: 1
Acties:

• Soutje
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 28-03-2025
Ik heb al wat topics door zitten spitten maar ik kom mijn oplossing niet tegen.

Ik ben in het bezit van een Sitecom WL-114 icm een SitecomWL-115.

Achter de router hangt een standaard door multikabel (nu Ziggo) geleverde modem van Webstar.

Tussen mijn router en pc heb ik gewoon een optimale verbinding van 48-54 Mbps.

Alleen als ik een speedtest uitvoer kom ik niet verder 8000 kbps. Ik heb een abb van ziggo Alles in 1- extra wat zou moeten zorgen voor: download: 16.000 kbit/s upload: 3.000 kbit/s.

Voor de test heb ik de laptop direct aangesloten op de modem, en toen kreeg ik wel de vereiste snelheid. Vervolgens de laptop direct aangesloten op de router (niet draadloos) en de snelheid was laag. Het lijkt mij dus dat het probleem zich in de router bevind.

Ik heb ook nog gebruik gemaakt van het programma TCP optimizer en Bandwith control wat her en der werd aangeraden. Het heeft niks geholpen helaas, dus vandaar dat ik mijn vraag hier stel. Anders ziet het er denk ik naar uit dat ik een andere router aan moet schaffen denk ik. Kheb daar anders ook nog wat vragen over, maar first things first toch.

Alvast bedankt voor de hulp !!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

Van de site van SiteCom zelf:
Q: Mijn draadloze internetverbinding is traag terwijl de verbinding tussen de PC's wel snel is.

A: In Windows 2000 en XP kan de standaard pakketgrootte voor draadloze netwerkkaarten problemen veroorzaken icm snelle internetverbindingen.

Draadloze verbindingen halen over het algemeen maar snelheden tot 8Mbps op internet, zelfs als de internetverbinding wel sneller is.

Om dit probleem op te lossen hebben we een utility programma op onze website geplaatst waarmee de pakketgrootte aangepast kan worden. De utility kan hier gedownload worden.

Lees de HELP informatie in de utility voor meer details.

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:52
Probeer eerst eens gewoon met kabel zodat je je WiFi kan buitensluiten als oorzaak.

48-54 Mbps. is in praktijk maar de helft, ze tellen 2 half duplex kanalen bij elkaar op (dus effectief max 24Mbps/27Mbps up/down tegelijk waar ook nog wat aan wifi protocol overhead en bandwidth sharing e.d. afgaat)

[ Voor 56% gewijzigd door DukeBox op 03-08-2008 11:44 ]

• Vicarious
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 24-06-2024

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

DukeBox schreef op zondag 03 augustus 2008 @ 11:41:
Probeer eerst eens gewoon met kabel zodat je je WiFi kan buitensluiten als oorzaak.
Heeft hij/zij al gedaan volgens de OP.

Ik gok dat dat routertje gewoon niet snel genoeg is op zijn WAN poort. Op zich heb je die ook niet nodig: je kan de router ook via de LAN poort aansluiten op je modem. Wel moet je dan zorgen dat het modem de IP-adressen uitdeelt.

Vicariously I live while the whole world dies

• NATStudent
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 14-08-2025
Vicarious schreef op zondag 03 augustus 2008 @ 12:14:
[...]

Nietes. Alleen rechtstreeks op het modem, niet rechtstreeks op de router.

Edit: Sorry, zal voortaan beter lezen :X

[ Voor 8% gewijzigd door NATStudent op 03-08-2008 16:12 ]

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:52
NATStudent schreef op zondag 03 augustus 2008 @ 12:22:
[...]
Nietes. Alleen rechtstreeks op het modem, niet rechtstreeks op de router.
Hmm toch wel.
...Vervolgens de laptop direct aangesloten op de router (niet draadloos)..
Had er ook overheen gelezen.

• Soutje
Vicarious schreef op zondag 03 augustus 2008 @ 12:14:
[...]

Ik gok dat dat routertje gewoon niet snel genoeg is op zijn WAN poort. Op zich heb je die ook niet nodig: je kan de router ook via de LAN poort aansluiten op je modem. Wel moet je dan zorgen dat het modem de IP-adressen uitdeelt.
je kan de router ook via de LAN poort aansluiten

Hoe doe ik dat ?

• Soutje
CodeCaster schreef op zondag 03 augustus 2008 @ 11:20:
Van de site van SiteCom zelf:

[...]
Mmmmm, dit had ik inderdaad zelf ook moeten kunnen vinden.

Kheb het proggie gebruikt, maar tot op heden nog geen verandering.
Ik zal het nogmaals doen maar dan in safe moede. 's kijken wattie dan doet.

Wat wel vreemd is, is dattie zelf elke keer een andere aanbeveling geeft van de te gebruiken TCP windowSize (wat dat ook mag betekenen)

• Vicarious

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Nou, als het goed is heb je nu een kabel lopen van je modem naar je router. Die zit van het modem in de WAN poort van je router waarschijnlijk. Nu moet je hem in 1 van de 4(?) LAN poortjes stoppen. Veel duidelijker kan ik het niet uitleggen. Kan ook geen mooi plaatje vinden van dat ding om het aan te wijzen.

• Soutje
Vicarious schreef op zondag 03 augustus 2008 @ 12:51:
Nou, als het goed is heb je nu een kabel lopen van je modem naar je router. Die zit van het modem in de WAN poort van je router waarschijnlijk. Nu moet je hem in 1 van de 4(?) LAN poortjes stoppen. Veel duidelijker kan ik het niet uitleggen. Kan ook geen mooi plaatje vinden van dat ding om het aan te wijzen.
Ik heb dit net geprobeerd, maar dan heb ik geen internet verbinding meer.

• Vicarious

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Soutje schreef op zondag 03 augustus 2008 @ 13:59:
[...]

Ik heb dit net geprobeerd, maar dan heb ik geen internet verbinding meer.
HEb je je modem wel ingesteld dat hij automatisch IP-adressen uitdeelt en dat uitgezet op je sitecom als je dat doet?

• Soutje
Vicarious schreef op zondag 03 augustus 2008 @ 14:09:
[...]

HEb je je modem wel ingesteld dat hij automatisch IP-adressen uitdeelt en dat uitgezet op je sitecom als je dat doet?
uh.........nee. Ik zal eerst 's kijken hoe ik in die modem kom, want ik heb daar geen info over......

• Soutje
Soutje schreef op zondag 03 augustus 2008 @ 14:14:
[...]

uh.........nee. Ik zal eerst 's kijken hoe ik in die modem kom, want ik heb daar geen info over......
Ik ben in het bezit van een Webstar EPX 2203. IK heb een gebruiksaanwijzing doorgelezen http://www.scientificatla...ar_userguides/4004835.pdf, maar ik heb geen idee hoe ik mijn modem in moet stellen. Is er iemand die wél weet hoe ik dit moet doen ?

• AlterMann
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-03 23:25
Ik kan me vergissen, maar volgens mij geeft Ziggo je gewoon een publiek IP op het apparaat dat op de modem zit, en niet zoals bij ADSL-modems dat er al een router in zit. Dus je AP op je modem aansluiten via een LAN-poort gaat niet werken. Ik denk dat je AP gewoon niet sneller kan, draadloos.

• Soutje
AlterMann schreef op zondag 03 augustus 2008 @ 17:26:
Ik kan me vergissen, maar volgens mij geeft Ziggo je gewoon een publiek IP op het apparaat dat op de modem zit, en niet zoals bij ADSL-modems dat er al een router in zit. Dus je AP op je modem aansluiten via een LAN-poort gaat niet werken. Ik denk dat je AP gewoon niet sneller kan, draadloos.
Damn......ik moet zeggen dat ik dat inderdaad niet weet. Maar volgens mij kan ik die modem inderdaad niet zelf configureren. Ik moet er wel bij zeggen dat ik wel snelheden heb gehad met bijvoorbeeld newsleecher van 1400KB. Das weliswaar ook te weinig, maar op zich ok.

Helaas is het nu gewoon zo dat als ik test met speedtest ofzo, dat ik dan gewoon echt niet meer hoger uitkom dan wat ik al aangaf.

• Soutje
Soutje schreef op zondag 03 augustus 2008 @ 12:47:
[...]

Mmmmm, dit had ik inderdaad zelf ook moeten kunnen vinden.

Kheb het proggie gebruikt, maar tot op heden nog geen verandering.
Ik zal het nogmaals doen maar dan in safe moede. 's kijken wattie dan doet.

Wat wel vreemd is, is dattie zelf elke keer een andere aanbeveling geeft van de te gebruiken TCP windowSize (wat dat ook mag betekenen)
Ik heb het in safe mode ook geprobeerd, maar het geeft geen verschil

• AlterMann
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-03 23:25
Nu is speedtest ook niet echt een supertest natuurlijk.. Beter zoek je (op google of iets dergelijks) naar servers met een 100mb.bin bestand, en probeer je die te downloaden van een aantal verschillende. Dan is je download wat langer bezig dan die 5 seconden van speedtest.nl, en heb je een beter beeld van wat er wel kan en wat niet.

• Soutje
AlterMann schreef op zondag 03 augustus 2008 @ 17:46:
Nu is speedtest ook niet echt een supertest natuurlijk.. Beter zoek je (op google of iets dergelijks) naar servers met een 100mb.bin bestand, en probeer je die te downloaden van een aantal verschillende. Dan is je download wat langer bezig dan die 5 seconden van speedtest.nl, en heb je een beter beeld van wat er wel kan en wat niet.
Ik zal 's kijken; al zie ik aan mijn proggie altbinz al snel genoeg met wat voor snelheid ik dingen binnen trek, en das echt te laag qua snelheid helaas.

• Soutje
AlterMann schreef op zondag 03 augustus 2008 @ 17:46:
Snelheid met testen op deze manier gaf me ongeveer hetzelfde beeld.

• Soutje
Ik kan werkelijk niks vinden. Kheb sitecom geraadpleegd, deze zijn (natuurlijk) onbereikbaar. Ik heb ook al zitten kijken naar die 300N serie van ze, maar ik ben bang dat ik daar straks hetzelfde probleem mee heb. Heeft iemand nog opties........?

• Soutje
zooooo, kheb maar een nieuwe router aangeschaft, een Belkin G Router. En probleem is opgelost.

Het lag dus aan die sitecom WL-114. Mooie bijkomstigheid is dat mijn thuisnetwerk nu ook 's meteen goed werkt. Nog bedankt voor de hulp die jullie geboden hebben.
Pagina: 1