[winamp] favoriete internet-streams bookmarken?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09:37

spaceboy

Op grote hoogte

Topicstarter
Ik luister vrij vraak naar MP3's via streams. Dan ga ik naar www.shoutcast.com en klik daar zo'n .pls bestand aan. Dat werkt prima, dan komt in Winamp een stuk of 15 "regels" in m'n lijstje waarvan elke een werkende stream is.

Ik ben echter op zoek naar een plugin ofzo die die streams kan bookmarken, zodat ik een soort presets krijg van verschillende internet-radiostations.

Kan zoiets? Bestaat dat? Er zit een bookmark functie in Winamp, maar ik krijg daar geen lijstje met favorites mee.

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 00:40

Zeror

Ik Henk 'm!

Je kan die .pls toch gewoon opslaan op je harddisk? :S
De save playlist functie heb ik het dan over. Dan kan je een nieuwe playlist maken en al die .pls bestanden in de nieuwe playlist slepen om ze allemaal bij elkaar te hebben.

[ Voor 68% gewijzigd door Zeror op 03-08-2008 10:01 ]

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy

spaceboy

Op grote hoogte

Topicstarter
Rakkerzero schreef op zondag 03 augustus 2008 @ 10:00:
Je kan die .pls toch gewoon opslaan op je harddisk? :S
De save playlist functie heb ik het dan over. Dan kan je een nieuwe playlist maken en al die .pls bestanden in de nieuwe playlist slepen om ze allemaal bij elkaar te hebben.
Verrek. Wat simpel. Ja dat lukt inderdaad. Ik ben niet zo bekend met dat .pls formaat kennelijk. :-)

Enige -als ik toch mag zeuren- wat ik dan "lastig vind" is dat die entries die je dan krijgt niet goed "leesbaar" zijn. Nu staat er altijd wat er als laatste is gespeeld, maar ik wil zo'n regel graag gewoon "RADIO 1" <bv> noemen. Dat wordt zeker lastig?

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Ik maak gewoon een .m3u bestand aan met daarin enkel de URL naar de .pls toe. Werkt perfect.

Een radiostream wil nog wel eens van servers en poorten wisselen, en de .pls opslaan kan wel eens gebeuren dat ie het dan niet meer doet.

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _the_crow_
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-03 14:35

_the_crow_

Rare vogel

De bookmarks worden opgeslagen in C:\Documents and Settings\<NAAM>\Application Data\Winamp\Winamp.bm. Even editten met notepad en dan zie je voor elke bookmark 2 regels. De url/locatie en daaronder een naam. Die naam kan je gewoon editten. Opslaan en klaar. :)

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy

spaceboy

Op grote hoogte

Topicstarter
_the_crow_ schreef op zondag 03 augustus 2008 @ 10:12:
De bookmarks worden opgeslagen in C:\Documents and Settings\<NAAM>\Application Data\Winamp\Winamp.bm. Even editten met notepad en dan zie je voor elke bookmark 2 regels. De url/locatie en daaronder een naam. Die naam kan je gewoon editten. Opslaan en klaar. :)
Ah stoer! Precies wat ik zocht!! Thanks!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wireprob
  • Registratie: Februari 2008
  • Niet online
Of, als je geen Winamp Bibliotheek geinstalleerd hebt zoals ik, bewerk het winamp.bm bestandje in program files/winamp op bovenstaande manier ;)
Pagina: 1