Toon posts:

XP drivers Dell Studio 1735

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Leden,

Ik ben al lange tijd bezig om de xp drivers voor de dell studio 1735 te zoeken op het internet.
Een aantal maanden geleden had Dell zowel Vista als XP drivers op de website staan, maar helaas
nu niet meer.

Ik heb er al een paar gevonden en zoek nu dus alleen van de: Geluidskaart, Wifi kaart en de bluetooth module (370).

Kan iemand mij helpen??

• silmaril8
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 03 augustus 2008 @ 09:28:
Beste Leden,

Ik ben al lange tijd bezig om de xp drivers voor de dell studio 1735 te zoeken op het internet.
Een aantal maanden geleden had Dell zowel Vista als XP drivers op de website staan, maar helaas
nu niet meer.

Ik heb er al een paar gevonden en zoek nu dus alleen van de: Geluidskaart, Wifi kaart en de bluetooth module (370).

Kan iemand mij helpen??
Kijk welke chips (vd geluidskaart, wifi en bluetooth) erin zitten en probeer de XP drivers bij deze chips te zoeken, bijvoorbeeld op de fabrikant homepage of bij een ander model van Dell.

Verwijderd

Hier staat dat toch wel? (3e link in Google)

http://www.driversdown.com/driverslist/s_83_1.shtml

Edit: sorry, zie dat dat vrijwel alleen maar Vista drivers zijn. Die XP drivers zijn i.d.d. niet zomaar te vinden...

============

Zoek anders even uit welke onderdelen de door jou genoemde functionaliteiten bestaan, dan kan je de drivers pakken van de sites van de betreffende fabrikanten.

[ Voor 68% gewijzigd door Verwijderd op 03-08-2008 12:31 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 03 augustus 2008 @ 12:23:
Hier staat dat toch wel? (3e link in Google)

http://www.driversdown.com/driverslist/s_83_1.shtml

Edit: sorry, zie dat dat vrijwel alleen maar Vista drivers zijn. Die XP drivers zijn i.d.d. niet zomaar te vinden...

============

Zoek anders even uit welke onderdelen de door jou genoemde functionaliteiten bestaan, dan kan je de drivers pakken van de sites van de betreffende fabrikanten.
Ik heb al heel wat gespeurd op de site van broadcom en andere sites. Alleen kan ik daar weinig vinden. Ik heb de laptop aan de onderkant opengemaakt en zie de wifi kaart zitten. Op de dell site is dat een Dell Wireless 1510. En als ik op het stickertje kijk van de wifi kaart dan staat er: BCM94322HM8L

Voor de bluetooth ben ik opzoek naar een driver voor een Dell 370 kaart. Maar volgens mij is dat ook gewoon een broadcom?

Iemand?

• silmaril8
  • Niet online
Zoals ik al zei, zoek op de sites van Dell naar andere laptops met dezelfde componenten en probeer de XP drivers van die componenten eens uit.

Verwijderd

Topicstarter
silmaril8 schreef op zondag 03 augustus 2008 @ 14:29:
Zoals ik al zei, zoek op de sites van Dell naar andere laptops met dezelfde componenten en probeer de XP drivers van die componenten eens uit.
OOk dat al gedaan. Van de studio 15 inch komt het niet overeen.

• silmaril8
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 03 augustus 2008 @ 14:40:
[...]

OOk dat al gedaan. Van de studio 15 inch komt het niet overeen.
Uhm, er zijn heus wel meerdere laptops (naast de studio 15 inch) die dezelfde chip hebben.

Verwijderd

Topicstarter
silmaril8 schreef op zondag 03 augustus 2008 @ 14:42:
[...]

Uhm, er zijn heus wel meerdere laptops (naast de studio 15 inch) die dezelfde chip hebben.
Als jij mij kan vertellen welke? ik heb al zeker de helft doorgenomen van de site.
Het gaat om de Bluetooth 370 module en de 1510 Wifi kaart

Verwijderd

Topicstarter
heeft iemand wel de xp driver voor het geluid?

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16:50
Dell Bluetooth 370 werkt volgens mij alleen met Vista. Echter heb ik wel gelezen dat BlueSoleil (van Toshiba) moet werken met heel veel bluetooth kaarten, dus die zou je kunnen proberen.

Dell Wireless 1510 is een Broadcom chipset. Referentie design; BCM94322HM (waarschijnlijk)

Het geluid is (zonder meer) een Sigmatel kaart, misschien kun je even kijken welke het precies is door de DEV(ice) ID op te zoeken in apparaatbeheer.

Voor meer info kun je beter kijken bij de Vostro laptops, die wel XP ondersteunen. Het Dell Community forum en Notebookreview forum.

Verwijderd

Topicstarter
alex3305 schreef op maandag 04 augustus 2008 @ 20:50:
Dell Bluetooth 370 werkt volgens mij alleen met Vista. Echter heb ik wel gelezen dat BlueSoleil (van Toshiba) moet werken met heel veel bluetooth kaarten, dus die zou je kunnen proberen.

Dell Wireless 1510 is een Broadcom chipset. Referentie design; BCM94322HM (waarschijnlijk)

Het geluid is (zonder meer) een Sigmatel kaart, misschien kun je even kijken welke het precies is door de DEV(ice) ID op te zoeken in apparaatbeheer.

Voor meer info kun je beter kijken bij de Vostro laptops, die wel XP ondersteunen. Het Dell Community forum en Notebookreview forum.
Als ik het geluid aan de praat krijg, komt het helemaal goed. Ik start de laptop zo op om de device id op te zoeken. zegt dit je wat?

IDT 92HD73C1

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16:50
Nja, het is dus een 92xx-serie, maar dat wist ik al bijna zo uit mijn hoofd, dat zijn de meeste laptops/desktops van Dell namelijk wel.

Hmm kijk ook eens hiernaar: http://www.google.nl/sear...ound+XP&btnG=Zoeken&meta=

Verwijderd

Topicstarter
alex3305 schreef op maandag 04 augustus 2008 @ 21:47:
Nja, het is dus een 92xx-serie, maar dat wist ik al bijna zo uit mijn hoofd, dat zijn de meeste laptops/desktops van Dell namelijk wel.

Hmm kijk ook eens hiernaar: http://www.google.nl/sear...ound+XP&btnG=Zoeken&meta=
Heb de apparaatbeheer geopend en kijk bij het tabblad details --> hardware id?

Waarde:
HDAUDIO\FUNC_01&VEN_111&DEV_7675&SUBSYS_10280256&REV_1002

Bedoel je dit?

Verwijderd

Topicstarter
Inmiddels heb ik ene xp driver geinstalleerd alleen wil hij in de apparaatbeheer niet opstarten (code 10)

Als het goed is gaat het om een stac9205. Iemand ervaring hiermee?

• ajbu
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-12 00:36
Op de US site van de 370 staat wel dat ie voor XP geschikt is, maar geen drivers:
http://accessories.us.del...=19&sku=430-2962#Overview

2.4 GHz Wireless 370 Bluetooth (2.1 + EDR) Mini-Card for Dell Studio 17 Laptop
OS Required Microsoft Windows XP, Microsoft Windows Vista

Misschien een idee op 'click to chat' te klikken en te vragen?

Verwijderd

Topicstarter
ajbu schreef op woensdag 06 augustus 2008 @ 13:50:
Op de US site van de 370 staat wel dat ie voor XP geschikt is, maar geen drivers:
http://accessories.us.del...=19&sku=430-2962#Overview

2.4 GHz Wireless 370 Bluetooth (2.1 + EDR) Mini-Card for Dell Studio 17 Laptop
OS Required Microsoft Windows XP, Microsoft Windows Vista

Misschien een idee op 'click to chat' te klikken en te vragen?
Bluetooth inmiddels aan de praat gekregen, alleen gaat het nu nog om de audio driver.
In de apparaatbeheer wil ie niet opstarten.
Pagina: 1