PIII update

Pagina: 1
Acties:

• mradem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-03-2024
ik heb een pIII 500Mhz, Asus P3B-F, 256mb (1x128mb 133Mhz en 2x64mb 100Mhz)en een Asus V7700 32mb.ik wil nu een PIII 750E of 800E kopen. Dan heb ik een convertor nodig. Is dit de asus conversie bracket slot1>socket370 FC-PGA single/dual en welke PIII moet ik nemen een FC-PGA of een slot1. Ik ga trouwens de fsb overclocken, welke cooler kan ik daar het best voor kopen.

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:17
Als je de PIII in een convertor wil stoppen moet je natuurlijk géén Slot 1 nemen; de Slot 1 heeft geen convertor nodig. Zelf heb ik een PIII Slot 1 650E@866EB op m'n P3B-F, eerst gebruikte ik een el cheapo cooler, dat werkte prima. Maar ik kon vrij goedkoop een GoldenOrb krijgen, verlaagde de temp met 10 graden C.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• voz
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-08 22:08

voz

De echte kenner

Ik heb zelf net vandaag mijn celly 366@550 verwisseld voor een PIII-850@850 (aargh, PC-100 bagger geheugen). Ik heb voor een FC-PGA met SLOT1 converter gekozen omdat ik misschien nog wel eens een socket-mobo op de kop kan tikken (dual??) en daar past een slot-processor dus niet in! Voorbereiden op de toekomst heet dat (ja ik weet het, hoeveel toekomst heeft een stukje hardware, maar goed). Ten tweede kun je op een slot-fc-pga makkelijker een betere koeler zetten. Nadeel: de meeste slot->fc-pga adapters hebben een vast voltage dus kun je niet voltage tweaken!

Systeemspecs
PV Installatie

• mradem
ik kijk nu in het programma Asus probe 2 en daar staat: supported voltage 2.9V
External clock 100Mhz
Max speed 800Mhz
current speed 500Mhz
Status socked populated enable
Proc. upgrade; slot 1
dus als ik nu een 750E slot 1 koop moet ik dan wel een convertor kopen want ik heb toch al een slot 1. Please help me I am just a beginner/

• punica
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

punica

Longtime Member

Op een P3BF kun je wel een socket processor stoppen, je hebt waarschijnlijk alleen de nieuwste bios nodig, die lagere voltages en hogere multipliers ondersteund.

Ik heb zelf een celly 566 op 850 gehad op een P3BF.

Succes.

• mradem
Dus ik moet een biosupdate doen. hoef ik dan geen convertor te nemen.

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
Op dinsdag 20 februari 2001 23:50 schreef mradem het volgende:
ik kijk nu in het programma Asus probe 2 en daar staat: supported voltage 2.9V
External clock 100Mhz
Max speed 800Mhz
current speed 500Mhz
Status socked populated enable
Proc. upgrade; slot 1
dus als ik nu een 750E slot 1 koop moet ik dan wel een convertor kopen want ik heb toch al een slot 1. Please help me I am just a beginner/
Momenteel heb je een slot 1 cpu. Deze kan je gemakkelijk vervangen door een andere slot 1 cpu.

Alleen wanneer je overstapt naar een FC-PGA (socket 370) cpu heb je een converter nodig.

Ik zou kiezen voor de laatste optie. Kijk bij het kiezen van je convertor wel of er voltage setting mogelijkheid aanwezig is.

En oja. Neem In iedergeval een E! cpu en geen EB Dan kan je nog oc'en.

edit:
'n Bios update naar de laatste versie is bij het upgraden van de cpu altijd verstandig. Zou ik zeker doen alvorends een nieuwe te installeren

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• Burat
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Burat

bos wortels

Zou toch voor een convertor gaan, bijv. die van Asus. Daarmee kan je voltage in stappen van 0,05 v veranderen, en idd, je denkt aan de toekomst. Slot 1 = uit, ppga/fcpga = in.

Homepage | Me @ T.net | Having fun @ Procurios | Collega's gezocht: Webontwikkelaar PHP

Pagina: 1