Fritz!Box 7270 en Gigaset probleem

Pagina: 1
Acties:

• strokealpha
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 02-03 17:19
Moeilijk te vinden op Google en AVM geeft ook al geen oplossing voor het volgende probleem:

Zodra ik een Gigaset 700S aanmeld op de 7270, hoor ik gekraak door de speaker van de Gigaset, terwijl de bellende/gebelde partij daar niets van hoort.
Meld ik een andere DECT telefoon aan (anders dan Siemens) doet het genoemde verschijnsel zich niet voor.

Ticket bij AVM ingeschoten doch het antwoord op mijn probleem was onbevredigend: "Moest de nieuwste firmware maar uploaden". Heb zowat alle firmware versies geprobeerd inclusief verschillende (en de laatste) labor firmwares maar de Gigaset 700S (en de 740 ook trouwens) willen maar niet "ontkraakt" worden.

Op een Duits forum was iemand die hetzelfde probleem had. AVM ruilde de 7270 om (tot wel 2x toe) en het probleem bleef gewoon.....

Kun je zeggen: "Neem dan andere DECT toestellen". Dat vind ik gewoonweg "bezopen". Siemens is niet een of ander flut merk tenslotte.

Wie heeft hier ook ervaring mee en hoe is dat (eventueel) opgelost ?

• OrakelJos
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
(overleden)
strokealpha schreef op zondag 03 augustus 2008 @ 04:20:
Moeilijk te vinden op Google en AVM geeft ook al geen oplossing voor het volgende probleem:

Zodra ik een Gigaset 700S aanmeld op de 7270, hoor ik gekraak door de speaker van de Gigaset, terwijl de bellende/gebelde partij daar niets van hoort.
Meld ik een andere DECT telefoon aan (anders dan Siemens) doet het genoemde verschijnsel zich niet voor.
Ik heb een SX255 aangesloten en geen problemen. Ook diverse van mijn familie en kennisen hebben Gigasets zonder problemen werken met de Fritz!Box.

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 10-03 16:50
OrakelJos schreef op donderdag 07 augustus 2008 @ 22:33:
[...]

Ik heb een SX255 aangesloten en geen problemen. Ook diverse van mijn familie en kennisen hebben Gigasets zonder problemen werken met de Fritz!Box.
Hebben al die diverse familie en kennisen een 7270???

• strokealpha
Hebben die dan ook allemaal ISDN ????

Het schijnt dat de wat oudere types uit de Gigaset serie het probleem niet hebben.

Heb weer een update gedaan (Labor versie van 01-08-2008); kraken niet weg helaas.
Zijn er dan verschillende DECT normen ? (Of liever gezegd: GAP versies ?) Dat zou dan mogelijk het probleem kunnen verklaren..........

• OrakelJos
  • Niet online
(overleden)
pacificocean schreef op donderdag 07 augustus 2008 @ 22:55:
[...]

Nee, dit varieert van Fritz!Box Phone, 2x Fritz!Box Fon Wlan, 2x 7140 en 7050. Ze zitten allemaal op analoge lijnen. Dus 7 andere gebruikers zonder problemen.
De gebruiker van de 7050 gebruikt wél een ISDN centrale (SX255) achter de 7050.

[ Voor 10% gewijzigd door OrakelJos op 08-08-2008 10:21 ]

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 10-03 16:50
OrakelJos schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 10:19:
[...]

Nee, dit varieert van Fritz!Box Phone, 2x Fritz!Box Fon Wlan, 2x 7140 en 7050. Ze zitten allemaal op analoge lijnen. Dus 7 andere gebruikers zonder problemen.
De gebruiker van de 7050 gebruikt wél een ISDN centrale (SX255) achter de 7050.
Dan heeft je antwoord dus geen zin want volgens mij kan je alleen met de 7270 een rechtstreekse DECT verbinding maken.

• strokealpha
Dan heeft je antwoord dus geen zin want volgens mij kan je alleen met de 7270 een rechtstreekse DECT verbinding maken.
Niet helemaal waar: Via de interne S0 bus kun je wel degelijk ISDN apparaten aansluiten zoals een ISDN centrale. Heb ik ook (er bij tot het probleem opgelost is) en dat geeft geen storing. De aanwezige DECT mogelijkheid van de 7270 geeft dat (rechtsstreeks) probleem wel ! De 7270 is overgens de enigste Fritz!box welke een eigen DECT centrale on board heeft !

Ik heb de 7270 o.a. aangeschaft vanwege het alles-in-1 gebeuren om b.v. mijn echte fax de deur uit te kunnen doen en ook geen gebruik meer hoeven te maken van een EXTERNE isdn/dect centrale !

PS Ik beschik dus "gewoon" over ISDN en wordt de 7270 ook daadwerkelijk als modem/router gebruikt en niet uitsluitend als router !

[ Voor 10% gewijzigd door strokealpha op 08-08-2008 23:55 ]

• OrakelJos
  • Niet online
(overleden)
strokealpha schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 23:45:
[...]

Niet helemaal waar: Via de interne S0 bus kun je wel degelijk ISDN apparaten aansluiten zoals een ISDN centrale. Heb ik ook (er bij tot het probleem opgelost is) en dat geeft geen storing. De aanwezige DECT mogelijkheid van de 7270 geeft dat (rechtsstreeks) probleem wel ! De 7270 is overgens de enigste Fritz!box welke een eigen DECT centrale on board heeft !

Ik heb de 7270 o.a. aangeschaft vanwege het alles-in-1 gebeuren om b.v. mijn echte fax de deur uit te kunnen doen en ook geen gebruik meer hoeven te maken van een EXTERNE isdn/dect centrale !

PS Ik beschik dus "gewoon" over ISDN en wordt de 7270 ook daadwerkelijk als modem/router gebruikt en niet uitsluitend als router !
Behalve de ISDN centrale heb ik één Gigaset rechtstreeks aangemeld op de 7270. Géén gekraak en/of storing.

• strokealpha
@OrakelJos, welk type toestel heb je aangemeld ? Zoals al eerder geschreven: de wat oudere series hebben er geen last van !

Ben zelf ook nog even aan het "spitten" geweest: e.e.a. schijnt samen te hangen met de GAP comptabiliteit ! Omdat de GAP norm niet uniform schijnt te zijn (varianten mogelijk).
Ondanks dat je in de 7270 aan kunt geven of er iets afwijkende normen worden gebruikt voor de toestellen (en dat uiteraard ook heb aangevinkt) is het zeer hinderlijke kraakje er nog steeds.
(Begint te kraken na ongeveer 5 seconden verbinding)

Volgens een forum van onze oosterburen schijnt de firmware versie met .56 aan het eind de minste problemen te geven.

Een aangemelde Profoon (een goedkoop ding) werkt wel probleemloos 8)7

[ Voor 8% gewijzigd door strokealpha op 10-08-2008 04:40 ]

• OrakelJos
  • Niet online
(overleden)
strokealpha schreef op zondag 10 augustus 2008 @ 01:47:
@OrakelJos, welk type toestel heb je aangemeld ? Zoals al eerder geschreven: de wat oudere series hebben er geen last van !
Een Gigaset SL1. Ook de S1's geven geen problemen.

• strokealpha
Final: Ik heb me gewonnen gegeven ! Een aangemelde Gigaset SL74 werkt zonder problemen.
De 3 stuks 700S op Ebay gezet. Koop er nog wel een SL74 bij.......

Wat mij betreft: draadje op slot !
Pagina: 1