HTC Tytn II via WEP op WLAN probleem

Pagina: 1
Acties:

• knuppelhout
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
net zoals met mn vorige pda en gsm met wlan lukt het met niet te verbinden met ons draadloze netwerk in huis (4 laptops op aangesloten, gaat altijd goed). de router is een netgear WRT54G volgens mij (uit mn hoofd, het is zo'n ultra compacte router), en die kan in ieder geval alleen met HEX passwords werken. nu is dat een 10-cijferige code.
Zoals gezegd geen probleem voor de laptops, maar als ik verbinding maak met een windows mobile device (WM6) zegt ie dat de passkey onjuist is. en dat is gek en klopt niet. ik vermoed dat het ligt aan dat HEX-gedeelte ofzo, maar wat kan ik er aan doen? ik kan hier geen onbeschermd netwerk van maken, maar de tytn II zou ik eigenlijk wel op internet willen krijgen!

Canon 6D, canon 50mm 1.8 II,canon 70-200L f4, canon 28-135IS, canon 100mm 2.8L macro IS, speedlite 550EX

• MuddyMagical
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-03 20:47
Kan het zijn dat je je passphrase moet invoeren ipv je HEX code op de Tytn II?
En ook de juiste passkey geselecteerd?

Stappenplan (just checking)

[ Voor 16% gewijzigd door MuddyMagical op 02-08-2008 23:10 . Reden: Linkje gemaakt ]

• Pim.
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 16-08-2025

Pim.

Aut viam inveniam, aut faciam

En als dat allemaal niet werkt kan je een aangepaste firmware op je wrt54g zetten, werkt bij mij prima (incl het ophogen van je signaalsterkte :) )

Wikipedia: OpenWrt

"The trouble with quotes from the Internet is that you can never know if they are genuine." - Elvis Presley | Niet met me eens ? DM ME

• knuppelhout
  • Niet online
passphrase had ik idd niet gekozen, heb key 1 die hex-code genomen en aangezien de laptops daar geen moeite mee hebben dacht ik dat dat wel prima was.
als ik nu een passphrase aanmaak verandert de passkey ook he? ik moet dat even helder maken voor de andere gebruikers hoe ze dan hun verbinding weer terugkrijgen, vandaar

en met flashen van de router: kun je dan ook asci keys kiezen?

[ Voor 9% gewijzigd door knuppelhout op 03-08-2008 11:05 ]

Canon 6D, canon 50mm 1.8 II,canon 70-200L f4, canon 28-135IS, canon 100mm 2.8L macro IS, speedlite 550EX

• Arthas
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15-12-2025
Bij mijn S710 met WM6.0 Mobile for Smartphone (iets lichtere versie dan wat op de TYTN II staat) heb ik geen enkel probleem met WLAN thuis (via een WRT54GL). Ik voer hier de (16-cijferige) key in, die in het lijstje van de router staat, maar ook moet ik de sleutel-index aangeven.
Verder geef ik de gegevenscodering aan (in dit geval WEP), en staat het selectievakje Sleutel automatisch verkrijgen uit.

[ Voor 17% gewijzigd door Arthas op 03-08-2008 11:16 ]

"A person ignorant of the possibility of failure can be a halfbrick in the path of the bicycle of history" - Terry Pratchett

• knuppelhout
  • Niet online
heb in het verleden ook een 16-cijferige code gebruikt (altijd index 1), en ook wel eens 22-cijferig als ik me niet vergis. jou lukt het dus wel zonder passphrase?

het gaat hier om het netwerk bij mn ouders thuis. in mn eigen huis (met een wireless adsl modem) lukt het zonder problemen met een 5-letterig asci-woord. jaja, lekker veilig, ik weet het.

doordat het om t netwerk van mn ouders gaat is het niet zo gewenst om maar te blijven klooien aan de instellingen, vooral omdat iedere keer iedereen weer een nieuwe key moet ingeven enzo.

[ Voor 53% gewijzigd door knuppelhout op 03-08-2008 12:52 ]

Pagina: 1