Kan bepaalde sites niet bezoeken (iMac, wel met MacBook)

Pagina: 1
Acties:
  • 288 views

• mbliek
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 11-09-2023
Hallo allemaal,

Ik dacht eerst dat het aan de site zelf lag, maar dat is dus niet zo.
Ik kan hem namelijk wel bezoeken met mn MacBook, maar niet met mn iMac :S

Het gaat om: www.shakiramedia.com

Heb het geprobeerd met Safari en Firefox zonder resultaat.
Het was zomaar van de ene op de andere dag, had geen instellingen veranderd ofzo.

Misschien heeft iemand de gouden tip voor mij :D

Menno

• DoD Cerberus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-06-2025

DoD Cerberus

blabla!

lekker vaag, 'niet bezoeken'.
wat zie je ? komt er een melding ? enz.

Zonder duidelijke omschrijving kunnen we je nooit helpen natuurlijk....

[ Voor 34% gewijzigd door DoD Cerberus op 02-08-2008 22:27 ]

"From this day to the ending of the world, But we in it shall be remembered -- We few, we happy few, we band of brothers."

• Bigg Balls
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 07-02 22:33

Bigg Balls

Screw you guys, I'm going

werkt wel op mijn iMac

• mbliek
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 11-09-2023
DoD Cerberus schreef op zaterdag 02 augustus 2008 @ 22:26:
lekker vaag, 'niet bezoeken'.
wat zie je ? komt er een melding ? enz.

Zonder duidelijke omschrijving kunnen we je nooit helpen natuurlijk....
oh sorry :D

Als ik het adres intyp en op enter druk komt er eerst gewoon te titel van de site te staan en daarna krijg ik de melding: Safari kan de server niet vinden.

Maar kan hem dus wel gewoon op mn MacBook en iPhone bezoeken.

• Monkeydancer
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 06-02 21:42
zal vast iets te maken hebben met je dns instellingen op je computer en router instellingen. Controleer eens je netwerkinstellinge op je imac. Kijk of de ip adres van je router overeenkomt de ip van je dns. (mits dhcp aanstaat)

[ Voor 56% gewijzigd door Monkeydancer op 02-08-2008 23:06 ]

Monkey business: pay peanuts, get monkeys

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Hoi mbliek :),

Zoals je misschien weet verwachten we hier op GoT enige mate van eigen inzet. Dat betekent dat je eerst zelf uitzoekt en dingen probeert. Zo zou je om te beginnen de dns instellingen van beide computers kunnen bekijken om te zien of daar een verschil tussen zit. Daarnaast zou je met ping en traceroute op ip adres kunnen kijken of de website überhaupt te benaderen is. Verder kun je met nslookup of dig kijken wat de dns server voor antwoord terug geeft.

Al met al zijn er een aantal dingen die je makkelijk zelf kunt proberen om te achterhalen wat precies het probleem is. Dit is ook de reden waarom ik dit topic sluit.

Je mag een nieuw topic, als je duidelijk beschrijft wat precies het probleem is ("hij doet het niet" is te vaag), wat je zelf al geprobeert en gezocht hebt en waarom het niet werkte. Lees anders Het algemeen beleid #topicplaatsen en Policy Apple Talk (update 2 oktober 2007) nog 'ns door.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.