Terw_Dan schreef op zaterdag 02 augustus 2008 @ 21:11:
Doe jezelf een lol en pak ander geheugen. OCZ spul werkt namelijk vaak niet lekker op Gigabyte borden (sowieso geeft het vaak gezeik). Controleer in elk geval even de QVL om te checken of dit mobo het wel aankan. Ik heb tot nu toe alles al op gigabyte borden weten te prikken zonder problemen, alleen OCZ is daar een uitzondering op. Als je ook op het Gigabyteforum kijkt zie je genoeg problemen met dat geheugen. Dus ander geheugen bespaart je potentieel veel gezeur, in ieder geval als je gaat werken met Intel chipsets, die zijn stukken nauwkeuriger als het aankomt op geheugen dat niet aan de intel/jedecspecs voldoet.
Dat is maar deels waar, er zijn inderdaad veel problemen met bepaalde typen OCZ geheugen.
Echter wordt in de BBG zelfs vaak deze combinatie aangeraden en ik heb ook net OCZ reepjes (1000MHz) op hetzelfde moederbord als de TS gezet.
Je hebt echter helemaal gelijk als je zegt dat de TS beter iets anders kan kiezen als hij problemen wil voorkomen, het is met OCZ en Gigabyte niet uit te sluiten.
De QVL heb je echter helemaal geen reet aan, die is zo onwijs beknopt dat je er niet vrolijk van wordt.
@Imperium:
Ik heb hetzelfde moederbord met de Q9450 en wil ook gaan overclocken. Daarom heb ik 1000MHz geheugen (2x2GB) gekozen van OCZ. Bij mij werkte het prima.
Heb alleen nog niet overgeclocked.
[
Voor 7% gewijzigd door
Gonadan op 03-08-2008 16:20
. Reden: PC8000 vervangen door 1000MHz ]