• Imperium
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Hey ik had een vraag over dit (OCZ Reaper HPC OCZ2RPR10664GK) geheugen, is het zo dat het standaard op 800 mhz loopt en dat je het dan zelf naar 1066 moet clocken? of wat moet ik me hierbij voorstellen. (scheen zo iets gelezen te hebben maar ik kan het me niet meer herinneren)

[ Voor 6% gewijzigd door Imperium op 02-08-2008 21:00 ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

In de SPD zullen de juiste waardes staan voor het geheugen, dus ook de settings voor de juiste snelheid. Als je een goed mobo hebt ou deze dat automatisch op moeten pikken en de juiste snelheid en timings instellen, maar vaak is het wel zo dat ze op 400MHz booten, vanwege mogelijke compatibility issues.

• Imperium
  • Niet online
Ah oké, ik ga het gebruiken i.c.m. een GA-X48-DQ6 dus dat moet neem ik aan wel goed komen.

Is dit geheugen wat met een Q9450?

[ Voor 21% gewijzigd door Imperium op 02-08-2008 21:09 ]

Verwijderd

Terw_Dan schreef op zaterdag 02 augustus 2008 @ 21:06:
In de SPD zullen de juiste waardes staan voor het geheugen, dus ook de settings voor de juiste snelheid. Als je een goed mobo hebt ou deze dat automatisch op moeten pikken en de juiste snelheid en timings instellen, maar vaak is het wel zo dat ze op 400MHz booten, vanwege mogelijke compatibility issues.
Vergeet niet de safe-range van 1.8V en meestal 5-5-5-15 timings bijv op 800MHz.

Meestal moet je het voltage van het geheugen op 2V zetten wil je bijv 1066 op 4-4-4-12 kunnen draaien.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Imperium schreef op zaterdag 02 augustus 2008 @ 21:08:
Ah oké, ik ga het gebruiken i.c.m. een GA-X48-DQ6 dus dat moet neem ik aan wel goed komen.
Doe jezelf een lol en pak ander geheugen. OCZ spul werkt namelijk vaak niet lekker op Gigabyte borden (sowieso geeft het vaak gezeik). Controleer in elk geval even de QVL om te checken of dit mobo het wel aankan. Ik heb tot nu toe alles al op gigabyte borden weten te prikken zonder problemen, alleen OCZ is daar een uitzondering op. Als je ook op het Gigabyteforum kijkt zie je genoeg problemen met dat geheugen. Dus ander geheugen bespaart je potentieel veel gezeur, in ieder geval als je gaat werken met Intel chipsets, die zijn stukken nauwkeuriger als het aankomt op geheugen dat niet aan de intel/jedecspecs voldoet.

• Imperium
  • Niet online
Ik heb je een PM gestuurd (als ik zo vrij mag zijn)

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:13

Wildfire

Joy to the world!

Terw_Dan schreef op zaterdag 02 augustus 2008 @ 21:11:
[...]

Doe jezelf een lol en pak ander geheugen. OCZ spul werkt namelijk vaak niet lekker op Gigabyte borden (sowieso geeft het vaak gezeik). Controleer in elk geval even de QVL om te checken of dit mobo het wel aankan. Ik heb tot nu toe alles al op gigabyte borden weten te prikken zonder problemen, alleen OCZ is daar een uitzondering op. Als je ook op het Gigabyteforum kijkt zie je genoeg problemen met dat geheugen. Dus ander geheugen bespaart je potentieel veel gezeur, in ieder geval als je gaat werken met Intel chipsets, die zijn stukken nauwkeuriger als het aankomt op geheugen dat niet aan de intel/jedecspecs voldoet.
Ik heb met een Gigabyte GA-X38-DQ6 veel instabiliteitsproblemen gehad, totdat ik het OCZ-geheugen verving door G-Skill geheugen. Problemen waren meteen foetsie - en dat terwijl ik het OCZ-geheugen toch netjes overvolted had op de rated specs en ook op de juiste timings. Tsja... toch iets incompatible ja.

Ook ik raad je dus aan om ander geheugen te nemen.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

• Imperium
  • Niet online
Het probleem wat ik dan tegen ga komen is dat ik graag 1066 mhz geheugen wil, en alleen OCZ heeft daar 4GB (2x2gb) kitjes van.. anderzijds lees ik op fora ook ervaringen van mensen die er totaal geen last van hebben..

Wat raden jullie als vervanging aan dan? toch maar 800 mhz? Want zoals ik ook al tegen Terw_Dan aangaf is dat ik mijn CPU hoogstwaarschijnlijk wil gaan OC'en. en op de 400 FSB zit je al zo tegenwoordig..

[ Voor 20% gewijzigd door Imperium op 03-08-2008 16:11 ]

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15:56

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Terw_Dan schreef op zaterdag 02 augustus 2008 @ 21:11:
Dat is maar deels waar, er zijn inderdaad veel problemen met bepaalde typen OCZ geheugen.
Echter wordt in de BBG zelfs vaak deze combinatie aangeraden en ik heb ook net OCZ reepjes (1000MHz) op hetzelfde moederbord als de TS gezet.

Je hebt echter helemaal gelijk als je zegt dat de TS beter iets anders kan kiezen als hij problemen wil voorkomen, het is met OCZ en Gigabyte niet uit te sluiten.
De QVL heb je echter helemaal geen reet aan, die is zo onwijs beknopt dat je er niet vrolijk van wordt.

@Imperium:
Ik heb hetzelfde moederbord met de Q9450 en wil ook gaan overclocken. Daarom heb ik 1000MHz geheugen (2x2GB) gekozen van OCZ. Bij mij werkte het prima.
Heb alleen nog niet overgeclocked. ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Gonadan op 03-08-2008 16:20 . Reden: PC8000 vervangen door 1000MHz ]

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | RF 24-70 f/2.8 L | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:13

Wildfire

Joy to the world!

Imperium schreef op zondag 03 augustus 2008 @ 16:08:
Het probleem wat ik dan tegen ga komen is dat ik graag 1066 mhz geheugen wil, en alleen OCZ heeft daar 4GB (2x2gb) kitjes van...
Nee hoor... andere merken hebben ook zulke kits. Ook G-Skill heeft een 2x2gb kit van PC2-8500 geheugen (www.azerty.nl/8-174-72002/f2-8500cl5d-4gbpk.html). Misschien het overwegen waard voor je :)

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

• Kosty
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 22-05 18:20

Verwijderd

MoBo bakkers geven vaak tested reference merken/modellen op :

http://www.gigabyte.com.t...ard_memory_ga-x48-dq6.pdf

Ieder ander merk/type "kan" instabiliteit veroorzaken maar dat is gewoonweg proberen :) Persoonlijk houd ik me vaak aan hun lijsten vast en geeft uit ervaring geen problemen.

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15:56

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Verwijderd schreef op maandag 04 augustus 2008 @ 02:57:
MoBo bakkers geven vaak tested reference merken/modellen op :

http://www.gigabyte.com.t...ard_memory_ga-x48-dq6.pdf

Ieder ander merk/type "kan" instabiliteit veroorzaken maar dat is gewoonweg proberen :) Persoonlijk houd ik me vaak aan hun lijsten vast en geeft uit ervaring geen problemen.
Dat is dus de QVL waar Terw_Dan en ik het over hebben, leuk als je keuze er tussen staat maar in mijn ogen veel te beknopt.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | RF 24-70 f/2.8 L | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

• K.P.A.X.
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 26-04-2025
Heb dezelfde geheugen maar dan i.c.m. X48-ds4 Werkt zonder problemen, werd automatisch herkend, moest wel eff timing(of hoe heet het ook alweer) aanpassen (5-5-5-18). Werkt prima.

Nederlands is niet mijn moedertaal!

• Imperium
  • Niet online
Oke dan laat ik de bestelling gewoon staan denk ik. Bedankt :)
Pagina: 1