Toon posts:

laptop aanlsuiten op draadloos netwerk

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo,
Ik ben nogal een noob dus vandaar deze vraag, ik neem aan dat jullie hem wel kunnen beantwoorden ;)
Ik heb net een dell inspiron laptop binnen gekregen. nu zit mijn broer die bij ons thuis het draadloos netwerk geregeld heeft 2 maanden in amerika en hij kan het vanaf daar niet allemaal uitleggen hoe ik nu mijn laptop kan aansluiten op het draadloos netwerk. Hij begon over een macadres van mij netwerkkaart, het instellen van mn ipadres en het instellen van de router, en dan moest ik dat adres invullen in internetexplorer ofzo, terwijl ik nog geen internetaansluiting heb? Hopelijk weten jullie het antwoord hoe ik hier mijn laptop kan aansluiten op het draadloze netwerk. alvast heel erg bedankt

• ChaserBoZ_
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 04-01 10:58
Ah, dat gaat alleen lukken als;
- je je laptop met een kabel verbindt met het access point / de router
- je weet op welk IP de router/AP zit
- de username en wachtwoord hebt van de router/AP

Daarna hoef je 'alleen' nog maar het MAC adres van je laptop erin te zetten (staat wellicht onderop je laptop, anders op te vragen via 'ipconfig /all' op de dos prompt (start-uitvoeren-'cmd')

En dan daarna nog de (ongetwijfeld WPA) sleutel uit het AP zien te halen, en die in je laptop invoeren.

Het kan ff werk zijn ;)

'Maar het heeft altijd zo gewerkt . . . . . . '

Verwijderd

Topicstarter
ChaserBoZ_ schreef op zaterdag 02 augustus 2008 @ 20:23:
Ah, dat gaat alleen lukken als;
- je je laptop met een kabel verbindt met het access point / de router
- je weet op welk IP de router/AP zit
- de username en wachtwoord hebt van de router/AP

Daarna hoef je 'alleen' nog maar het MAC adres van je laptop erin te zetten (staat wellicht onderop je laptop, anders op te vragen via 'ipconfig /all' op de dos prompt (start-uitvoeren-'cmd')

En dan daarna nog de (ongetwijfeld WPA) sleutel uit het AP zien te halen, en die in je laptop invoeren.

Het kan ff werk zijn ;)
moet ik m dan verbinden door dat kabeltje direct in de router te doen?
het ip adres van de router weet ik en het wachtwoord ook. ook het mac adres weet ik inmiddels. ik weet dus alleen niet waar ik wat moet invoeren zegmaar.

• jeanj
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

jeanj

F5 keeps me alive

Ja de kabel op een van de vrije poorten aansluiten, de andere kant aan je laptop. browser opstarten en naar het ip van het AP gaan, inloggen en je mac adres opnemen in de lijst (waar dat zit hangt van je AP af, zoek of rftm). Tevens zal je de sleutel (WEP, WPA of WPA2) moeten achterhalen (of resetten) als je die nodig hebt. Suc6

Everything is better with Bluetooth

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 11-03 13:38

Edmin

Crew Council

get on my horse!

De optie die je zoekt heet aarschijnlijk MAC-filtering en kan je vinden onder een tabblad als 'Security' iod. Onder dat tabblad kan je ook je wachtwoord (onder WEP of WPA) vinden. Wijzig het niet zomaar, want dan kan je niet meer op internet zonder het wachtwoord in je pc te wijzigen.

Zie voor dit soort basic vragen ook www.schoonepc.nl

Verwijderd

Dat hoeft niet zo moeilijk.
Draadloze netwerkkaarten zijn ingericht om als het even kan contact te maken met alle draadloze netwerken die gevonden worden.

Je moet even zorgen dat de SSID van je router uitgezonden wordt (de meeste mensen zetten dat niet uit en hebben dat dus standaard).
Je moet even zorgen dat de router het MAC adres van je laptop accepteert (werd hierboven al beschreven)
Als je dan je laptop aanzet probeert ie verbinding te maken met je netwerk en vraagt waarschijnlijk naar het wachtwoord.
Dat type je dan nog even in en klaar ben je.

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 02-08-2008 20:41 . Reden: type foutje ]

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11-03 16:44
(jarig!)
Als je 'm met een snoertje aansluit heb je grote kans dat je al op internet kunt.

Met een tooltje als teamviewer kan je broer dan op afstand de rest configureren. Wij weten immers niet hoe het netwerk in elkaar steekt. (welk soort beveiliging enz)

Verwijderd

Topicstarter
oke, klinkt helder allemaal, ga eens even aan de slag en laat jullie weten of het gelukt is. bedankt alvast!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09:05
Als er alleen mac fltering is (is hoe dan ook geen beveiliging) dan kan je ook van een pc die wel wireless heeft 'tijdelijk' het mac ingeven in te properties van jouw kaart. Als die dan uit is kun jij online en zo jouw originele mac invoeren via wireless. Misschien kan je broer zijn mac mailen als hij in USA zit.
Pagina: 1