CCC Settings voor 2x HD4870 in CF

Pagina: 1
Acties:

• twjdeboer
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 11-05 18:48
Halleu,

Ik had ff een paar vragen over mijn CCC Settings en het gebruik van CF-Bridges.

Ik brand maar meteen los. Ik heb een nieuwe Game Pc aangeschaft, specificaties onderin de post, alleen wil deze sommige spellen niet al te soepel draaien (Half Life 2 :? en Crysis 8)7 ) Dat eerste baart mij echter zorgen. In bepaalde gebieden (city 17) krijg ik opeens erge last van framedrops.

Mijn In-Game settings: Res 1680 x 1050. Alles op high, AA op 4x, ASF 16X.
Mijn CCC settings: Maximum Quality, AA Max, ASF Max en Adaptive AA op supersampling Quality.

Ik heb ook al geprobeerd om mijn in-game AA + ASF uit te schakelen, maar dat mocht niet baten :(.
Ik ga zometeen nog proberen AA + ASF In CCC op "Use Application Settings" te zetten, als dat werkt zal ik het posten.

Dit rest mij bij de volgende vraag is er nog iemand met hetzelfde probleem, of eventueel 2x HD48xx opstelling, die mij zijn gebruikte settings in CCC door kan geven? Dit helpt misschien ook bij de immense Lag die ik krijg bij het spelen van Crysis. (ik ga er voor het gemak vanuit dat een pc van dit kaliber dat toch wel op minimaal High Settings moet kunnen spelen?)

Ik heb al op de ATI fora gezocht en met Google, maar nog niks gevonden.

Vraag 2:
Als ik 2x HD4870 Gebruik, is het dan nodig om beide CF bridges aan te sluiten of is die extra bridgepoort alleen bedoeld voor het gebruik van 3+ kaarten?

Bij voorbaat dank,
Thomas de Boer

Systeem:
Intel E8400 @3 GHz met Thermalright koeler, Asus P5E WS PRO, 3 GB (eigenlijk 4 GB) OCZ Reaper HPC, Be Quiet! Dark Power 850 Watt, 2x PowerColor Radeon HD4870 CF, Antec Nine Hundred, Samsung Spinpoint F1 640 GB, Windows Vista 32-Bit, Catalyst versie 08,7, van ATI website. Monitor Samsung SyncMaster 2232BW

[ Voor 3% gewijzigd door twjdeboer op 02-08-2008 19:52 ]

• twjdeboer
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 11-05 18:48
Ik heb nog bijna geen andere games getest, maar wel heb ik net uitvoerig CounterStrike "Getest", en daarbij heb ik nergens last van gehad, ik heb mijn CCC settings Anti Aliasing op "Use Application Settings"gezet, net als Anisotropic Filtering. Volgens mij werkt dat nu allemaal prima. Dan resteert mij nog de vraag, hoe kan ik crysis het best draaien.

• zjorsie
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 18-05 19:44
Je hoeft maar 1 bridge te gebruiken, je krijgt die gewoon bij elke kaart (zit ook maar 1 aansluiting op). Markttechnisch is het (waarschijnlijk dan) goedkoper om overal zo'n bridge bij te doen, dan 2 versies op de markt te brengen, met als enige verschil de bridge.

Heb je geen indexing service aanstaan ofzo (gaat wel langzamer tijdens pc-gebruik, maartoch)? Crysis is ook voor de HDD toch een aanmerkelijk zwaarder spel dan counterstrike ofzo :p