• -Stef-
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online

-Stef-

Slainthe!

Topicstarter
Ik zie door de bomen het bos niet meer.

Ik heb een HP NC6000 notebook, die ik van extra geheugen wil voorzien. Op de HP-site zie ik dat er DDR SDRAM modules in gaan. Ik heb een DDR 333MHz pc2700 gekocht maar die is veel te groot. Nu zoek ik al een tijd wat de juiste modules zijn voor een HP NC6000?

Zijn dat nou SO-DIMM modules of DDR SDRAM? Of is dat hetzelfde?

Ik zie namelijk bij Paradigit de volgende module die zo te zien de juiste afmetingen heeft maar geen SDRAM (althans niet onder die rubriek staat) is: http://www.paradigit.nl/info.php?group=3&art=10018758

Ik wil als het kan een 1GB module.

[ Voor 21% gewijzigd door -Stef- op 02-08-2008 19:45 ]

Yamaha - Chario - MJ Acoustics - Squeezebox - Trends Audio - Beresford

Verwijderd

DDR SO-DIMM moet je hebben. ;)

• -Stef-
  • Nu online

-Stef-

Slainthe!

Topicstarter
Ok, dus ik kan gewoon de no-name Paradigit kopen?

Verwijderd

Opzich wel maar er bestaat altijd een hele kleine kans dat het moederbord er niet goed mee om kan gaan. Maar dat heb je met elk geheugen.

• mhoogendam
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10:47
Het kan zijn dat de laptop niet werkt met dit Paradigit geheugen, HP laptops doen wel eens lastig met non-HP geheugen.

• Dav1d
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Geheugen uit de Pricewatch: klik

• -Stef-
  • Nu online

-Stef-

Slainthe!

Topicstarter
Oh ok, dus dat wordt gewoon uitproberen? Overigens zit er in mijn laptop nu Infenion geheugen.

Verwijderd

-Stef- schreef op zaterdag 02 augustus 2008 @ 19:52:
Oh ok, dus dat wordt gewoon uitproberen? Overigens zit er in mijn laptop nu Infenion geheugen.
Je bedoeld Infineon. ;)
Maar op dat A-Data geheugen kunnen ook Infineon chips zitten.

• -Stef-
  • Nu online

-Stef-

Slainthe!

Topicstarter
Zo, dat zit tussen de 34 en de 92 euro in.

Verwijderd

mhoogendam schreef op zaterdag 02 augustus 2008 @ 19:49:
Het kan zijn dat de laptop niet werkt met dit Paradigit geheugen, HP laptops doen wel eens lastig met non-HP geheugen.
Pure onzin, zet er Kingston ValueRAM in wel een van de merken wat echt in alle gevallen werkt. Het is vrij lang geleden dat HP/Compaq moeilijk deed over andere hardware.

Edit:

1GB Kingston ValueRAM DDR-400 (SO-DIMM)

Moet volgens mij wel voldoende zijn, gezien de laptop al een beetje op leeftijd is, is het niet?

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 02-08-2008 19:59 ]

• -Stef-
  • Nu online

-Stef-

Slainthe!

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 02 augustus 2008 @ 19:56:
[...]

Pure onzin, zet er Kingston ValueRAM in wel een van de merken wat echt in alle gevallen werkt. Het is vrij lang geleden dat HP/Compaq moeilijk deed over andere hardware.

Edit:

1GB Kingston ValueRAM DDR-400 (SO-DIMM)

Moet volgens mij wel voldoende zijn, gezien de laptop al een beetje op leeftijd is, is het niet?
Ja, bouwjaar 2004 maar voor mijn gebruik prima. Ik zit nu met 512 + 256 maar heb eeb 2e met enkel 256, vandaar dat ik 1GB wil bijprikken en mijn 256 wil verhuizen naar de andere NC6000.

Overigens kan de NC6000 volgens mij maar 333MHz pc2700 aan maar dan gebruikt hij denk ik gewoon niet de volledige 400 pc 3100 niet?

Verwijderd

Overigens kan de NC6000 volgens mij maar 333MHz pc2700 aan maar dan gebruikt hij denk ik gewoon niet de volledige 400 pc 3100 niet?
Wordt inderdaad gewoon terug geklokt. ;)

Verwijderd

Ah mijn fout, ik nam maar weer gelijk aan dan de bus snelheid de ram snelheid zou zijn (DDR-400 best logisch nog)

Maar inderdaad dan rest eigenlijk alleen een PC-2700 variant: Kingston KVR333X64SC25/1G overigens even duur dus is niet een heel schokkend dat hij anders zou terug klokken.
Pagina: 1