[Mobo] Netwerkadapter wordt niet meer herkent

Pagina: 1
Acties:

• hmr
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20-05 20:03
Mijn ouders belde net dat het internet het niet deed, ik er braaf heen kijken wat er aan de hand was en wat blijkt windows herkent de interne netwerkadapter niet meer.. Heb nieuwe drivers geinstaleerd maar daarmee was het probleem niet verholpen. Als ik aan de achterkant kijk dan brand bij de netwerk kaart een geel lampje ipv het gebruikelijke groene lampje

Het gaat om MSI K9N4 Ultra-F, nForce 500 Ultra (ATX, PCI-e, Sound, LAN, SATA II, RAID) dit moederbord.

Mijn vraag is wat kan ik hier aan doen, de rest van de pc functioneerd gewoon goed en ik zie als de
kast open is ook niet iets dat kapot of doorgebrand is. Ik heb de handleiding ook al doorgelezen maar stond niet over in..

hmr hmr hmr hmr hmr hmr

Verwijderd

Staat de adapter nog wel op 'enabled' in het BIOS?

• hmr
Zojuist gechecked en ja die staat nog aan in de bios

hmr hmr hmr hmr hmr hmr

• SECURITEH
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 22-05 13:58

SECURITEH

Man of legend.

Ik had dit probleem laatst met een laptop, Windows zag de ethernet poort gewoon helemaal niet meer als of die er niet was.
Na een system restore zag Windows de poort weer, maar de echte oorzaak en of dit altijd zal werken om het te herstellen weet ik helaas niet maar je kan het proberen.

• Hans C
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12:12
Toevallig geonweerd in de buurt van je ouders sinds de laatste keer dat ie het wel deed? Heb eerder zelf met een netwerkpoort na onweer hetzelfde probleem gehad. Alleen kunnen oplossen door een netwerkkaartje in de PC te stoppen.

• hmr
het heeft heel erg geonweerd... zal daar wel aan liggen dan

hmr hmr hmr hmr hmr hmr

• BastiaanN
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Op mijn werk ooit eens een pctje gehad (ook een MSI) waarvan soms spontaan de netwerk kaart wegviel. Later bleek het aan een kapot moederbord baterijtje te liggen!

Ik geef het weinig kans dat het hier aan ligt, maar je zou altijd de cmos een keer kunnen resetten :) anders mag je er wel vanuit gaan dat het aan het onweer heeft gelegen.

Strava | :-( + ┌(^0^)┘= :-)

Pagina: 1