Toon posts:

andere Sub op Home cinema

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik ben hier nog niet zo heel actief op het forum, heb ook nog niet zo super veel verstand van topic's starten etc.

Ik heb dus een home cinema, deze: http://norrod.nl/ws_a_index.asp?hoofdgroep_id=4&sel=878
hier zit dus al een redelijk goede subwoofer bij, maar ik was laatst mijn zolder aan het opruimen en Ik kwam nog een leuke subwoofer (JVC 110Watt rms) tegen van een oude home cinema

Nu is dus mijn vraag, zou ik deze kunnen aansluiten in plaats van mijn huidige subwoofer, Zonder mijn home cinema op te laten blazen.

De subwoofer die er nu op zit is namelijk 8 ohm, En die ik gevonden heb is 4 ohm.

op google heb ik niet veel kunnen vinden, misschien weet iemand anders hier meer van

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 02-08-2008 13:35 ]

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 10-02 07:48

mr.paaJ

generatie cmd+z

als ik je link volg kom ik in een hele rij met philips sets, welke is het?
er zou in je handleiding moeten staan in hoeverre de versterker te belasten is.

liever de tong gebrand dan lauwe soep

Verwijderd

Topicstarter
het is de Philips HTS3154, de handleiding heb ik niet want de home cinema is 2e hands.

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 10-02 07:48

mr.paaJ

generatie cmd+z

schijnt meestal niet verstandig te zijn, zeker niet met de wat goedkopere sets, omdat zo'n lagere ohm-waarde meer vermogen vraagt van je versterker, die dat dan waarschijnlijk niet aankan. (zoek maar op google met "4 ohm 8 ohm"). je zou het eventueel gewoon kunnen proberen, begin op een lager volume, en kijken of het niet te warm wordt.

edit: handleiding = http://www.p4c.philips.co...12/hts3154_12_dfu_nld.pdf
maar niet veel nuttige info...

[ Voor 16% gewijzigd door mr.paaJ op 02-08-2008 14:14 ]

liever de tong gebrand dan lauwe soep

Verwijderd

Topicstarter
oké bedankt, dan laat ik gewoon mijn oude subwoofer er op aangezien ik hem niet graag kapot wil hebben